Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Chromakey skrev 2012-07-02 00:54:27 följande:
    Det har jag ju inga, Jag är enormt fotoskygg. 
    Be någon på jobbet ta ett par.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-02 00:56:03 följande:
    Jaja.... men jag vill ju ha någon som vågar skicka först? Obestämd

Men va fan, jag kanske skickar ett ändå.   Ska fundera på saken
    Ah. Tänk om "någon" vill ha någon som vågar skicka först? Jag har sällan tagit kontakt med någon, vare sig här eller på HP, just för att jag föredrar kvinnor som har ett eget driv och vågar utmana traditionella dejtingmönster. Men det är jag det, du kanske föredrar traditionella dejtingmönster där killen skall stå för drivet och du för passiviteten och följsamheten?
  • Smecker
    Chromakey skrev 2012-07-02 01:00:51 följande:
    Jag får väl försöka med det, Men det blir lätt rätt tillgjort då. 
    Don't it always.
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-02 01:14:50 följande:
    Jag kanske vill ha en kille med lite driv? Är lite trött på att alltid behöva vara den som får saker att hända. Sen när blev jag passiv och följsam tro? Hmm... Men det händer, om jag inte tycker att någon är värd min energi - övriga får ta mig som jag är.
    Det alternativet finns med. Du får väl skriva det i din profil, att du söker killar med driv och att de skall skriva först.
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-02 01:24:09 följande:
    Men jag vet ju inte om jag söker killar med driv egentligen, hmm... för övrigt räcker det fint med en.... och om jag skriver att de ska skriva först så ser jag ju inte om de vågar ta några initiativ? Typ... Snurrigt trött.
    Ah. Crash course i internetdejting.

1. Ta reda på vad du vill ha.
    2. Skriv det i presentationen.
    3. Leta aktivt efter det.
    4. Chansa.
    5. Utvärdera utfallet. Vid behov, gå tillbaks till steg 1 och upprepa iterationen.
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-02 01:36:09 följande:
    Jag har fastnat på steg 1, help? Resten fixar jag nog, bara jag vet vad jag egentligen letar efter... Brukar få det jag vill ha.
    Tyvärr, företaget tillhandahåller inte den tjänsten längre, den nya styrelsen ändrade det. Innan du löst "vad vill jag ha"-problematiken så är det ingen idé att dejta. Om du inte är masochist.
  • Smecker
    Chromakey skrev 2012-07-02 01:42:23 följande:
    Som sagt man ser ju för fan än värre ut när man försöker le, som en mupp.

Den var faktiskt lite bättre. Den förra var det mer seriemördar-stuk över, lite "Hm, undrar om du kommer bli en bra hudkostym"..

Intressant, förutom Fredrik:

- Google t-shirt
    - PS/3
    - PS/2
    - Mac G4

Vad ger det för signaler?
  • Smecker
    Cosan skrev 2012-07-02 01:52:44 följande:
    1. Någon att ha riktigt roligt med varje dag
    2. färdigt
    3. Håller på
    4. håller på
    5. Kanske börjar närma sig det snart.  
    Grattis. Fast steg 1 är tänkt att brytas ner lite mer i detalj än så. Annars kan man lika gärna skriva "någon att hålla handen med". Vilket inte betyder ett skit, för man är inte intresserad av samtliga personer av ett visst kön (om man nu håller sig till ett) som har minst en hand.
  • Smecker
    takida skrev 2012-07-02 01:57:01 följande:
    Jag har inte skrivit i min press vad jag vill ha, träffar hellre människor och själv tar reda på om de stämmer in än skriver ut det och sållar bort intressanta objekt. 
    Nej, men du vet redan på ett ungefär vad du vill ha. Det är huvudsaken. Resten av stegen var för att underlätta för colan, för hon verkade lite seg i.. eh.. ja..
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-02 01:55:24 följande:
    Dejtar ju inte? Dessutom lär jag ju märka om det är rätt när jag hittar rätt, men då lär jag ju iaf mejla lite?  
    Men då är problemet löst. Du vill ha någon, odefinierat vem, men dejtar inte, så då kan vem som helst vara rätt utan att du vet om det. Och du får mejla lite, om du inte behöver skriva först.

Det där är lite som att komma till hockeymatchen klädd för hästhoppning.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!