Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-07-02 02:01:48 följande:
    Oh ännu ett bra stegprogram gjort av smecker
    Tsss... vissa är sånt bortkastat på Drömmer
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Chromakey skrev 2012-07-02 01:59:22 följande:
    Min arbetsgivare och mina intressen gissar jag på, Det står en G5 och en till Mac G4 bakom ryggen på mig också ;) 

Ah
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-02 02:04:32 följande:
    Meeeeeh! Skrikandes Jag vet vad jag vill ha när jag hittar rätt men lär ju skriva något jävla skit i presentationen också! Som ger mig mejl, men inte från alla jävla drygon!
    Så innan du hittar rätt så har du ingen aning om vad du vill ha? Då får du nog stå ut med drygona.
  • Smecker
    Cosan skrev 2012-07-02 02:06:29 följande:
    Hahaha, men en kvinna ser att det där är en kille som vill sitta framför sina teknik saker inte sitta med mig... Ungefär som en kvinna skulle fota sig med värst smink ställningen i bakgrunden. 
    Finns värre..

• Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-02 02:09:52 följande:
    Om jag visste vem skulle jag ju inte leta?

Ser ingen anledning att dejta bara för att, tänkte göra för att lixom ge det en chans men det lär ju kännas som det finns en chans iaf - de flesta faller redan på mejlstadiet ju

Behöver alltså mejla för att kunna hitta rätt?   

Kan visst skriva först men vill helst inte. och varför är det åt helvete när jag inte vill skriva först men helt ok när du inte vill?

Jag sa ju att jag behöver hjälp? Hade jag inte behövt det hade jag väl löst problemet själv?
    Problemet är att du inte ens verkar vilja leta. För att hitta någon måste man veta i alla fall på ett ungefär vilka egenskaper man söker i en tänkbar partner. Sen letar man tills man hittar någon lovande. När man hittat någon lovande så dejtar man personen. Och då menar jag dejtar, inte skriver 300 mail först och bygger upp förväntningar som med största sannolikhet inte infrias. Alternativt skiter man i att ta reda på vad man söker för egenskaper i en tänkbar partner och dejtar allt och alla som kommer i ens väg. Det är med ett sätt, om än något mer tidsödande.

Det stavas könsroller. Traditionellt är det mannen som skall ta initiativ, ta första steget, ragga, skriva först etc. Nätet är, precis som krogen och andra miljöer, fullt av panelhönor som väntar på att Mr Right skall trilla ner i knät på dem. En sån person vill JAG inte ha, jag vill ha någon med eget driv och initiativförmåga. Om jag uppmuntrar dig att passivt vänta på att någon annan skall skriva på dig så befäster jag precis de könsroller som jag ogillar, ingen skulle säga till en kille/man att "Ja nu har du skrivit en bra presentation och laddat upp en fin bild, sitt nu och vänta på att en tjej skall skriva till dig". Ergo..
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-02 02:11:15 följande:
    Jod¨å, men att skriva en lång kravlista känns inte trevligt att ha som presentation?
    Då får du korta ner den, 5 krav max. Dessutom handlar allt om hur du lägger fram dem.
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-02 02:10:39 följande:
    Mehhh ja när killen skaffar tjej så är det faktigts det!!!
    Mhm.. för han har ju haft tjej heeela tiden.
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-02 02:12:37 följande:
    Nawww vad söt hon är Är det din flickvänn
    Nopes, din f.d. danspartners flickvän.
  • Smecker
    Cosan skrev 2012-07-02 02:20:36 följande:
    Skrev du något bra! Eller blev det bara ett "hej" Flört
    "Hej, knulla?"
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-02 02:25:59 följande:
    Hmm jo det kan nog stämma så ni är ihop nu i stället Good då har jag min chans
    Tyvärr, jag skulle aldrig göra ett sånt nerköp, han får behålla henne ett tag till. Tills du får tummen ur, typ.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!