Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Mia) skrev 2011-07-29 21:41:23 följande:

Ja inte en aning. jag förstår inte. Är det värt att ta kontakt igen eller ska man strunta i det?
    Fundera i procent *L*

Är det 80/20 för så skriv ett mail men är det 50/50 så strunta i det...................andra karlar som väntar  
    Come on katten - det svänger ju...
  • Ernst Hugo
    HäxanSurtant skrev 2011-07-29 21:46:57 följande:
    Kul, grattis Roligt att de händer något för någon. Man behöver inte sänka förväntningarna och sitt hopp, men man kan hålla det inom sig
    Låter som om du är mindre nöjd?
  • Ernst Hugo
    Sofia1970 skrev 2011-07-30 22:07:38 följande:

Vilken bra tråd för mig som är nybörjare i nätdejtingvärlden. Jag har roat mig med att vara gift ungefär hela mitt vuxna liv.

Jag är helt ovan vid dejting öht för jag träffade min man tidigt sen har jag varit sambo eller gift fram till skilsmässan.

Jag vet inte riktigt vilken sida jag vill lägga min energi på. Har registrerat mig på HP nyss får se vad det ger. Några nybörjartips ni vill dela med er av?

Välkommen!

Lita på din egen instinkt och läs vad folk faktiskt skriver. Annars har kloka Mia rätt som vanligt Solig  
  • Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-30 22:20:31 följande:
    Och ändå vill ingen ha mig. Jo en 26-åring förstås... räknas kanske till 38,3 % i alla fall. Hur känns det inför imorgon då Baloou?

Det står ett hav av Romeos för dina fötter - du har inte satt på rätt glasögon bara Solig

Känns bra tack - funderar på om jag skall ta till lite smör och göra mig till eller köra det enkelt imorgon. Höll på att hamna på en annan dejt ikväll, men åt kycklinggryta hos syrran istället haha 
  • Ernst Hugo
    Sofia1970 skrev 2011-07-30 22:25:27 följande:
    Jag blir mest bara förundrad över hela grejen. Vad får en 26-åring att gå in på en 41-årings sida (det är inte bara en utan många såna, fler än de som är 5 år ifrån mig i ålder).
    Jag har iaf lovat mig själv att ge det en chans. Jag vill inte begränsa mig till det nätverk jag har.
    När jag var 25 hade jag en relation med en kollega som då var 42. Det var en ny värld som öppnades och jag vårdar minnet ömt Glad
  • Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-30 22:31:55 följande:

Ingen som klättrar på min balkong som inte beter sig eländigt åt förr eller senare verkar det som. Tungan ute
    Men det ska bli kul att träffa E nästa vecka i alla fall, för vi har definitivt kompatibla hjärnor han och jag.

Hur gjorde du? Avböjde dejten helt eller la den på is ett tag? Med andra ord: Hur optimistisk är du med den här tjejen som du hittat? Jag tycker att du lät väldigt glad över henne i alla fall. Det är bra med kycklinggrytor om man vill säga nej på ett vackert sätt.     
    Jag började språka med en kvinna som visade sig bo i närheten och vi springer i samma park. Sedan frågade jag om hon ville ta en öl då hon inte hade något för sig ikväll. Kom inget svar och där emellan kom erbjudandet om kycklinggryta *L*

Jag beskrev för en kvinnlig vän på hennes fråga hur drömdejten just nu skulle vara - det är nog henne jag har träffat. Är glad och mer x-faktor efter en första dejt kan jag knappt se möjlig med nuvarande erfarenhet. Men vi får se....  
  • Ernst Hugo
    Sofia1970 skrev 2011-07-30 22:37:00 följande:
    Haha, ja seriös kan betyda olika saker för olika människor.

Baloou, ja så kan man ju se på saken, jag funderade mest på om de inte borde leta nån mer i sin egen ålder (jäklar vad gammal jag låter nu då!) Fast det är klart jag hörde på p3 för ett tag sen att det nya för 18-åriga killar är att dejta 40-åriga kvinnor för de vet vad de vill ha och har vett att gå dagen efter utan att kräva telefonnummer och ett stadigt förhållande. Samtidigt är jag inte ute efter ONS. Jag har varit ute en del på krogen med singelvänninnor och det är alldeles för mycket ren köttmarknad för mig. Jag vill ha lite mer kontakt än ett leende och en blick innan det är avgjort att vi ska ha sex. :)
    Att en ny värld öppnades hade inte bara med sex att göra (även om det inte var oviktigt:) utan bara en anna typ av möte.

Tror du kan få precis det du efterfrågar om du bara tar det som det kommer och börjar med att träffa de små liven *L*  
  • Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-30 22:47:17 följande:
    Jag tror att klaffar det så gör det och det behöver inte ha med åldern att göra. Däremot så brukar det ha  en avgörande betydelse att man befinner sig i ungefär samma livsfas. Jag vill inte bli tillsammans med en kille på 19 eftersom han antagligen vll ha barn inom 10 år. Då är jag lite rökt som alternativ hos honom och då sticker han. Men jag vill inte heller dejta en man som är 44 som inte har barn men vill skaffa heller. 

Eller så kan man avstå från 10-årsperspektivet *L*
  • Ernst Hugo
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-31 00:08:00 följande:
    Ikväll har jag en sån där "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingen vill ha mig"-kväll. Skitirriterande!
    Druckit lite vin med en kompis som är vansinnigt nykär i en kille som verkar riktigt bra. Jag är riktigt glad för hennes skull men i min nuvarande sinnesstämning blir jag avundsjuk. Och jag avskyr det.

Kom nyss hem, kollar lite olika sidor. Ser att killen som bara ställde in dejten med mig är online och blir så besvärad. Fattar inte vad som hände.
    ÄSCH!!!! på detta!
    Nääää.....jäkla skit Rynkar på näsan
  • Ernst Hugo
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-31 00:23:07 följande:
    Ja tack gör det!

Ja, och 98% av tiden är jag helt okej med att vara singel eller t.o.m. väldigt nöjd med det. Men ikväll var en sån dum kväll. Och jag satt och lyssnade på hennes nyförälskade bubbel och är verkligen ärligt glad för hennes skull. Men jag vill oxå känna så!!! Skrikandes

Precis, jag har väl haft min period med "flera samtidigt" och nu har det gått över till en period med ingen alls.

Tror det är smartast att tvinga med katterna till sängen och sova nu

Hallo - hur känner du dig idag?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!