Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-09-09 23:46:10 följande:
    Vad säger ni andra? 
    Tror ni på talesättet: är det rätt så är det lätt?

Japp jag tror på det. Börjar det bra så blir det bra.
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    Anonym (Skrivkramp) skrev 2012-09-23 20:43:32 följande:
    OT-fråga.

Var det du som var med på Morronpasset i måndags (tror jag det var)? 
    Du kanske menar Morgonpasset där en erfaren pilot som även var instruktör var gäst i studion.
  • Ernst Hugo
    lemonina skrev 2012-10-14 19:14:09 följande:
    HAHA vet inte om det är så mycket lättare att hitta ett KK

KK är som en gudstjänst i svenska kyrkan - det känns ofta lite tomt före, under & efter Solig

Hej alla förresten ... 
  • Ernst Hugo
    visma1 skrev 2012-10-14 22:08:10 följande:
    Jo det har du rätt i, och känslokall lär jag inte kunna bli heller.

Sen finns det ju möten som varken går under kategorin KK eller för den delen relation. Fyllda av innerlighet och just den kombon av spänning och trygghet man (kanske) söker med en annan människa {#emotions_dlg.flower} de finns där om man är öppen för dem
  • Ernst Hugo
    visma1 skrev 2012-10-14 22:34:12 följande:
    Absolut! Och de är väl kanske sådana möten jag borde vara mer öppen för, inte så principfast.

Känner du dig själv principfast? *nyfiken*
  • Ernst Hugo

Tjolahopp Det var längesedan man såg denna tråden!

• Ernst Hugo

Jag tycker FL är enastående i bemärkelsen att man lära känna massa trevliga människor. En del blir det dejt med andra blir man vön med. Oslagbart Tänkte på dig idag ulfsas. Är inte sista inflygningen till Kastrup obehaglig som pilot? Kastvindar från sundet och vatten under.

• Ernst Hugo
    ulfsas skrev 2013-10-09 22:53:05 följande:
    Nej, inte särskilt. Har landat där hundratals ggr faktiskt.  När man landar mot sydväst på bana 22L så kan det ibland bli turbulent sista biten när det blåser en hård västlig vind pga att det blåser över terminal och hangarer. Annars så är det ju platt och mycket långa banor så det är inte så krävande. Googla/Youtuba Skiathos, Innsbruck, Samos eller Gazipaza så är det värre samt de flesta norska flygplatserna. Hade en VOR-inflygning i Haugesund med både minima och målnbas på 400 fot rätt kort bana samt byig sidvind på maximala 36 knop och svart vatten under. Det var jobbigt. Man flyger då helt manuellt som alltid vid landningar i hårt väder. Hade en tur till Brussel där det var hård vind. Alternativflygplatsen Amsterdam med sina 5 banor stängde pga vinden. Får göra två Go Arounds till olika banor pga att vinden vred sig och då gick över gränsen för aktuell bana men det lyckades till sist. Blev vectorerade runt på låg höjd med kraftig turbulens däremellan. Efter den landningen så hade en stor del av passagerarna spytt (ett 10-tal iaf av 180) och en tjej i 50-årsåldern hade blivit så rädd att hon inte kunde kunde/orkade gå så jag fick beställa en rullstol till henne så att hon kom ut ur planet och vidare in i terminalen. Jag och pursern halvbar henne i var vår arm. Det var hårt. 30 min senare for vi hem igen. Ännu en dag på kontoret liksom 
    Man, pappa, singel, 49 år, Sundbyberg. Flygkapten.

Intressant, jag kom just från Brysset till CPH idag. Det stämmer, jag får alltid känslan av att de landar "på sniskan" i Bryssel
  • Ernst Hugo

Men det är ju det som är booring med HP och match att oavsett vad man pratar om så tänker alla "släppa eller gå vidare. Man är inriktad på dejt helt enkelt.

Här pratar man och lär känna folk och en del hittar man den berömda kemin med

• Ernst Hugo

De gånger (ganska få men ändå) som jag får något i inboxen så är det så trevligt och välskrivet så jag tror bara jag fått sådana komplimanger på FL. Blir glad helt enkelt

• Ernst Hugo

Madida@

Du är alltid attraktiv - så de så

Får jag bli kvinna om du blir man? Någon anonym som föreslog i en tråd att jag skulle skaffa sillisar. Bara för att jag lite bröst o rumpfixerad hmpf

• Ernst Hugo

Ja där kom någon som var arg på mig.

• Ernst Hugo
    Madida skrev 2013-10-10 19:11:33 följande:
    Men gullegrynet då Mjo, men det är väl inte riktigt den typ av bröst du föredrar? (även om du pedagogiskt i alla trådar säger att alla bröst är fina )  Men för all del, det skulle nog kunna klä dig. Fast med bröst hade du antagligen haft svårt att få dina dagliga sysslor gjorda
    I'm not bossy. I just have better ideas than you

Tror du är bekant med vad jag föredrar
  • Ernst Hugo

Har inte förstått det där med sköljmedel vad är grejen?

• Ernst Hugo
    Madida skrev 2013-10-10 21:13:11 följande:
    Blir mjukt och doftar gott!
    I'm not bossy. I just have better ideas than you

Gillar när det är lite styvt och luktar rent men inte wunderbaum men det kanske finns sådant sköljmedel oxå.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!