Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Ni som tar en promenad när ni är på första dejten. Går ni mitt i stan då? Bor alla i Sthlm som är här inne eller? För jag vill ju inte gå där det är öde eftersom jag känner ju inte den jag ska på dejt med utan vill ju ha folk omkring mig, å andra sidan så vill man ju inte gå mitt i stan typ. Bor i en mellanstor stad så det är ju inte litet men vill ju ändå inte gå mitt i stan. NÅgra förslag? Eller är ni inte rädd för att gå på lite mer öde platser på första dejten?

• Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-17 20:01:35 följande:
    Jag bor inte i Sthlm utan i Malmö och brukar släpa nästan alla pojkar till en park som heter Pildamsparken här. Lagom mycket folk, lagom nära mig och trevligt att gå där
    Jag hade ju inte direkt gått ut i ett industriområde och knatat omkring.  Hade inte heller velat gå mitt i stan.
    Du har ingen park i närheten?
    jo men de är ju inte superstora så det är ju inte så att man kan gå där i en timme men man kan väl gå många varv
    Vi har en stor park men man kanske kan gå där o ett stråk runt där rätt många är ute o går/springer?
  • Anonym (ny)
    Anonym (beginner) skrev 2011-08-17 21:56:00 följande:
    Och jag som hittat en person som det sprakar med och det var han som tog kontakt. Vi kom så långt att han sa i söndags att han går in i jobbvecka från måndagen och inte kommer vara inne så mycket på sidan. Istället frågade han efter min msn. Vilket han fick.
    Jag har sett honom inne i måndags under 10 minuter, när jag själv inte var inne.

Men han tar ju aldrig kontakt. Och jag är otålig och kan inte sluta tänka på honom. Varför är inte han lika på då jag upplever det så när vi chattar, nu känns det som om jag inte är viktig alls. Förvirrad är bara mitt förnamn!

Usch så svårt detta är.
    fattar ingenting. hur "sprakar" det? Vad har hänt? har ni setts eller har ni skrivit till varandra, isf hur mkt?
  • Anonym (ny)
    Anonym (beginner) skrev 2011-08-17 22:23:28 följande:
    Vi har chattat. Och jag vet inte alls vem han är eller hur han ser ut. Men det känns så rätt i allt vid inboxat varanda och bubblat i chatten. Inget sexuellt utan tankar som flyger från skoj till djupt allvar. Och så att upptäcka våra gemensamma nämnare. Så för mig blir det mera laddat eftersom hjärnan myser. Och hjärnan är min erogena zon!

Och nu så är det dött. Och vi har haft så bra kontakt i flera veckor, sedan vi hittade varandra. Under hans semestertid. Han varnade mig att han skulle börja jobba nu i måndags och ville därför ha min msn för att han inte skulle vara inne på dejtingsidan så mycket. Hans initiativ för det mesta, men jag har ändå inte varit utan initiativ själv. Jag är otålig och vill prata med honom lika mycket som under semestern och han ligger lågt.

Då blir det hjärnspöken och tankar om att jag kanske läst in för mycket.

Och detta är min första period på dejting via nätet. Novis med andra ord. Och har så mycket förvånade tankar om mig själv. Då jag blitt handlöst förälskad i en person bara genom dennes ord. Jag var inte ut efter kärlek utan vänner att göra saker med.
    men det kanske bara är så enkelt att han jobbar mkt nu o han är trött o helt enkelt inte orkat logga in på msn? han kanske inte lagt ner det utan bara har fokus på annat just nu?
  • Anonym (ny)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-17 23:08:37 följande:
    Gamla Stan, Djurgården (närmre Skansen än Priins Eugen), Haga nära koppartälten, längs Stockholms kajer, Mosebacke... Finns massor av ställen.
    jag bor ju inte i sthlm så det finns ju inte lika många ställen då
  • Anonym (ny)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-17 23:13:42 följande:
    Jag tror också på den... eller möjligtvis att han är en "samlare". Se om du kommer åt hans profil på msn och se hur många "vänner" han har, hur ofta han har lagt till någon och om det bara är tjejer.
    På det sättet har jag avfärdat några. Har hittat massor av lättklädda damer och två som addade flera kvinnor om dagen. Då hinner dom inte prata med en speciell. Och håller dom då inte igång en bra kontakt så vekar dom ju inte så intresserade när allt kommer omkring.
    hur kan man få fram deras profil så detaljerat???
  • Anonym (ny)

vart är det??

Anonym (Mia) skrev 2011-08-17 23:29:27 följande:
    Vad sägs om Tiveden?
  • Anonym (ny)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-17 23:36:32 följande:
    Sorry. Det var ett skoj. Tiveden ligger mitt i Sverige runt Laxå och Finnerödja. Mellan våra två största sjöar ungefär. Den är känd som em stor vildmark och för att man lätt kommer bort där. Tror inte att du ska dejta i Tiveden. Oskyldig
    haha ok. hade ingen aning om vart det var haha nä då vill jag inte dejta där
  • Anonym (ny)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-17 23:34:45 följande:
    Om jag kommer ihåg rätt...
    I den där första rutan du får upp där du kan se alla dina vänner så högerklickar du på hans namn. Då får du upp en liten lista och du klickar då på visa profil Där kan du se vilka vänner han har om han inte har valt inställningar så att de inte syns. Bara för att du inte ser några andra vänner så behöver det alltså inte innebära att dom inte finns där. Men förvånande många har den här profilen helt öppen.
    haha det var intressant hmm undrar hur man ska tolka denna info jag fick av detta när jag kollade
  • Anonym (ny)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-17 23:49:12 följande:
    Ja det kan ge en del info.

Jag pratade med en kille under två-tre veckor som på eget bevåg bedyrade att han bara ville träffa en enda. Han var annrlunda sa han. Han var inte en kille som alla andra som höll igång flera parallella spår eller träffade tjejer enbart för sex. Jag tog en titt i hans profil och där fanns både lätt klätt, inte klätt alls och eskortdamer. Så jag avslöjaade honom inte genast. Frågade istället vad han letade efter och hur han tyckte att han och jag relaterade till varandra. Fick samma bedyrande igen. Då frågade jag honom varför han i såna fall hade fullt med dessa damer i profilen. Han försökte komma undan med att det bara var kompisar som han samlat på sig genom åren, han hade ju varit singel i två år ändå. Jag sa att jag tyckte att det var knstigt eftersom han hade addat 14 nya kvinnor bara den senaste månaden. Då blockade han mig utan att ge mig någon vidare förklaring. Både på MSN och på sajten. Jag är gasnka glad att jag upptäckte det där.
    hur ser man när de blivit addade?

Denna kille som jag ska på dejt med har bara typ 5 personer (förutom mig antar jag för man ser ju inte sig själv) men två av bilderna på tjejerna är riktigt lättklädda...skulle vara intressant att se när han addade dem. Om det är nåt "gammalt" eller nåt nytt eftersom han också säger att han inte har flera igång samtidigt o att han är jätteintresserad av mig o nåt seriöst. Han har verkligen verkat så också så jag vet inte...men det kan ju vara nåt annat också. det är ju inte så att han har 300 st men de där två bilderna tyckte jag var lite konstiga men det är ju möjligt att dessa tjejer gillar att visa upp sig vad vet jag. de är ju inte nakna på nåt sätt men väldigt lättklätt om man säger så
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!