floya skrev 2011-12-19 01:16:19 följande:
Jag håller med till fullo. Jag kan bli kåt på krogen och vilja släpa hem nån, men när det gäller internetdejting så står mer "på spel" och nervositet och förhoppningar gör att jag sällan känner den där sexuella laddningen redan på första dejten. Brukar tända till på andra dejten (fast jag har allt turtrosorna på mig redan på första ;)) och vara upplagd för some looooove (eller i alla fall lite salivutbyte) på tredje. Jag kan nog inte göra mig mer tillgänglig eller mer "på" redan på första dejten, för då har min hjärna fullt upp med att processera allt som sägs och görs..
Tolkar jag dig rätt, försvinner killarna från dig efter 3-5 mail? Är det en trend och har hänt fler än ett par gånger? Märkligt.. Det händer väl alla att folk tappas på vägen under mailväxling, men det låter som om det händer väldigt ofta för dig?
Varför står det mer på spel när det gäller internetdejting? Enda skillnaden är väl att man investerat i lite fler knapptryckningar än man gör på krogen? Inte så att jag försöker göra mig dummare än jag är, jag förstår helt enkelt inte.. träffa nån som träffa nån, liksom? Internet, krogen, busskön, whatever, varför måste det ena vara mer pretentiöst än det andra? Två människor möts, det ena leder till det andra som förhoppningsvis leder till det tredje, osv, men var man träffat människan och vad man gör är väl egentligen egalt? Eller är det bara jag som är för avslappnad?