Inlägg från: FjärilVingad73 |Visa alla inlägg
  • FjärilVingad73

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

magus skrev 2012-05-23 22:12:50 följande:
    Flyg lilla fjäril.. Flyg! Solig
    Det gör jag! Och tänker inte fastna i nåt församlingsnät igen... Solig
  • FjärilVingad73
    Suppressed skrev 2012-05-23 22:16:16 följande:
    Det låter lite väl drastiskt. 
    Det var det, och också jävligt nödvändigt.
    Hatar hyckleri, ska man tro och tillhöra ett samfund så tycker JAG att man ska stå för det till 100%. Det gjorde inte jag, och till slut var jag bara tvungen att välja vilken väg jag skulle gå på resten av mitt liv.

Jag valde friheten och det är jag glad för. Sen att det är jävligt jobbigt i perioder suger fett, men så är det i livet, man får ta konsekvenserna av sina val.
  • FjärilVingad73
    Suppressed skrev 2012-05-23 22:20:30 följande:
    Hmm, Är det inte just vad detta är? kanske inte en församling, Men en samling på nätet iallafall Tungan ute
    Haha, det här är bara skoj tidsfördriv!
  • FjärilVingad73
    Suppressed skrev 2012-05-23 22:26:37 följande:
    Instämmer, Mycket knäppa personer här, Som konstigt nog får en att känna sig någorlunda normal i mellanåt
    Haha, man blir som man umgås...

• FjärilVingad73
    Cocacola skrev 2012-05-23 22:29:30 följande:
    Va?! Menar du att du inte viger hela ditt liv till den här tråden? FörvånadSkrattande
    Sorry, måste göra dig besviken där... Flört
  • FjärilVingad73
    Suppressed skrev 2012-05-23 22:32:23 följande:
    Så är det nog så klart, Jag personligen är egentligen konfirmerad osv... Men om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte riktigt på kyrkansförklaring, Men jag tror heller inte helt ut på vetenskapen. Jag tycker det är mycket märkligt hur saker kan fungera så perfekt ihop i det stora perspektivet, Det känns inte som evolutionsteorin riktigt täcker detta heller. Men kanske en kombination... Sen har ju vetenskapen det största problemet i och med att våra teorier enbart är logiska så länge man tillämpar dom på den miljö vi har på jorden. 
    Börjar man gå på djupare relativitetsteori börjar förklaringarna spreta rejält.

Sen jag tror ärligt även talat att dom fulaste och skenhederligaste tyvärr dras till djuptroende i religösasamfund där fritolkningar kan användas till att skyla över dom mest underliga beteenden, Man ser ju bara hur katolskakyrkan är :/
    Jag orkar inte riktigt tänka på vad jag tror på fullt ut... Har ju min kristna grundsyn kvar, men kallar mig just nu mest "andlig" än nåt annat...
    Kan inte heller helt förkasta tron på nåt större, just med tanke på hur otroligt allt synkar i universum, men tanken på den kristna guden går inte ihop med vad jag ser i världen idag...
  • FjärilVingad73
    Suppressed skrev 2012-05-23 22:41:50 följande:
    Personligen menar jag inte nödvändigtvis att jag tror på något högreväsen eller att det finns någon "övervakare" där ute. Även om jag ibland önskar det och har vid riktiga kriser faktiskt försökt få uppmärksamhet om så skulle vara Skäms 
    Men jag tror faktiskt inte livet på jorden är så slumpartat som det låter vetenskapligt, Det är en fruktansvärd symbios mellan saker- Och det jag tycker är märkligast är typ hur växter och djur interagerar och inte bara i en växt till ett djur perspektiv.
    Sen är det naturligtvis svårt att förstå hur vi kan leva på en boll som svävar "fritt" mitt ute i ingenting med minst sagt oändliga proportioner.  
    Tror att många av oss kan behöva ösa ur sig i krisiga situationer... Sen om nån finns där för att lyssna eller inte kanske inte spelar nån roll, man har iaf fått ur sig det man behövde och det lättade för stunden.
  • FjärilVingad73
    Suppressed skrev 2012-05-23 22:47:26 följande:
    Så är det säkerligen. Men alla vill kunna känna stöd från någonstans. Att vi som individer skulle vara helt ensama och självständiga kan ibland kännas tungt och deprimerande. 
    Jag vill förstå. Och jag hoppas innerligt jag får lära mig allt den dag man är klar här på jorden. 
    Visst vill man förstå, och veta... Och förr eller senare kanske vi får...?

Det är intressant att filosofera kring det, och diskutera... Bland de bästa diskussionerna jag haft om tro/icke tro har jag haft med en tjej som är ateist. Vi kunde båda skilja på sak och person och det var jääääkligt bra diskussioner. Att vi aldrig kom fram till nåt spelade ingen roll.

Att jag sen lämnade tron var omtumlande för henne, och många av mina vänner.
  • FjärilVingad73
    målar havet blått skrev 2012-05-23 22:48:13 följande:
    Va skönt att va ledig nu........SoligCoolGlad ända till tisdag....
    Inte alls avis... Obestämd
  • FjärilVingad73
    Suppressed skrev 2012-05-23 22:54:15 följande:
    Det som gör det mest intressant är att det inte finns något givet svar och ingen teori kan förkastas även om man inte håller med om den. 
    Och vem vet den dag man lämnar in så kanske man inte bryr sig mer.

Jag tror inte det finns några ateister egentligen- Annat än i det avseende att dom kanske inte tror på dom etablerade religösa förklaringarna, Men jag är helt övertygade om att alla tror på något. Den som inte tror på något alls är förmodligen inte tänkande. 
    Mm... man får välja det av teorierna som passar en bäst och köra på det. Och förhoppningsvis klara av diskussioner om saken med andra som tycker annorlunda...
    Jag kan flyga, jag är inte rädd...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!