Suppressed skrev 2012-05-23 22:32:23 följande:
Så är det nog så klart, Jag personligen är egentligen konfirmerad osv... Men om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte riktigt på kyrkansförklaring, Men jag tror heller inte helt ut på vetenskapen. Jag tycker det är mycket märkligt hur saker kan fungera så perfekt ihop i det stora perspektivet, Det känns inte som evolutionsteorin riktigt täcker detta heller. Men kanske en kombination... Sen har ju vetenskapen det största problemet i och med att våra teorier enbart är logiska så länge man tillämpar dom på den miljö vi har på jorden.
Börjar man gå på djupare relativitetsteori börjar förklaringarna spreta rejält.
Sen jag tror ärligt även talat att dom fulaste och skenhederligaste tyvärr dras till djuptroende i religösasamfund där fritolkningar kan användas till att skyla över dom mest underliga beteenden, Man ser ju bara hur katolskakyrkan är :/
Jag orkar inte riktigt tänka på vad jag tror på fullt ut... Har ju min kristna grundsyn kvar, men kallar mig just nu mest "andlig" än nåt annat...
Kan inte heller helt förkasta tron på nåt större, just med tanke på hur otroligt allt synkar i universum, men tanken på den kristna guden går inte ihop med vad jag ser i världen idag...