Inlägg från: FjärilVingad73 |Visa alla inlägg
  • FjärilVingad73

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Varit på en trevlig dejt med en trevlig kille från HP. Vi promenerade i Hagaparken och pratade och sen bjöd han mig på middag på grekisk restaurang. Sen följde han mig till pendeln.

• FjärilVingad73

Cocacola: haha, ja men jag har ju inte dejtat ordentligt förut! Det är ju trevligt, märker jag!

• FjärilVingad73

Åh, ni pratar tatueringar! Jag ska göra min första i höst!

• FjärilVingad73

Åh, ni pratar tatueringar! Jag ska göra min första i höst!

• FjärilVingad73

Lemonina: jag hoppas det blir fler gånger, han var verkligen trevlig som sagt.

Ja, har kommit igång med dejtandet nu, känns helt okej

• FjärilVingad73
    lemonina skrev 2012-05-29 21:06:58 följande:
    Fjäril vingad: Tänkte fråga dig en sak. Jag har pratat med vår studievägledare en gång och han sa att man bara behöver läsa kandidatexamen för att kunna få revisorsbehörighet, men när jag går in på FAR så står det att man beöver en magister?! Jag har läst redovisning c, beskattningsrätt, handelsrätt,nationalekonomi som var kraven trodde jag för att kunna gå vidare. Vet du? Blir helt förvirrad känner jag nu.

Här hittar du bra info!

Du bör framför allt skaffa en bra arbetsgivare sen (jag kan tipsa om en ), där får du arbeta praktiskt, plugga vidare och avlägga proven du behöver för att komma vidare.

www.revisorsnamnden.se/rn/utb_intro/bli_revisor.html
    Jag kan flyga, jag är inte rädd...
  • FjärilVingad73
    målar havet blått skrev 2012-05-29 21:29:26 följande:
    Fjäril :det låter ju underbart..Grekisk mat är så underbart gott!!! JA åsså killen verka ju trevlig medFlört
    Haha, jaa, grekisk mat är gott! Längtar till Rhodosresan!!!

Japp, han var trevlig!
  • FjärilVingad73
    målar havet blått skrev 2012-05-29 21:32:10 följande:
    Ja om jag hade gillat 69:an så hade det ju varit rätt kul,men det gör jag inte.Hur fan kan man både jobba o njuta samtidigt???Cool
    Aaah, man kör på bara! Cool
  • FjärilVingad73
    målar havet blått skrev 2012-05-29 21:33:39 följande:
    ÅH men till hösten sticker jag med! Hoppas de tar tillbaka Drachmer så de blir billigare där
    Ja, huva vad euron är dyr... Skrikandes
  • FjärilVingad73
    lemonina skrev 2012-05-29 21:44:09 följande:
    Tack för info:) jag ska söka ett jobb som min förra lärare tipsat eleverna om. Som revisorsassistent men det står även i mailet att man ska kunna avlägga en revisorsexamen så småningom. Så jag blir bara fundersam på om jag verkligen kan söka eftersom det inte står om jag behöver kandidat eller magister examen.
    Det är så du börjar, som assistent. När du får mer erfarenhet får du gå kurser, sen när du lärt dig mer och har några års erfarenhet kan du börja skriva revisorsproven, dem får du plugga till på arbetstid ofta.

Lycka till, det är nog ett trevligt jobb!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!