Inlägg från: Anonym (jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbigt)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (ny) skrev 2011-11-04 20:49:52 följande:
    jo jag kan men grejen är att OM jag behöver ha tag i honom (vi har ju barn ihop) och jag öppet ignorerat honom då kommer han göra samma sak mot mig och jag har INGEN annan som kan hjälpa mig om det blir kris med barnen...men svarar jag inte för att jag inte är online så kan han ju inte säga nåt om att jag inte svarat taktik...

jag har eg inget problem att ignorera honom om han skriver...
    då är jag med! som du säger, det gäller att vara taktisk;) att det ska vara så svårt med dessa j'kla ex...
  • Anonym (jobbigt)
    Cosan skrev 2011-11-04 21:33:07 följande:
    Tror tyvärr det spelar roll, kanske inte själva prylen i sig. Men om man söker lite djupare så gör vi vissa val beroende på hur vi tänker om världen, människor, relationer och hur vi vill ha vårt liv. Visste de flesta gör det inte medvetet men det görs.
    En viss likhet i värdegrund tror jag underlättar för ett långt och lyckligt förhållande, vissa skillnader kan såklart var bra.  
    är du inne på lika barn leker bäst?
  • Anonym (jobbigt)
    Cosan skrev 2011-11-04 21:53:38 följande:
    nja, pussel bitarna ska passa, även hav och jord har bitar som passar i ett pussel. 
    vilken filosof;) 
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-06 21:24:09 följande:
    Eftersom det finns flera här som verkar ta illa upp av hur jag fungerar funderade jag en stund över om jag skulle skriva detta men...

Gårdagens dejt började helt fantastiskt. God mat och underbart sällskap. Det kändes verkligen som om vi hade ett djupare band mellan oss och konversationen varierade mellan högt och lågt men dog aldrig ut. Så efter ytterligare en fabulös afton så frågade hon om jag ville följa henne upp till hennes lägenhet för en whisky och jag kan villigt erkänna att jag inte ville att kvällen skulle ta slut så jag accepterade.

Tyvärr slutade det med sex redan andra dejten och jag lämnade henne på morgonen innan hon hade vaknat. Hon har både ringt och skickat sms idag men jag har verkligen inte haft lust att svara henne. Jag känner mig så besviken på att till och med hon var en sådan kvinna när allt kändes så rätt från början.

Nåväl, jag förblir med er andra sökanden här. Någon gång måste vi ju träffa rätt eller hur?
    Som någon redan skrivit, är du rätt för att hitta rätt? Om hon nu verkade super o du ville träffa henne igen så varför sa du inte bara nej till att följa med upp? Tror det handlar mer om dig än kvinnorna du träffar!
  • Anonym (jobbigt)
    nisse80 skrev 2011-11-07 09:06:33 följande:
    Stå på dig Bored! Måste finnas nån tjej kvar i detta land som har det du söker. Följer med spänning fortsättningen.

Sen är det lite skrämmande hur varenda en väljer att misstolka det du skriver. Om det beror på att alla tjejer tänker som de känner eller att de inte klarar av att ta in din helt vattentäta argumentation vet jag inte. Men tror det problemet är tätt sammankopplat med dina problem i dejtingträsket. Tjejer faller för såna som du för att du är urtypen för vad tjejer känslomässigt går igång på. Självsäker, välformulerad, har lätt att få tjejer, du vet vad du vill och är en riktig skitstövel ;P Och eftersom de lyssnar till sina känslor så blir det sängen direkt och de diskvalificerar sig därför för vidare umgänge.
    Tror inte att det är någon som misstolkar vad bored menar. Däremot så kan vi inte förstå att när han träffar en kvinna som enligt honom själv verkar fantastisk, varför då inte själv ligga lite lågt om det nu är så att han vill ha en relation? Gör man som man alltid gjort får man de resultat man alltid fått. 
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-07 15:48:16 följande:
    Men jag kan ju inte vara "ärlig" mot kvinnorna ty då är de inte ärliga mot mig utan håller tillbaka sex på grund av mig och inte utifrån deras egna önskan att hålla tillbaka. Men du tycker kanske det är bättre att jag öppet lägger över skulden på dem att förhållandet aldrig blev av? Jag är hellre ett svin i deras ögon än att de känner sig som slampor...
    Anonym skrev 2011-11-07 14:32:12 följande:
    Har inte skrivit i den här tråden tidigare men har läst en del och det har varit spännande att följa era diskussion och hur det gått för er! Men ärligt, nu är jag bored av Bored. Han förstör ju hela tråden, inga kul dialoger om dejter och hur det gått längre..!  *GÄSP* Bored, gå och var uttråkad någon annan stans!
    Men läs inte vad jag skriver då? Skriv något själv som är intressant istället för att attackera mig.Som jag skrev till den andra anonyma nyss, skriv något själv istället då.

Jodå, jag har både takt och finess om jag så önskar men jag tycker det är väldigt konstigt att det, på detta offentliga forum, bara skall få finnas folk som skriver om sådant du tycker om. Jag tycker att jag skrivit precis i trådens anda fast ur mitt perspektiv. Har du, för övrigt, sett mig attackera någon av er andra eller haft negativa åsikter om hur ni sköter er dejting  eller vilka kriterier ni har?
    du har helt rätt i att detta är ett öppet forum o alla har rätt till sina åsikter i sina känslor, så även du. Men samtidigt måste du ju förstå att många blir upprörda över vad du skriver då du är enligt vad du själv beskriver precis en sån man som gör dejtingträsket till just ett träsk. Du charmar kvinnorna till sex o sen hör du inte av dig, vilket för många av oss är den värsta sorten.. Ett tack men nej tack är inte mycket begärt. Men nån gång lär även du som alla vi andra hitta kärleken.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-07 18:58:30 följande:
    Det finns ett helt HAV därute! Ut med dig bara *kastar ut dig med håv*
    härlig inställning;) bara att lägga ut betet o vänta på napp!
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-08 18:07:12 följande:
    lol så dui har sett det med, vad fasen är det ett reseforum/dejtingsajt? ALLA bara ÄÄÄÄLSKAR att resa och de reser fan hela tiden och tränar 8 dagar i veckan.

helt otroligt!      
    Du glömde laga mat o sippa på ett glas rött, sen är pressen fulländad:) haha
  • Anonym (jobbigt)
    giftgrodan skrev 2011-11-10 22:17:03 följande:
    alltså, fyfan vad trött jag blir. Jag skriver och skriver och skriver till folk, och INGEN svarar. Det är så sjukt knäckande...
    kan lova att jag oxå skriver till massor utan svar.... känns jäkligt knäckande ibland, men det är så det är i dejting träsket...
  • Anonym (jobbigt)
    Cosan skrev 2011-11-11 00:30:26 följande:
    Har du bett någon titta på din profil? Är så sjukt lätt att man missar någon viktig detalj som andra hakar upp sig på fullständigt. 
    Jag vet att min profil är ett skämt just nu men skiter i det för tillfället.  
    Ja, du har ju ingen bild!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!