• Shades

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-09-12 20:36:00 följande:
    Shades: Är du galen! Klart jag inte tackar ja till en chans om jag förlorar chansen att få skjuta någon i benet!!!
    Gawddammit! Jaja, skjut är bättre än inget skjut ;)
  • Shades
    takida skrev 2012-09-12 22:29:58 följande:
    Ahh, du tänker så duSkrattande
    Ja, men det vart ju kört redan innan idén lämnade den analoga världen...
  • Shades
    Heidi1 skrev 2012-09-14 22:26:08 följande:
    Ni får helt enkelt flytta till gbg alla ihoppa
    Varför flytta dit när man bor i Varberg? ;P
  • Shades
    Glädje58 skrev 2012-09-15 12:48:33 följande:
    Där var jag i veckan Glad
    Shades skrev 2012-09-15 09:27:11 följande:
    Varför flytta dit när man bor i Varberg? ;P
    Hoppas du hade det trevligt här :)
  • Shades
    Glädje58 skrev 2012-09-15 23:52:56 följande:
    I dag var jag förresten och hämtade mina nycklar till nya lägenheten Glad

Positivt: Får nya tapeter och målat i alla rummen.
    Negativt: Finns inga snygga tapeter i den prisklassen

Positivt: 10 minuter till jobbet istället för 50 minuter
    Flyttade ganska nyligen själv och hade ett liknande upplägg. Nya tapeter och nya golv plus slipning lackering av parkett i vardagsrum för ca 2papp. Dumt nog tog de löjligt lång tid på sig att komma igång så de var inte färdiga när jag började flytta in plus att de skall komma tillbaka nästa vecka och slipa lackera om parketten då det jobbet vart ganska taffligt utfört...

Men annars kommer den nya lägenheten bli grymt bra. Närmare till barnens skola, vänner och nära till sjukhuset (jobb/praktik) :)

Konstiga flickor du träffade på parkeringen. Kanske det var din sidekick som förstörde det hela? ;)
  • Shades

Emedan vi ändå är inne på åldersskillnader och gubbighet så vill jag påtala att jag själv "letar" i yngre åldrar eftersom de kvinnor som är i min egen ålder mestadels verkar resignerade, utan lekfullhet och nyfikenhet eller bara rent jevfla desperata. Nu vet jag att inte alla är det men jag har träffat fler i åldrarna 25-30 som fortfarande ser livet litet av ett äventyr än 40+are.

Så, nu skall jag bara finna en intelligent kvinna med bra temperament, fina tänder (la in det eftersom det börjar låta som en slavauktion ;) ) och som redan har barn... Det kan väl inte vara så svårt?

• Shades
    Madida skrev 2012-09-16 19:01:36 följande:

Hur gammal är du själv?
    Ungefär 39.5 :)
  • Shades
    lemonina skrev 2012-09-16 19:33:32 följande:

Vet inte om jag blivit bekväm i singellivet. Har bara varit singel i nio månader. Men däremot livrädd för att bli sårad därför låter jag ingen komma nära just nu. 

Det där med ålder! Jag föredrar nog också när killen är i samma ålder som mig eller några år yngre gör inget heller. Men jag vet inte vad det är men det känns läskigt när killarna börjar bli runt 40, säkert bara för att jag känner mig mycket yngre själv samt att jag nog anar att de kanske redan är färdiga med barn och jag vill gärna inte träffa någon med barn. Vet inte ens själv om jag vill ha barn.   

Singel i över tre år här och har ingen panik alls att finna någon som fyller "tomrummet" såvida det inte är sant och äkta :)

Men annars är det där svårt som f-n. Jag ser det från andra hållet och skulle inte vara intresserad (såvida inte Amor beslutar annat) av en kvinna som _vill_ ha fler barn så därför är det bra om hon har egna. Själv känns det inte aktuellt att börja om med småbarn igen...
  • Shades
    lemonina skrev 2012-09-16 19:52:07 följande:

Ja det  är inte lätt inte. Men det låter som du har en sund inställning iallafall och inte jagar kärleken. Men det borde väl inte vara något problem att hitta någon som har egna barn för dig iallafall Jag däremot måste hitta någon som eventuellt vill ha barn men kanske inte helt säkert ändåObestämddet känns ju som en lätt uppgift!
    Nej det är inte så svårt... Om man inte är petig samtidigt ;)
    takida skrev 2012-09-16 19:52:39 följande:
    UngefärSkrattande sådär mellan tummen och pekfingret baraFlört
    Uh, ja? :)
    Madida skrev 2012-09-16 19:57:02 följande:
    Precis! Jag drömmer ju om att bli kär, sambo, bli mamma och allt det där men jisses! Ska nån annan lägga sig i vilka program som ska ses på tv'n? Ska någon gräva i smöret? (är ooootroligt petig med det..en sån löjlig sak)
    Blir svettig bara jag tänker på det!  
    Men precis! Att _inte_ behöva ta hänsyn till någon annan hela tiden är faktiskt ganska najs. Jag menar, det är få kvinnor som skulle ställa upp på det sovrum jag nu "bygger". Nej, inte så mycket lack/läder, piskor och trapets utan snarare datorer och skärmar (vanlig dator och studiodator, klaviaturer gitarrer och sedan lär det bli monitorer osv med...)

• Shades
    Madida skrev 2012-09-16 20:15:27 följande:
    Haha, jag hade haft lättare för ett sovrum i lack/läder med piskor och grejer än ett sovrum med massa datorer, skärmar och skit.
    Men helst av allt ska det vara helt rent. Inte en massa krimskrams och INTE en massa elektronik.
    Nej, ledsen - vi kan inte flytta ihop! Solig  
    Nej, skit hade jag inte heller uppskattat i sovrummet. Jag har inte nått de höjderna av sexuellt avvikande beteende än ;)
    Glädje58 skrev 2012-09-16 20:19:29 följande:

Aha... webcam Skrattande
    Ja just... Glömde kanske skriva det för vissa blir litet... erm... prestationstänkande om de vet att de filmas. Men det är klart att jag har cams i alla rum och minst en HDkamera som rullar i sovrummet om jag har "besök" ;)

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!