Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
mhb: asg:-d
mhb: asg:-d
Fredrik: Men om man allts ska vara endast vän med sin partner efter ett tag varför ska man då ha ett förhållande öht? Då är det ju bättre att tex skaffa barn med en god vän. Ang skuldkänsla vid otrohet så är det nog också en moral som är inpräntad i vårt huvud snarare än en naturlig instinkt. Klart man kan ha samma vänner hela livet. Det är inte samma sak. Men om man nöjer sig med ett förhållande på vänskapsbas efter att kärleken (alltså inte den vänskapliga kärleken) är över så är det ju klart det går. Jag skulle dock aldrig nöja mig med det.
Fredrik: Vem har sagt att man ska ligga runt med så många som möjligt?
Fredrik: Ang vem som kommer vara lyckligast med sitt levnadssätt... Jag följer mina känslor oftast noga genomtänkt (inte alltid). Jag tror man blir lyckligast om man gör så. Jag kan ha långa relationer och så men jag tror inte på livslång kärlek i form av att man känner attraktion och allt det där hela livet. Jag nöjer mig inte med ett vänskapsförhållande. Mitt längsta förhållande varade i 14år det dog helt efter ca 12år och jag är jäkligt glad att jag inte nöjde mig och levde vidare i det och vi var väldigt bra vänner så vi hade säkert kunnat harva vidare som det. Har du varit i ett långt förhållande?
Fredrik: alltså vi pratar relationer på 10-50år här. Människor förändras, utvecklas mm varför ska man då nödvändigtvis vara i ett förhållande för sakens skull år ut och år in. Nu menar jag inte att man ska dra för minsta lilla men när man känner att man faktigst bara är vänner varför ska man då fortsätta?
Fredrik: Du har givetvis rätt till din åskut. Men var på äldrebonden kryllar det av evig kärlek?
Takida: Det kallas för ställtid
Mitt knep är att liksom duka upp böcker, block, kompendier och sånt jättefint och sen koka kaffe:) Sen ser det inbjudande ut och man kommer igång.
Takida: Tentaplugg är ett lidande fast jag tycker det kan vara kul;) råplugga, tentaångest, tenta och sen när man får resultatet
Hemtentor suger dock... Massa referenshantering och det är såååå trååååkigt!
Glädje: Om du har B12 brist så kan ju det mycket möjligt vara orsaken till att du mått dåligt. Här tas alltid B12 samt några andra prover vid insättning av ssri.
Jag tycker "spontan sova över date" låter trevligare;)).