Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

ulfsas skrev 2012-06-11 14:05:44 följande:
    Vem är det som drar ut på det då? Singel OCH gift är ju lite ovanligt. Det finns ju många gifta som säger att de är singlar men knappast så i detta falletObestämd
    Betänketid till oktober, blev extra sent pga en massa sjabbel men det är som det är.  Skulle redan varit skild annars men jag kan inte göra mkt åt saken. Det var inte jag som krånglade...   Men jag ska inte klaga hehe
  • Cocacola
    ulfsas skrev 2012-06-11 15:55:59 följande:
    Ahaa, en sådan singel. Det var ju jag med i 6 månader.

Händer det något kul då som gör dig klagfri? 
    Japp, en sån singel. Skrattande

Nja, kul kan jag inte kalla det. Men det har sina ekonomiska fördelar. Bra för mig, mindre bra för honom.  Men det ligger mycket bakom det och vi är överens. På gott och ont.  Men jag längtar till hösten...

• Cocacola
    magus skrev 2012-06-11 17:14:57 följande:
    Varit där också. Inte lika länge dock.  Glad Skönt när hon flyttade..
    Haha, absolut skönt att bo själv! Däremot tog det 2 månader innan jag insåg att jag inte gjort det innan och då var det för att en kompis frågade! xD

De enda nackdelarna är väl att jag har haft problem att öppna en och annan syltburk samt gräsmatte-eländet. Får väl säga att jag håller på att göra om den till äng om nån vågar säga något :P  
  • Cocacola
    ulfsas skrev 2012-06-11 18:02:04 följande:
    Du ser, typiska tecken på att du är i desperat  och akut behov av en man i ditt liv.
    Utan sylt och snart instängd av en vildvuxen äng. Fruktansvärt ödeSkrattande

Hahaha!

Hade köpt en refillpåse också så det gav sig, och exet har fått öppna ett gäng när han varit förbi. Krisar det får jag väl slå i en spik - det funkar! Men då kan jag ju inte använda burken till egen sylt sen... :P

Känns lite dumt med den vildvuxna ängen bara när det pågår fullt krig runtikring om folk som inte håller snyggt men jag tror inte det stör nån, för långt till grannarna xD de som går förbi får skylla sig själva? :P

Äh, kommer att sakna det när jag flyttar. Får väl inte se för trevligt ut nu då för då känns det jobbigt ju...

• Cocacola
    magus skrev 2012-06-11 18:04:40 följande:
    Oskyldig handjagare är djävulens påfund?

Kanske inte. Men då lär jag dels köpa en och sen ägna förbannat många timmar åt att knata runt med den, känns onödigt när exet lovat klippa. Men jag skulle nog ha köpt en om jag skulle bo kvar, eller klura ut hur fan min gräsklippare funkar, men det är nån jävla speciallösning med den som allting annat... För speciallösningar finns det gott om på det här stället, suck! xD Står och balanserar på en planka när jag lagar mat t.ex Finns golv i hela köket utom en bit precis framför spisen. :P
  • Cocacola
    Night sky skrev 2012-06-11 18:26:42 följande:
    Man kan ta en kniv och föra in den lite under lockkanten och vicka lite på kniven så brukar vakuumet släppa och bruken gå att öppna utan större problem. 

Hehe, det funkar sådär med mitt tålamod Oskyldig Det gäller ju att få in den där kniven också. :P Spik är enkelt!  xD
    magus skrev 2012-06-11 18:34:51 följande:
    Lika hälla varmt vatten och knacka på kanten runtom locket.

Tålamod, tålamod.. men jag kommer säkert testa bägge varianterna
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-11 18:26:04 följande:
    ÅH va skönt att va hemma! Nattens skyar ,har vi samma stalker min är uppe i 100 besök snart med...

Cola ,va mycket som händer i ditt liv...Stora saker...

Sthlms man ..Varför dejt i sthlm? Har du inga planer på att   move your ass?  ;) 

Väldigt vanligt förekommande tycker jag att det är tjejjen som ska förflytta sig till killen, om det är en bit bort...

När jag slide mig var det inga väntetider,hade inga barn i hop.Vi var vänner före ,genom och efter skiljsmässan.(hur stavas det eg?) 

Undra om jag ska dra på mig joggingdojjorna och förbruka alla(eller 2 iallafall) kakor jag satte i mig i går kväll..Obestämd

Var tvungen att kolla jag med Nr 1: 91 besök Nr 2 59 besök Men jag tror att de håller på att ge upp

Det händer väldigt mycket, många stora saker + ett gäng mindra också. Behöver iaf inte klaga på att det är händelselöst haha Men det är lite väl intensivt kanske  

Det räcker tydligen att man har barn har jag läst, så väntetid lär man inte slippa. Fast nu vet jag inte direkt om jag ens skulle vilja gifta mig igen och i så fall är väl tanken inte direkt att jag ska skilja mig igen. Puh!

På med joggingdojjorna, låter skönt! Är sugen på att göra detsamma men att kuta ett gäng varn runt huset känns väl halvlockande och längre kan jag inte ta mig ikväll. Men det vore ju en ny taktik annars, springa ner gräset? xD     
  • Cocacola
    Night sky skrev 2012-06-11 18:50:04 följande:
    Men det är ju inga problem med att få in en kniv under kanten... lovar, funkar varje gång. Brukar funka bra med en vanlig bordskniv. Finns små hålrum där gängorna går högt.
    Jo det är visst problem! Skrikandes
    målar havet blått skrev 2012-06-11 18:50:36 följande:
    Ang syltburkar så spolar jag dem under hett vatten thats it. Plopp!
    Då gäller det ju att det finns varmvatten kvar :P (jag börjar undra varför jag väntat så länge med att bestämma mig för att sälja?)
    Cogitationes skrev 2012-06-11 18:47:50 följande:
    Annars köper du två burkar, Den ena slår du en spik i locket på och den andra slår du på glaset. 

Ett alternativ är att du lägger burken i ljummet vatten eller så så trycket blir större på insidan- Brukar vara undertryck i burkar annars eftersom man oftast lägger i varorna när dom är varma, när värmen sedan avtar krymper luften och du får ett undertryck som suger fast locket. (Det är detta du får bort genom att stoppa in en kniv och böja). 

Eller så finns det redskap att köpa för typ remautiker om man tycker det är ett återkommande problem, Alt någon större polygrip går också. 
     s
    Eller så köper jag refillpåsar! xD Men jag ska skaffa en sån där burköppnare man kan ha på undersidan av ett köksskåp, de funkar bra. Eller dejta en man som kan öppna burkar åt mig, det låter trevligast! {#emotions_dlg.flower}

• Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-11 18:58:15 följande:
    Haha sliita ner gräset;) har du ingen get;)
    {#emotions_dlg.djavulsk} Nej - och jag tänker aldrig skaffa någon heller! Men kanske skulle kolla upp om det går att få tag på några får? Hmmm...
  • Cocacola
    Cogitationes skrev 2012-06-11 19:04:56 följande:
    Sista alternativet skulle jag aldrig överväga.

Vill du inte dejta en trevlig man som kan öppna burkar? Haha... Va förvånad jag blir. Skrattande

Men för den delen - klarar du inte av att få upp dina burkar själv? Förvånad 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!