• Madida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-08-01 16:01:42 följande:
    Det är ju skillnad på att vara blyg och på killar som mer eller mindre ber om ursäkt för att de finns till.
    Jag gillar bäst killar som vågar ta för sig.
    Precis. Att han är lite blyg och kanske blir lite generad ibland tycker jag kan vara sött om det inte pågår under flera flera veckor. Men en kille som knappt vågar titta på mig för mig bara obekväm. Lika obekväm som en kille som sitter som om han äger stället och är guds gåva till mänskligheten.
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Madida
    Niklas2k skrev 2012-08-01 16:29:09 följande:
    Det är inte speciellt svårt att tacka för komplimanger direkt.
    Det jag menar är att det gör det svårt att vara så framåt och kasta sig över tjejen om man funderar mycket på vad hon kan tänkas tycka.

Som jag skrev tidigare så är det få tjejer som säger saker rakt ut (enligt min erfarenhet bara) så det är att läsa signaler som gäller.. om det går.

Att säga det rakt ut till en kille som knappt vågar titta på mig är inte speciellt enkelt. Men till en öppen och lite avslappnad kille har jag inga problem.
    Och jag menar inte att han ska kasta sig över mig, men nåt litet ynka intiativ kan han väl ta. Flytta sig närmare mig, se på mig med en blick som visar uppskattning, möta mig iaf lite om jag tar nåt initiativ. Sitter han som en skrämd kaninunge i soffan så vågar jag knappt ens sitta i andra hörnan  
  • Madida
    lemonina skrev 2012-08-01 16:10:54 följande:
    Jag är blyg om killen är blyg, är killen pratig och tar för sig då gör jag det med. Men jag blir iof ännu mer blyg eller illa till mods ifall killen går på som en ångvält vilket jag har träffat ganska många. De som vill sälja in sig själva och som har en väldigt intensiv blick och gärna lägger sin hand på ryggen. Jobbar oftast med någon slags marknadsföring hahaha.
    Hur menar du med det där med att lägga handen på ryggen? Är det att gå på som en ångvält?

Isf är jag ångvält delux! Jag är väldigt fysisk och tar gärna på den jag pratar med om jag gillar honom. Lägger min hand på hans arm när jag säger nåt eller skrattar, klappar lite på benet o.s.v. Tar på honom helt enkelt. Och är han inte helt livrädd så är det ju där han har en chans att visa att han uppskattar det. 
  • Madida
    Niklas2k skrev 2012-08-01 16:49:53 följande:
    Fast nu känns det ju som att du beskriver något extremt.
    Han kanske inte ville?  

Hahaha! Jag beskriver tankar jag har. Jag beskriver inte min senaste dejt. Han tittade definitvt på mig, även om han blev lite generad av det
  • Madida
    Smecker skrev 2012-08-01 16:54:44 följande:

Jag med.
    Du är min lilla kaninunge Hjärta
  • Madida
    Madida skrev 2012-08-01 17:04:35 följande:

Hahaha! Jag beskriver tankar jag har. Jag beskriver inte min senaste dejt. Han tittade definitvt på mig, även om han blev lite generad av det
    Och det är ju det jag menar. Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor. Just för att man inte kan tolka om han är blyg och rädd eller om han är ointresserad.
  • Madida
    Niklas2k skrev 2012-08-01 17:20:04 följande:
    Joho! Det har fan gått utmärkt ändå!
    Jag tror att många tjejer förväntar sig att killen ska ta första steget. Även här så bildar jag min uppfattning på tidigare erfarenheter. 
    Då har du träffat mer tålmodiga och förstående kvinnor än vad jag är
  • Madida
    lemonina skrev 2012-08-01 17:11:39 följande:
    Jag menar så fort man träffas innan man knappt hunnit prata, börjar han sitta väldigt nära och titta intensivt i ögonen och ta på mig. Det får mig att bli illa till mods. Men om vi pratat i några timmar och både på något sätt visat att man är intresserad exempelvis genom blickar och leenden då är det en annan sak.
    Men riktigt blyga personer visar ju inte det.
  • Madida
    visma1 skrev 2012-08-01 17:23:31 följande:
    Det där har jag hört många gånger, att tjejer sitter och väntar på att bli uppvaktade. Vi lever väl inte på 1800-talet eller? Jag visar gärna vad jag vill, men det är ju kul att få någon respons.
    Jag tror inte att någon egentligen tvekar på om jag skulle visa att jag var intresserad. Självklart skulle jag det och jag "väntar inte på att bli uppvaktad".
    Men jag tror helt enkelt att lite tryggare och mer avslappnade män passar mig bättre. Jag vill inte behöva göra hela jobbet själv. Vill att det ska vara ett skönt samspel.
    Sen gillar jag iofs att han hugger tag i mig, trycker upp mig mot väggen och kysser mig och jag har svårt att se att en blyg pojke skulle göra det   Solig
  • Madida

Wiihoo! Jag spammar min egen tråd!!!

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!