• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Man räknar med semesterdagarna.

Är det ingen här som har ansökt om något hos FK? My god.

• Nicke
    Smecker skrev 2012-06-10 20:33:10 följande:
    FK != arbetslivskompetens
    Äsch. Jobbar man en normal heltid med 40-timmarsveckor så säger man 2080 timmar om året i arbetstid.
  • Nicke
    Night sky skrev 2012-06-10 20:34:50 följande:
    Men jag menar det måste ju finnas en regel/ett antagande om hur långt ett genomsnittligt yrkes år är i timmar. Oavsett yrke.
    Jag vet hur många timmar jag har jobbat. Men frågan är hur många timmar "man" ska jobba för att ha arbetat in ett genomsnittligt år i Sverige?

Jag söker vidareutbildning och där är ett krav att man ska ha minst ett års arbetslivserfarenhet, så då undrar jag hur många timmar man (jag) måste ha jobbat för att kunna räknas in i att ha ett års arbetslivserfarenhet?

Drömmer
    Wtf? Var jag otydlig? En normal heltid är 2080 timmar per år. Den informationen finns också på FKs hemsida och det är något de vill ha när man söker föräldrapenning bl.a. 260 dagar eller 2080 timmar för en "normal" heltidstjänst.
  • Nicke

Jag har iallafall 40-timmarsveckor.
    40 x 52 =  2080. Semester tjänar jag in och får betalt för så det räknas också till arbetstiden.

Det kan hända att det är ett år med 53 veckor men det är ju inte vad som är vanligast.

• Nicke
    Night sky skrev 2012-06-10 20:45:27 följande:
    Jo, jag tror dig. Men jag jobbar på timmar och har så gjort i ett par år och yrket jag söker till är praktiskt på det sättet att jag inte tror att de räknar semesterdagar till arbetslivserfarenhet???
    Men jag vet inte.. om jag visste hade jag inte behövt fråga  
    Men ställer du frågan om vad som anses vara en normal årsarbetstid så har du fått svaret nu.
    Vill du hålla på och dra bort timmar för semester och sånt så gör det. Det är dock 2080 timmar. 
  • Nicke
    Night sky skrev 2012-06-10 20:54:50 följande:
    Okej tack! {#emotions_dlg.flower}

Jag har på papper mina timmar så det vet jag. Frågan var bara om de uppgår till ett genomsnittsår i Sverige?
    Det beror nog på hur den som frågar räknar...
    Kan du kolla upp det? Det är nog enklast så att kolla hur många timmar eller dagar man tycker är ett år. 
  • Nicke

Ja, det kanske finns någon sån här. Det är ju möjligt att man räknar på ett visst sätt.

Den teoretiska standardtiden för heltid är 2080.. sen blir det nog väldigt sällan så i praktiken.  

• Nicke

MHB, vad ska du göra med datorn? Det behöver inte bli så förbannat avancerat.
    Folk som frågar mig ska oftast kolla på film, surfa och lyssna på musik. Då duger ju typ vad som helst.
    Det är mer kvalitén som kan vara viktigare i såna fall. 

• Nicke
    Racer x skrev 2012-06-10 21:15:57 följande:
    Vad jag vet har ingen laptop 4 cpuer(16kärnor), möjligen att den har 4 kärnor. Skulle bli jäkligt stor i så fall .
    hahahhah!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!