Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?
Vet inte, pengarna ligger i spargrisen och jag orkar inte räkna dem nu, men det är väl några tusen, sambon har betydligt mer...
Dags att öppna ett sparkonto kanske...
Vet inte, pengarna ligger i spargrisen och jag orkar inte räkna dem nu, men det är väl några tusen, sambon har betydligt mer...
Dags att öppna ett sparkonto kanske...
400-500tkr i aktier går lite knackigt där nu jävla USA.
60-70tkr i pengar på banken, har gått mycket nu ett tag försvunnit minst 40tkr på bebisinköp och ny kyl/frys. + ett garagebygge till huset, hmm förresten nä då har det minst försvunnit 60tkr om jag räknar med garaget.
En student och en snart f-ledig så vi kommer bli fattiga antar jag.
Medelinkomsttagare i trettioårsåldern. Delat sparande 1,7 milj.
Jag skulle inte vilja ha mindre än 300 000 kr sparat i alla fall. Dels för att jag både varit arbetslös och råkat ut för en stor skada på vårt hus som kostade många pengar. Vårt sparkonto räddade oss båda gångerna.
Vi är runt 35 med ett barn. Vi har ett hus i Stockholm, två bilar & lägenhet i Sydeuropa utan lån. På konton & aktiefonder finns kanske 3.5 Mkr. & minst en halv Mkr. är utlÅnade till våra företag. Vi har båda CSN-lån på ca 500 Tkr tillsammans.
Jag har 26 000:-
Ensamstående med ett barn, hyresrätt, arbetar 75%, är 28 år.
Jag är stolt över den summan och kommer få den att sakta växa.
Jag har 2.500:-
23 år och har sen i december fast tjänst med en inkomst på ca 12.000:- netto samt fasta avgofter varje månad på 4-4.500:- . Har tyvärr väldigt svårt att hålla i pengarna men har börjat skärpa till mig :)
Jag har ca 100k på sparkontot och jag mår dåligt hela tiden för att det inte är mer. Räcker inte ens till insatsen till en bostadsrätts 3:a. Andra har di.se/Default.aspx&tr=291006&rlt=1&pid=240953__ArticlePageProvider&epslanguage=sv