• OnlyZ

    GBP opad och gravid..

    I october 2011 har jag varit opad i 2 år. Jag vägde som mest 116 kilo på 163 cm.  Jag gick upp i vikt efter min första graviditet, under graviditeten gick jag upp ca 20 kilo, sen försvann visseligen allt men jag blev deprimerad och bodde i kylskåpet. Jag har tidigare varit normalviktig hela mitt liv. 
    Jag har stått stilla på 72 kilo i kanske 10 månader. Och nu är jag gravid i vecka 18. Har inte gått upp något i vikt, pendlar mellan 70 och 72. Jag borde ju inte vara orolig för det finns ju dom som inte går upp alls något i vikt under graviditeten, (min syster tex) men jag kan inte låta bli att bli det ändå! Kan någon hjälpa att lugna mig lite =)  

  • Svar på tråden GBP opad och gravid..
  • Cuteknosan
    OnlyZ skrev 2011-07-27 08:29:19 följande:
    I october 2011 har jag varit opad i 2 år. Jag vägde som mest 116 kilo på 163 cm.  Jag gick upp i vikt efter min första graviditet, under graviditeten gick jag upp ca 20 kilo, sen försvann visseligen allt men jag blev deprimerad och bodde i kylskåpet. Jag har tidigare varit normalviktig hela mitt liv. 
    Jag har stått stilla på 72 kilo i kanske 10 månader. Och nu är jag gravid i vecka 18. Har inte gått upp något i vikt, pendlar mellan 70 och 72. Jag borde ju inte vara orolig för det finns ju dom som inte går upp alls något i vikt under graviditeten, (min syster tex) men jag kan inte låta bli att bli det ändå! Kan någon hjälpa att lugna mig lite =)  
    Hej! Vad roligt att läsa ditt inlägg! Jag är nämligen i ganska likannde situation, är gravid i v11 och har vart opad i 2 år nov 2011. Hittills har jag inte gått upp i vikt utan jag står på samma vikt jag stått på i 7 månader (pendlar meallan 59-61 kg, 159 cm)! Iofs har jag inte gått lika långt som du i graviditeten men jag är glad så länge jag inte går upp i vikt så länge bebisen i magen mår bra och det  lär dom ju se vid UL....
    Hoppas att allt går bra för dig!!!
  • OnlyZ

    Hallojjsan! Jo ja dras ju mellan känslorna oro och lättnad =P För ja vill ju inte gå upp så mycket, mot slutet så lär man ju göra det vare sig man vill eller inte =P

    Jo jag har ju redan varit på tre ul och dom har inte sagt att något ska va fel, nästa vecka ska jag ju på den där 18 veckors ul och då kollar dom ju ordentligt.

    Hur mår du nu då? När ja va runt vecka 11 så mådde ja inte alls nått bra.. 

Svar på tråden GBP opad och gravid..