• Mystic noblesse

Bästa kattsanden?

Jag har provat mig fram mellan katty, fresch &clean, icas kattsand, eldorados kattsand, catz och pussys kattsand. 

Vissa är ok och andra mindre ok. Rensar kattlådan varje dag men upplever att det luktar iaf även om man har kattsand som det sägs att det inte luktar. Så vad gör man? Inte så kul att gå in i badrummet och det luktar. Och nu menar jag inte att det luktar kattskit men nåt luktar det och badrummet är rent i övrigt. Så antar att det är kattlådan som är problemet. 

• Svar på tråden Bästa kattsanden?
  • PruttPottan

Är det så att lådan inte blir helt ren?

Hade själv det problemet för några år sedan. Kristallerna i kisset satte sig som berget i botten.
    Annars kör vi Katty kattstrtö (inte compact) och den är överlägset bäst hos oss =)

Annars kan man skaffa ett toahus så minskar doften. Jag förutsätter att du kollat så katten är frisk för en stark urindoft kan vara tecken på något.

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • längtar e stor

jag har köpt zoogillet.. tycker det fungerar super bra.. har bara hittat det i en butik där jag bor (kalmar) men kolla på internet ifall det finns att köpa oline å få det hem skickat ifall du inte hittar en butik som säljer..

• Majsan70

Nästan tvärtemot vad alla andra säger så tycker inte jag att Everclean är bäst. De är snordyra o betydligt överskattade.
    Vi har Pet Plus och det är helt suverän sand. Klumpande o finns svagt parfymerad eller oparfymerad. Oerhlrt bra sand och dryg och till en bra kostnad.

Minst 10 cm sand i lådan o rengöring varje dag = ingen lukt ur lådorna.

• Mystic noblesse

Kattlådan är relativt ny och katterna är fullt friska. När vi körde med alspån luktade det inte alls lika mycket som med kattsanden så blir nog att återgå till alspånet. Har ansträngd ekonomi just nu och att betala nästan 200 kr i månaden för kattsand är inte högsta prioritet tyvärr. Lägger hellre dom pengarna på maten till kissarna

• VildVittra

Vi använder bränslepellets från vilket byggvaruhus som helst i kattlådan.
    Luktar aldrig kiss, rensar en gång om dagen.

49 kr för 16 liter (räcker ca 6 månader för en katt)

Vi har också köpt en peewee låda till för att underlätta skötseln.
    En peewee lådan funkar prefekt med vanligt bränslepellets...man måste inte ha peewees pellets till om man inte vill.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • tantS

Everclean! Min katt har everclean och det luktar bajs när han glömmer krafsa över (han är lat). Nu passar vi min mosters katt och hon har billiga Pussy. Hennes låda stinker något OTROLIGT jämfört med våran. Det är till och med så att mosters katt inte vill använda sin låda med pussy när hon har tillgång till vår katts som har everclean.

Dyrt med helt klart värt det!

Du kan även köpa piss-off och använda när du tömmer och tvättar lådan en gång i månaden, tar bort eventuella luktrester från plastet.

Svar på tråden Bästa kattsanden?