Inlägg från: Sthlm Cicci |Visa alla inlägg
  • Sthlm Cicci

Uppsagd under graviditetspenningen?

vad händer om man blir uppsagd medans man går hemma med graviditetspenning?

• Svar på tråden Uppsagd under graviditetspenningen?
  • Sthlm Cicci

Hur funkar det då om sista arbetsdagen blir under graviditetspenningen eller om man blir uppsagd precis innan man ska börja gå hemma med graviditetspennning?

Har nämligen precis plussat är i vecka 8. dessutom så är jag fortfarande provanställd tom. sista september. Nu går det rykten om att gården måste dra ner på personal för att spara pengar. Men vet inte hur vi ska lösa ekonomin om jag blir utan jobb... Är inte med i a-kassa. Kan man gå med nu och få gå med a-kassa tills barnet är fött?

Vill verkligen inte göra abort pga att jag blir av med jobbet. Men snart ser jag ingen annan utväg... Vi som kämpat så med att äntligen få vårat efterlängtade pluss...

• Sthlm Cicci

Jag menar havandeskapspenning.  Jag har BF 8/3 och sista arbetsdagen är den sista september. Hur vi ska lösa ekonomin därimellan vet vi inte. Det är det som är det stora problemet. Därför hade jag hoppats på att jag kan få havandeskapspenning innan jag har min sista arbetsdag. Kan man bli av med havandeskapspenning? Hur funkar det med a-kassa? Kan jag gå med nu, och gå på a-kassa fram till BF? (självklart så kommer jag ju söka jobb under tiden.)

Svar på tråden Uppsagd under graviditetspenningen?