• stargirl01

Tjäna pengar

Jag är intresserad av att arbeta med dropshipping. är det någon som vet något bra företag som har dropshipping?

• Svar på tråden Tjäna pengar
  • Tecken

Och nu blev jag nyfiken: Vad är dropshipping? Jag har aldrig hört/sett det ordet förut - upplys mig

• Nalliwer
    Tecken skrev 2011-07-27 17:18:17 följande:
    Och nu blev jag nyfiken: Vad är dropshipping? Jag har aldrig hört/sett det ordet förut - upplys mig
    Droppshipping innebär att du säljer en vara och sen låter din leverantör skicka produkten till köpare. Du slipper på så sätt ha eget lager.
    Ex säljer jag eletronik på tradera. När en vara är såld så tar jag emot betalningen och lägger i min tur en order hos mina leverantörer i asien som skickar varan till köparen. På så vis slipper jag kostnader för lager och ligga ut med pengar.
  • Babyystar
    Vpersson skrev 2011-07-30 13:57:17 följande:
    Jag har arbetat med detta i några månader. är hur smidigt som helst!
    Vart säljer du? Via en egen hemsida? På tradera/blocket? :)
    och vad säljer du? om man får fråga.. :)
  • Vpersson
    Babyystar skrev 2011-07-30 14:40:50 följande:
    Vart säljer du? Via en egen hemsida? På tradera/blocket? :)
    och vad säljer du? om man får fråga.. :)

Jag säljer via hemsida, annonser face to face ja du fattar exakt hur jag vill. Men mestadels är det via hemsidan, lägger kanske ner max 4-5 timmar i veckan. då jag har ett annat jobb vid sidan av. men jag har planer på att säga upp mig därifrån och satsa helhjärtat nu när jag ser hur snabbt jag tjänar pengar. Oj, jag säljer kosttilskott. (och det är roligare och mer givande än vad du tror) =)

ps. Har haft en annons på blocket, som givk väldigt bra=)

//Victor   
  • jaghopparhögt
    Nalliwer skrev 2011-07-29 20:33:13 följande:
    Droppshipping innebär att du säljer en vara och sen låter din leverantör skicka produkten till köpare. Du slipper på så sätt ha eget lager.
    Ex säljer jag eletronik på tradera. När en vara är såld så tar jag emot betalningen och lägger i min tur en order hos mina leverantörer i asien som skickar varan till köparen. På så vis slipper jag kostnader för lager och ligga ut med pengar.
    Så får man väl inte göra på Tradera? Det står väl i reglerna att man enbart får sälja saker man har i lager för att undvika saker som dropshipping?
  • Vpersson

tror faktiskt inte heller man får göra så på tradera. Men det finns mkt saker man inte får men man gör ändå. Jag är väldigt ärligt om hur jag går till väga, gillar dem det inte då köper dem inte heller

• 3 barns mamma

Är det svårt att komma igång? Vad tjänar du på detta? Hur får du lön för detta?

Lucas 090815 Linnea 110311 Linn 110311
Svar på tråden Tjäna pengar