• stargirl01

Tjäna pengar

Jag är intresserad av att arbeta med dropshipping. är det någon som vet något bra företag som har dropshipping?

• Svar på tråden Tjäna pengar
  • jaghopparhögt
    Vpersson skrev 2011-07-30 17:18:15 följande:
    förra månaden låg fick jag 8762 på konton, månaden innan dess 10300. så det är därför jag skrev ca 10000=) så efter skatt ja
    Och man kan trippla det enkelt? Nej du det där låter för bra för att vara sant.
    Låter som du försöker locka folk till ett klassiskt pyramidspel.
  • etanol
    jaghopparhögt skrev 2011-07-30 17:24:42 följande:
    *drar mig ur*
  • LiveHappy
    jaghopparhögt skrev 2011-07-30 17:24:42 följande:
    Fast åh andra sidan.. är det ett jobb där man säljer saker så säljer man ju mer ju mer man går in för det, hon som säljer nu kanske inte går in för det så mycket. Har man inget annat jobb och lägger ner 8 timmar om dagen så lär man ju käna mer än om man lägger ner 3 timmar. :P
  • jaghopparhögt
    LiveHappy skrev 2011-07-30 17:27:43 följande:
    Fast åh andra sidan.. är det ett jobb där man säljer saker så säljer man ju mer ju mer man går in för det, hon som säljer nu kanske inte går in för det så mycket. Har man inget annat jobb och lägger ner 8 timmar om dagen så lär man ju käna mer än om man lägger ner 3 timmar. :P
    "lägger kanske ner max 4-5 timmar i veckan. då jag har ett annat jobb vid sidan av."
    Det är ganska få jobb där man har en timlön på ca 2000kr. Det finns inte en chans att man kan komma upp i 30000kronor efter skatt genom att sälja kosttillskott genom ett annat företag. Det är inte direkt ont om företag som säljer kosttillskott. Och såna löner har inte ens helt egna företagare som importerar själva från låglöneländer, inte i närheten.

Ni tror väl inte att man kan tjäna mer än en läkare av att leta kunder åt ett företag som säljer kosttillskott? Om företaget skulle avlöna TS med 30 000kronor per månad så är det en månadslön på ca 70 000kronor före skatt. Hade det varit så lätt att tjäna pengar hade alla sålt kosttillskott.

Nej låter det alldeles för bra för att vara sant så är det oftast det.
  • LiveHappy
    jaghopparhögt skrev 2011-07-30 17:35:28 följande:
    "lägger kanske ner max 4-5 timmar i veckan. då jag har ett annat jobb vid sidan av."
    Det är ganska få jobb där man har en timlön på ca 2000kr. Det finns inte en chans att man kan komma upp i 30000kronor efter skatt genom att sälja kosttillskott genom ett annat företag. Det är inte direkt ont om företag som säljer kosttillskott. Och såna löner har inte ens helt egna företagare som importerar själva från låglöneländer, inte i närheten.

Ni tror väl inte att man kan tjäna mer än en läkare av att leta kunder åt ett företag som säljer kosttillskott? Om företaget skulle avlöna TS med 30 000kronor per månad så är det en månadslön på ca 70 000kronor före skatt. Hade det varit så lätt att tjäna pengar hade alla sålt kosttillskott.

Säljer hon kosttillskott? Säljer man märkeskläder där en jacka kostar 3999 kr och får nästan allt de ner i fickan så är räcker de ju att sälja en sån jacka i veckan för att komma upp i ca 8-10 000 i månaden. Aja, får väll se om jag jobbar med något sånt här. Jag brukar också tänka som så att om det låter för bra så är det för bra för att vara sant men nu beror det ju faktiskt på VAD man säljer.  
  • Vpersson
    jaghopparhögt skrev 2011-07-30 17:35:28 följande:

Kul att du säger så. Märks att du inte varit i försäljningsbranschen så länge, eller så har du varit det men inte lyckats över huvudtaget=) Jag vet telefonförsäljare som säljer tvättmedel som tjänar mer än läkare och advokters årslön.
    Att komma upp i 30000 kr i månaden är inget svårt om du bara vill det. Wim så jobbar med samma sak i tyskland är verksam i 18 länder, och tjänar någonstans runt 12 mijoner per år, fast det är kanske bara lögn alltihopa=)  
  • jaghopparhögt
    LiveHappy skrev 2011-07-30 17:45:51 följande:
    Säljer hon kosttillskott? Säljer man märkeskläder där en jacka kostar 3999 kr och får nästan allt de ner i fickan så är räcker de ju att sälja en sån jacka i veckan för att komma upp i ca 8-10 000 i månaden. Aja, får väll se om jag jobbar med något sånt här. Jag brukar också tänka som så att om det låter för bra så är det för bra för att vara sant men nu beror det ju faktiskt på VAD man säljer.  
    Varför skulle man få allt i egen ficka? Mer troligt är att man får några procent i egen ficka, sen ska det betalas skatt på det. Det blir inte mycket kvar.
  • jaghopparhögt
    Vpersson skrev 2011-07-30 17:50:38 följande:
    Kul att du säger så. Märks att du inte varit i försäljningsbranschen så länge, eller så har du varit det men inte lyckats över huvudtaget=) Jag vet telefonförsäljare som säljer tvättmedel som tjänar mer än läkare och advokters årslön.
    Att komma upp i 30000 kr i månaden är inget svårt om du bara vill det. Wim så jobbar med samma sak i tyskland är verksam i 18 länder, och tjänar någonstans runt 12 mijoner per år, fast det är kanske bara lögn alltihopa=)  
    Problemet är att du målar upp den klassiska bilden av ett pyramidspel. Det låter alldeles för bra för att vara sant.
    Telefonförsäljning är ju samma sak, det är ju endast ett fåtal som tjänar de summor som du pratar om. Det finns inga kort som är både säkra och som kräver minimalt med arbete och risker.
  • jaghopparhögt

Blir också misstänksam när folk har en sån här galet bra affärside (för den är galet bra om man tjänar 30k efter skatt genom att bara jobba några timmar per dag) och lägger ner energi för att sprida den? Varför vill ni ha fler som säljer och konkurrerar med er? Har man hittat en sån bra grej så vill man väl hålla det för sig själv för att kunna sälja så mycket som möjligt på egen hand och tjäna ännu mer? Men ni försöker övertyga folk att också börja? Det går inte ihop.

Sen så googlade jag på Juice+ som du länkar till och man får upp väldigt många träffar om att detta är ett klassiskt pyramidspel.

• Vpersson
    jaghopparhögt skrev 2011-07-30 18:09:42 följande:
    Problemet är att du målar upp den klassiska bilden av ett pyramidspel. Det låter alldeles för bra för att vara sant.
    Telefonförsäljning är ju samma sak, det är ju endast ett fåtal som tjänar de summor som du pratar om. Det finns inga kort som är både säkra och som kräver minimalt med arbete och risker.

Har väl aldrig sagt att det inte tar sin tid och att det inte finns risker. Fast väljer man att styras av riskerna och att inte se möjligheterna istället för problemt, då blir det svårt.  Jag tror att alla kan bli exakt det dem önskar sig bli bara dem vill det tillräckligt mkt, precis av den anledningen är jag den yngsta Avd. chefen på mitt företag, för jag vet att jag klarar av det och därför lyckades jag. Men är jag nöjd för det? inte det minsta! ett litet delmål har kryssats för men jag har knappt börjat. Vi lever i fantastiska tider, där man faktiskt kan få betalt för det man gör. 

Så istället för att bara se negativt på saker och ting så försök vända på det -Jaghopparhögt- så ska du se att allt blir mycket roligare men framföallt mycket lättare. ingen ting är för bra för att vara sant, finns där en person som lyckas,  skulle det göra det omöjligt för andra att göra det?  
  • thexyz
    Vpersson skrev 2011-07-30 17:18:15 följande:
    förra månaden låg fick jag 8762 på konton, månaden innan dess 10300. så det är därför jag skrev ca 10000=) så efter skatt ja
    Jag fattar inte. Har du ett företag eller är du anställd?
  • Vpersson
    thexyz skrev 2011-07-30 18:20:06 följande:
    Jag fattar inte. Har du ett företag eller är du anställd?

Jag har båda kan man säga..
  • thexyz

Du skriver ju om lön, då är du rimligen anställd, med någon slags provision. Men varför sitta och annonsera på Blocket åt arbetsgivaren, eller sköta importen av produkter åt arbetsgivaren? 

Har du företag så funkar det ju inte så att man bara får en slant på kontot som är lön utifrån vad man har sålt olika månader.

• jaghopparhögt
    Vpersson skrev 2011-07-30 18:18:01 följande:
    Har väl aldrig sagt att det inte tar sin tid och att det inte finns risker. Fast väljer man att styras av riskerna och att inte se möjligheterna istället för problemt, då blir det svårt.  Jag tror att alla kan bli exakt det dem önskar sig bli bara dem vill det tillräckligt mkt, precis av den anledningen är jag den yngsta Avd. chefen på mitt företag, för jag vet att jag klarar av det och därför lyckades jag. Men är jag nöjd för det? inte det minsta! ett litet delmål har kryssats för men jag har knappt börjat. Vi lever i fantastiska tider, där man faktiskt kan få betalt för det man gör. 

Så istället för att bara se negativt på saker och ting så försök vända på det -Jaghopparhögt- så ska du se att allt blir mycket roligare men framföallt mycket lättare. ingen ting är för bra för att vara sant, finns där en person som lyckas,  skulle det göra det omöjligt för andra att göra det?  
    Det är bra att du är positiv och ser möjligheter istället för problem men man blir inte automatisk framgångsrik genom att vara positiv, man måste vara smart också. Man ska alltid fundera över riskerna och jämföra dom med sannolikheten och vinsten. Annars kan man ju lika gärna sätta allt sitt kapital på rött och tänka positivt?

Jag undrar vad du tjänar på att försöka övertyga andra att ge dig in i din bransch? Varför vill du ha fler konkurrenter på din marknad? Är inte det en negativ sak?

Och sen kommer vi inte ifrån att förutom att hela ditt upplägg låter som ett klassiskt pyramidspel så är det åt det hållet en googling på juice+ pekar också.
  • stargirl01

Det kostar cirka 1000 kronor för att börja jobba med juice+. Så jag tror att detta är ett pyramidspel.

• två pojkar

Jag tycker det låter jätteintressant. Hur hittar du ett företag att jobba med som man kan lita på skickar grejerna är min fråga?

• thexyz
    Nalliwer skrev 2011-07-29 20:33:13 följande:
    Droppshipping innebär att du säljer en vara och sen låter din leverantör skicka produkten till köpare. Du slipper på så sätt ha eget lager.
    Ex säljer jag eletronik på tradera. När en vara är såld så tar jag emot betalningen och lägger i min tur en order hos mina leverantörer i asien som skickar varan till köparen. På så vis slipper jag kostnader för lager och ligga ut med pengar.
    Men det är ditt företag som får fakturan från Asien och du som t.ex. lämnar periodisk sammanställning?
  • bestfriends80

hej!
    Jag funderar på att starta en webbshop. Men jag har inte något kapital och har svårt att få pga betalningsanmärkningar.
    Men jag funderade på att kanske vara återförsäljare åt något företag där dom skickar varorna. Jag sköter all kontakt med kunden och så.. Någon som vet något om det??
    Eller om man ska köpa in billiga varor från Kina och sen säljer vidare billigare på min webbshop??

Svar på tråden Tjäna pengar