• Vpersson

Tjäna pengar

Jag har arbetat med detta i några månader. är hur smidigt som helst!

• Vpersson
    Babyystar skrev 2011-07-30 14:40:50 följande:
    Vart säljer du? Via en egen hemsida? På tradera/blocket? :)
    och vad säljer du? om man får fråga.. :)

Jag säljer via hemsida, annonser face to face ja du fattar exakt hur jag vill. Men mestadels är det via hemsidan, lägger kanske ner max 4-5 timmar i veckan. då jag har ett annat jobb vid sidan av. men jag har planer på att säga upp mig därifrån och satsa helhjärtat nu när jag ser hur snabbt jag tjänar pengar. Oj, jag säljer kosttilskott. (och det är roligare och mer givande än vad du tror) =)

ps. Har haft en annons på blocket, som givk väldigt bra=)

//Victor   
  • Vpersson

tror faktiskt inte heller man får göra så på tradera. Men det finns mkt saker man inte får men man gör ändå. Jag är väldigt ärligt om hur jag går till väga, gillar dem det inte då köper dem inte heller

• Vpersson

Att komma igång är väldigt enkelt. Jag kan hjälpa dig så kan du vara igång, om vi säger att du börjar idag, låt säga tisdag onsdag? Jag tjänar ca 10000 men det är inga problem att dubbla eller till och med trippla detta snabbt. Lönen kommer som vilken annan lön rakt in på kontot

• Vpersson

Det är väääldigt kul, samtidigt har man tid över till annat, barn jobb hobbies eller vad man nu missar att göra. Sen är ju produkten väldigt bra, använder den själv faktiskt ^^

Jag kan hjälpa er att komma igång, eftersom jag redan är ganska långt kommen så kan jag fixa det snabbt som jag sa.  

• Vpersson
    jaghopparhögt skrev 2011-07-30 17:00:50 följande:
    10 000 på ett år?

Haha då har jag ju slutat för länge sedan, nej i månaden såklart
  • Vpersson
    jaghopparhögt skrev 2011-07-30 17:09:55 följande:
    Efter skatt?

förra månaden låg fick jag 8762 på konton, månaden innan dess 10300. så det är därför jag skrev ca 10000=) så efter skatt ja
  • Vpersson
    jaghopparhögt skrev 2011-07-30 17:35:28 följande:
    "lägger kanske ner max 4-5 timmar i veckan. då jag har ett annat jobb vid sidan av."
    Det är ganska få jobb där man har en timlön på ca 2000kr. Det finns inte en chans att man kan komma upp i 30000kronor efter skatt genom att sälja kosttillskott genom ett annat företag. Det är inte direkt ont om företag som säljer kosttillskott. Och såna löner har inte ens helt egna företagare som importerar själva från låglöneländer, inte i närheten.

Ni tror väl inte att man kan tjäna mer än en läkare av att leta kunder åt ett företag som säljer kosttillskott? Om företaget skulle avlöna TS med 30 000kronor per månad så är det en månadslön på ca 70 000kronor före skatt. Hade det varit så lätt att tjäna pengar hade alla sålt kosttillskott.

Nej låter det alldeles för bra för att vara sant så är det oftast det.

Kul att du säger så. Märks att du inte varit i försäljningsbranschen så länge, eller så har du varit det men inte lyckats över huvudtaget=) Jag vet telefonförsäljare som säljer tvättmedel som tjänar mer än läkare och advokters årslön.
    Att komma upp i 30000 kr i månaden är inget svårt om du bara vill det. Wim så jobbar med samma sak i tyskland är verksam i 18 länder, och tjänar någonstans runt 12 mijoner per år, fast det är kanske bara lögn alltihopa=)  
  • Vpersson
    jaghopparhögt skrev 2011-07-30 18:09:42 följande:
    Problemet är att du målar upp den klassiska bilden av ett pyramidspel. Det låter alldeles för bra för att vara sant.
    Telefonförsäljning är ju samma sak, det är ju endast ett fåtal som tjänar de summor som du pratar om. Det finns inga kort som är både säkra och som kräver minimalt med arbete och risker.

Har väl aldrig sagt att det inte tar sin tid och att det inte finns risker. Fast väljer man att styras av riskerna och att inte se möjligheterna istället för problemt, då blir det svårt.  Jag tror att alla kan bli exakt det dem önskar sig bli bara dem vill det tillräckligt mkt, precis av den anledningen är jag den yngsta Avd. chefen på mitt företag, för jag vet att jag klarar av det och därför lyckades jag. Men är jag nöjd för det? inte det minsta! ett litet delmål har kryssats för men jag har knappt börjat. Vi lever i fantastiska tider, där man faktiskt kan få betalt för det man gör. 

Så istället för att bara se negativt på saker och ting så försök vända på det -Jaghopparhögt- så ska du se att allt blir mycket roligare men framföallt mycket lättare. ingen ting är för bra för att vara sant, finns där en person som lyckas,  skulle det göra det omöjligt för andra att göra det?  
  • Vpersson
    thexyz skrev 2011-07-30 18:20:06 följande:
    Jag fattar inte. Har du ett företag eller är du anställd?

Jag har båda kan man säga..
Svar på tråden Tjäna pengar