Inlägg från: Altruism |Visa alla inlägg
  • Altruism

Ni som inte bryr er om era barn

Får man fråga efter andra beteenden också? Alltså sådant som JAG anser är att "skita i sitt barn" precis lika mycket? Tex hur man kan med att lämna en nyfödd bevis i ett annat rum än med sin mamma nattetid? Inte ens djur gör så!

• Altruism

Katter, hundar, kaniner osv.

• Altruism

Sakfrågan var dessutom att jag ansåg att man skiter i sina barn precis lika mycket om man gör så som när man gör som ts beskriver så jag föreslår att vi håller oss till sakfrågan!

• Altruism

Jag tycker att det är lika onormalt/ oroväckande att se en 3-åring leka ute själv kl 23 en varm sommarkväll som att en nyförlöst kvinna lägger sitt nyfödda barn ensamt i ett rum och går därifrån...

• Altruism

Jag tycker att det är onormalt helt enkelt. Brist på anknytning? Empatistörning? Inte fan vet jag. Alla gör väl som dom vill men ska vi ändå prata om onormala beteenden där man struntar i sina barn så ligger det högt på listan enligt mig!

• Altruism

Haha, jag med!

Men helt seriöst, jag kan verkligen inte förstå det beteendet. Barnet har legat i magen i 9 månader, har precis gått igenom ett trauma (förlossningen) och sedan blir barnet lämnat själv??! Nä fy... Jag är absolut inte FÖR barnvakt till nyfödda men hellre det, då är bebisen iaf inte ensam...

• Altruism

Så gjorde vi med jag hade inga problem med att ha bebis i sängen... Men bebis hade

• Altruism

Om du läser tråden så handlar det om att barnet sover i ett ANNAT rum hela natten än vad mamman gör när barnet är nyfött, dvs den första månaden typ... alltså när barnet får eget sovrum direkt efter BB...

• Altruism

Jag menar enbart att det är fel att sova i ett annat rum än vad ens bebis gör den första månaden, typ.. Inget annat.

Svar på tråden Ni som inte bryr er om era barn