Inlägg från: hallencreutz89 |Visa alla inlägg
  • hallencreutz89

Ni som inte bryr er om era barn

Altruism skrev 2011-07-27 20:49:14 följande:
    Får man fråga efter andra beteenden också? Alltså sådant som JAG anser är att "skita i sitt barn" precis lika mycket? Tex hur man kan med att lämna en nyfödd bevis i ett annat rum än med sin mamma nattetid? Inte ens djur gör så!

Om barnet är helt lugnt med det och söver gott utan något gnäll så är det väl ändå inte att skita i sitt barn. Nyfödda är rätt bra på att visa när de inte är nöjda med situationen
  • hallencreutz89
    Altruism skrev 2011-07-27 23:11:45 följande:
    Jag tycker att det är lika onormalt/ oroväckande att se en 3-åring leka ute själv kl 23 en varm sommarkväll som att en nyförlöst kvinna lägger sitt nyfödda barn ensamt i ett rum och går därifrån...

jo men varför? du måste väl ändå kunna motivera varför du tycker så?
  • hallencreutz89
    Altruism skrev 2011-07-28 09:41:15 följande:
    Jag tycker att det är onormalt helt enkelt. Brist på anknytning? Empatistörning? Inte fan vet jag. Alla gör väl som dom vill men ska vi ändå prata om onormala beteenden där man struntar i sina barn så ligger det högt på listan enligt mig!

Fast hur struntar man i barnet för det sover i ett annat rum om barnet sover nöjt och inte gråter? Struntar i det gör man väl först när man struntar i att gå in när barnet gråter då
  • hallencreutz89
    Altruism skrev 2011-07-28 10:59:04 följande:
    Om du läser tråden så handlar det om att barnet sover i ett ANNAT rum hela natten än vad mamman gör när barnet är nyfött, dvs den första månaden typ... alltså när barnet får eget sovrum direkt efter BB...

Men alltsåom jag har ett stort rum och barnets säng står i ena änden och min i den andra, eller om jag har ett litet rum och har söngen vid dörren och barnets säng påå andra sidan dörren i rummet bredvid; då är jag ju närmare barnet när vi är i olika rum och kan ta mig dit snabbare, är det då fortfarande sämre föräldraskap att jag har barnet i ett annat rum?
Svar på tråden Ni som inte bryr er om era barn