• Otto

Ännu en gång faller jag i tårar..

Har precis gjort ännu ett negativt test och jag vet inte vad jag ska göra. Jag orkar inte det här längre!
    Jag fixar inte att ännu en gång tro till 100% att nu, NU gäller det. Nu är jag gravid, och så kommer det som en käftsmäll när det visar sig att jag inte är det..

Jag vet inte vad jag ska göra mer.. Jag har ingen att prata med.. Inga nog nära vänner och sambon slutar prata efter testen..

Har fått flertalet missfall och börjar tro att jag aldrig kommer få bli mamma :(

• Svar på tråden Ännu en gång faller jag i tårar..
  • Hjärtats Lust

Vart bor du någonstans?

Har en kanonläkare som jag gick hos, det tog oss 2.5 år innan vi fick vårat barn, Han nekar en aldrig hjälp!!

• tinglo

Ger bara en liten styrkekram, det är fruktansvärt jobbigt det ni går igenom. Jag hoppas med hela mitt hjärta att ni kommer ut på andra sidan snart.

jag gick igenom 10 kurer pergo men det blev aldrig något plus. Men efter den långa vätan ill ivf så lyckades vi på första försöket. Nu har vi 3 små liv och de sista två kom till av sig själva.

Se bara till att kräva din rätt till hjälp. vi fick tjata som bara den.    

• Otto

Ska försöka ge svar till alla.. Minnet är ju bra men kort! :)

Jag bor i Örebro och har flertalet gånger besökt olika kliniker och ringt runt, jag har pratat med sköterskor, barnmorskor och läkare, men det verkar inte finnas någon som vill eller kan hjälpa oss.
    Jag blir otrevligt bemött och går hem och är ledsen en stund tills jag bestämmer mig för att de inte ska få förstöra något för oss.

Nu har vi försökt i ett halvår utan att ens försöka kontakta sjukvården men det går ju inte..
    Jag blir ju inte gravid.. :(

Som du skriver, Mia29, så är man ju skendräktig hela tiden och man bara "vet" att NU, nu är det på riktigt..
    Men det är det inte... Jag förstår att du och din syster gled ifrån varandra, detta har hänt mig och flera vänner. Det är ju så otroligt tufft att se att det går så bra för andra när det inte går alls för en själv. Visst, man försöker att vara lycklig för deras skull, men ibland har man rätt att vara egoistisk också..!

Min syster och hennes man har precis berättat att de ska börja försöka, denna månad slutade hon med sina preventivmedel, och jag bara känner att det inte alls kommer ta lång tid för henne att bli gravid.
    Ingen kvinna i vår släkt har någonsin haft svårt för det, min moster fick sin första med ett one night...
    Jag drömmer mardrömmar om att min syster blir gravid innan mig, och det kan vara fruktansvärt av mig att säga det, men det känns som att till er kan jag vara ärlig.. Jag hoppas att hon inte lyckas innan jag gör det!

Jag känner mig som en dålig människa, men jag vet inte vad jag skulle ta mig till om hon blev mamma innan mig när vi försökt så länge och hon bara bestämmer sig så blir det så.... :(

Hon är en ganska präktig människa och hon ser nästan ner lite på mig att jag inte kan bli gravid, så därför blir jag nästan lite tävlingsinriktad.. Detta måste låta sjukt för er, och det låter minst lika sjukt för mig också, men det är såhär det är.. Vad ska jag göra? :(

• Karolina 2011

Det finns så många orsaker till att man har svårt att få barn, de största anledningarna är att dagens kost innehåller mycket mindre näring och mycket mer gifter och härdade onaturliga fetter än för bara 100 år sedan, samtidigt som vi får i oss enorma mängder kemikalier varje dag som ställer till med enorma problem i våra kroppar, leder till obalans och sjukdomar... dessutom får vi ständigt rådet från alla håll att hålla oss borta från solen, som i sig leder till D-vitaminbrist vilket i sin tur leder till infertilitet och bland annat olika cancersjukdomar.

Jag förstår inte hur NÅGON kan se ner på någon för att de inte kan få barn, de enda människor jag "ser ner" på är människor som tjänar miljarder på krig, folkmord och som håller tillbaka teknisk utveckling som skulle kunna sätta stopp för bland annat miljöförstöring och klimatförändringar, och människor som verkar skita fullständigt i sina barn, deras framtid och hälsa...

• Emeliie89

Jag hade en kompis vart föräldrar försökte i FEMTON år utan resultat.. sen helt plötsligt så bara hände det och dom fick två barn på tre år. Kanske ingen tröst nu, men lite hopp :)

• ollemagda
    Otto skrev 2011-07-28 10:58:53 följande:
    Har precis gjort ännu ett negativt test och jag vet inte vad jag ska göra. Jag orkar inte det här längre!
    Jag fixar inte att ännu en gång tro till 100% att nu, NU gäller det. Nu är jag gravid, och så kommer det som en käftsmäll när det visar sig att jag inte är det..

Jag vet inte vad jag ska göra mer.. Jag har ingen att prata med.. Inga nog nära vänner och sambon slutar prata efter testen..

Har fått flertalet missfall och börjar tro att jag aldrig kommer få bli mamma :(
    Jag och sambon har försökt i 1 år och 7 månader. Idag blev det ännu en tår. Jag känner mig också totalt ensam och utlämnad, ingen vet att vi försöker och att det är totalt omöjligt att få till det lilla.
  • Otto
    ollemagda skrev 2011-12-23 20:18:47 följande:
    Jag och sambon har försökt i 1 år och 7 månader. Idag blev det ännu en tår. Jag känner mig också totalt ensam och utlämnad, ingen vet att vi försöker och att det är totalt omöjligt att få till det lilla.
    Jag vet hur du känner dig, och även om det inte är till så mycket hjälp så är du inte ensam..
    Vi har heller inte berättat för någon, och så får det förbli. Vill inte höra frågor om hur det går hela tiden och veta att folk tycker synd om mig... Jag går på akupunktur nu, och akupunktören säger att han tror till fullo att jag har goda chanser att bli gravid, men att jag behöver hjälp. Har du testat det? Rekommenderar det verkligen! Om inte annat för att få slappna av, jag vet av egen erfarenhet att man har väldigt svårt med detta under dessa perioder.. Kram till dig!
  • Otto
    Emeliie89 skrev 2011-12-22 11:04:20 följande:
    Jag hade en kompis vart föräldrar försökte i FEMTON år utan resultat.. sen helt plötsligt så bara hände det och dom fick två barn på tre år. Kanske ingen tröst nu, men lite hopp :)
    Tack för hoppet, det känns bra att veta att det inte behöver vara helt hopplöst.. :)
  • Shemira

Okej detta kanske låter jätte knas och jag har igen aning om det verkligen fungerar..
    Men många i min bekantskapskrets eller tja min mors bekantskapskrets, som har försökt få barn men inte lyckats har liksom efter en tids försökande liksom lagt det på "hyllan" många av dem valde och skaffa  hund i  stället.. och kort där efter så blev dem med barn..

Nu menar jag inte bara ett par utan flera par..
    Jag vet inte men jag tror att det är väldigt psykologiskt sånt där.
    Går jag tex och oroar mig över min mens tex om jag missat ett piller eller nått o haft oskyddat sex så går jag och oroar mig och då kommer aldrig min mens..
    Köper jag då ett grav test o det är negativt så kommer mensen typ direkt..

Så ni kanske skulle prova att slappna av och bara lägga det på hyllan ett tag?
    Du kan ju uppenbarligen bli gravid om jag förstått det rätt så det fungerar ju det är väl misfallen som är problemet?

Vet dock inte vad missfall kan bero på men jag ger dig massor av styrker kramar och hoppas att det löser sig tids nog :)

Jag hade kanske inte världen bästa råd att komma men men kände att jag ville bidra med någonting i alla fall  

• Otto
    Shemira skrev 2011-12-28 00:13:31 följande:
    Okej detta kanske låter jätte knas och jag har igen aning om det verkligen fungerar..
    Men många i min bekantskapskrets eller tja min mors bekantskapskrets, som har försökt få barn men inte lyckats har liksom efter en tids försökande liksom lagt det på "hyllan" många av dem valde och skaffa  hund i  stället.. och kort där efter så blev dem med barn..

Nu menar jag inte bara ett par utan flera par..
    Jag vet inte men jag tror att det är väldigt psykologiskt sånt där.
    Går jag tex och oroar mig över min mens tex om jag missat ett piller eller nått o haft oskyddat sex så går jag och oroar mig och då kommer aldrig min mens..
    Köper jag då ett grav test o det är negativt så kommer mensen typ direkt..

Så ni kanske skulle prova att slappna av och bara lägga det på hyllan ett tag?
    Du kan ju uppenbarligen bli gravid om jag förstått det rätt så det fungerar ju det är väl misfallen som är problemet?

Vet dock inte vad missfall kan bero på men jag ger dig massor av styrker kramar och hoppas att det löser sig tids nog :)

Jag hade kanske inte världen bästa råd att komma men men kände att jag ville bidra med någonting i alla fall  
    Detta låter inte alls knas, jag har också hört om flera som lagt ner det hela ett tag och helt plötsligt blivit gravida.
    Jag tror också att det är väldigt mycket psykiskt, speciellt om inte läkarna kan hitta något "fel" på någon av parterna. Mitt största problem är ju som du skrev de flera missfallen, och jag funderar på att skaffa en privatläkare som verkligen tar sig tid med att hjälpa mig när jag (om) blir gravid.

Tack så mycket för ditt inlägg, det betyder lika mycket varje gång någon skriver i denna tråd! :)
Svar på tråden Ännu en gång faller jag i tårar..