Dagfördag skrev 2012-01-06 19:28:24 följande:
oki...vi har inte försökt seriöst, men har varit utan skydd i typ 3 år, varav ett plus och ett ma.....man jag förstår att alla dessa tankar kring ämnet är en bidragande faktor till ångest och mardrömmar....fan, det är ju nog jobbigt utan att ha psykiska problem också..=( Men det känns iaf skönt att inte vara ensam om det....eller irl så känner man sig enam om det så det är tur att det finns internet!
Okej, har/ska ni börja seriöst med ÄL-test och hela köret nu eller?
Ja, det är helvetet på jorden.. Försöker inte med att någon ska tycka synd om mig som många verkar tro, men jag vill bara att folk ska förstå att man inte måste vara en opålitlig, hemsk eller dålig person bara för att man har psykiska sjukdomar. Mina är inte medfödda, utan de har kommit som följd av en rad traumatiska händelser i bland annat min barndom.
Många anser också att man gör fel som försöker bli mamma när man mår så dåligt som jag gör.
Jag tror inte att en liten skulle förbättra allt för mig, jag är inte dum.
Självklart är det inget lätt "jobb" att vara förälder!
Men det är min högsta önskan, och som sagt så är ju barnlösheten en stor bidragande faktor till min ångest, och jag skulle få någonting annat än mig själv att tänka på, jag skulle få vårda och uppfostra världens, enligt oss så klart vackraste och mest fantastiska skapelse. Jag ÄR redo att bli mamma, det finns ingen annan som kan besluta detta åt oss. Det är människans instinkt, och en kvinnas längtan efter att få bli en mor är starkare än mycket annat..
Irl är man väldigt ensam, ja. Men som du skriver, det är tur att det finns internet!
Här kan man stötta och bli stöttad på ett jättefint sätt utan att vara tvungen att avslöja vem man är.