• Anonym

Epilator mellan bena, hur kunna ta det sista? AJJJ

Jag har precis använt en gammal philips epilator för att ta bort hår mellan bena.. fyy va ont det gjorde.. En av de inre blygdläpparna fastnade i maskinen så att den stannade!!!! Sedan fastnade en av de yttre?! Trodde inte det var möjligt ens, men det var det...

Jag har lite hår kvar överst på de yttre läpparna runt om... vill ha bort det med, men det gör ju såå ont.. någon som har något tips?

• Svar på tråden Epilator mellan bena, hur kunna ta det sista? AJJJ
  • strenua

Jag har inga bra tips, har ännu inte klarat av att epilera överallt där nere för SATAN I GATAN vd ont det gör!

• Emmi27

Jävla galningar ni är som vågar använda epilator mellan benen! Det måste ju göra sjukt ont!?

• Anonym (anon)

Imponerande och modigt, vilken smärttröskel dessutom. Låter inte vidare skönt att fastna med blygdläpparna i en epilator!

Kanske raka bort det sista, eller vaxa? Fast hett vax är ju inte så himla toppen där heller liksom. Jag skulle raka...

• Kaosmamma

Men haha jag önskade mig en epilator i julklapp och fick en fin som man kan ha i dusch och så... Men vågar fan inte sätta den där saken mot mitt ben!!!

• Anonym

Plocka det med pincett? Alternativt vänta tills smärtan har lagt sig och försök igen då. Det blir mindre smärtsamt ju fler gånger man gör det.

• strenua

Jo, jag har ett tips förresten! Om det bara är några strån kvar - ta dem med pincett! Så gör jag om jag upptäcker att jag missat nåt där jag epilerar :) 

• Anonym

Haha, jag vet det är fan helt galet!! Jag försökte för flera år sedan.. tog typ ett hårstrå och dog nästan.. Men nu hade jag verkligen bestämt mig. Gick mycket bättre än väntat.. förutom att läpparna fastnade och snurrades in i maskinen :O fy fan..tog ett tag innan jag hittade avstängningsknappetn också, usch!!

Mm, får kanske ta med pincett.. det brukar jag göra på benen när jag ser att jag missat några strån. Och på benen gjorde det ju aaasont i början, men nu känns det inte.. så därför tänkte jag att jag ska göra mellan benen också, är så bekväm av mig så jag tvingar mig.

• Anonym

Sockervax brukar jag använda mellan benen. Herregud, skulle aldrig våga mig i närheten med en epilator?! Kokar man vaxet så att det blir perfekt så är det supersmidigt och går både fort och kladdar inte direkt.

• Emmi27

Men nu blir jag nyfiken. Är det så att man vänjer sig efter ett tag, när man använt den på benen menar jag? Har funderat på att köpa en men har inte vågat haha! Har faktiskt vaxat mig själv mellan benen flera gånger men epilator verkar ju vara tortyr! Är det värt att köpa en och använda på benen? Blir det lent? Jag får aldrig benen helt lena oavsett om jag vaxar, alltså små-strån kvar och om jag rakar så växer det fort som tusan. Har blivit begåvad med många och grova hårstrån. Jävla gener

Svar på tråden Epilator mellan bena, hur kunna ta det sista? AJJJ