• Ellaria

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Varje dag oftast, ibland glömmer jag för jag är inte riktigt vaken förrän nån timme efter jag vaknat.

Undrar om nån kan svara på varför det är äckligt egentligen, är det bara för att ens föräldrar sagt så? Jag förespråkar inte att gå runt med samma underkläder i veckor (som jag vet vissa killar gör...) men om man skulle råka ha på sig samma trosor i två dagar tycker jag inte är särskilt farligt.

Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Ellaria

Varför är det så äckligt? Nån som kan svara?

Om man inte har flytningar? Jag har det otroligt sällan. Mina trosor ser och känns rena när jag byter.

• Ellaria

Förlåt Lufsan, såg inte ditt inlägg innan jag skickade mitt. Som sagt har jag väldigt sällan flytningar och svettas inte nämnvärt förutom när det är väldigt varmt och då behöver jag ju ändå duscha, då jag såklart byter.

• Ellaria
    litenlitenliten skrev 2011-07-29 18:28:15 följande:
    Flytningar och svett?

Läs mina andra inlägg.
  • Ellaria
    Anonym skrev 2011-07-29 21:40:59 följande:
    minst en gång om dagen (absolut efter dusch!) men ofta fler ggr/dag förstår inte varför man inte byter varje dag?!

Om man inte har flytningar eller svettas så finns det väl ingen anledning att byta varje dag eller tillochmed två gånger om dan? Om trosorna ser rena ut och känns rena?
  • Ellaria
    Anonym skrev 2011-07-29 22:07:37 följande:
    öhhh? jo! Det är ofräscht annars. jag byter tröja varje dag också!
    Varför är det ofräscht?

Att byta tröja varje dag är rätt idiotiskt om man inte svettas mycket eller har spillt något på tröjan. Tänk vad mycket energi man gör av med när man tvättar, hur mycket parfym och tillsatser det finns i tvättmedlet som hamnar i vattnet... Varför tvätta tröjan om den inte är smutsig?
  • Ellaria
    Anonym skrev 2011-07-29 22:20:08 följande:
    du får tycka det om du vill...jag tycker det inte.
    Varför kan du inte svara på mina frågor?
  • Ellaria
    OnlyOne skrev 2011-07-29 23:05:14 följande:
    En fråga till dig.... eller snarare mer generellt till de som inte byter varje dag. Jag förutsätter då att ni inte duschar  varje dag. Men på toaletten går man ju flera gånger om dagen. Hur är det med den hygienen då? Tvättar ni av er .. ja dom intima delarna.. eller gör ni det i samband med duschen?

Förstår att om man inte svettas mycket eller har flytningar kanske inte ser vitsen att byta varje dag. Men mitt största argument mot det är att man ju kissar flera gånger om dagen om är man regelbunden gör nr 2 ett par gånger om dagen... Det blir ju en del bakterier där kan man tro?
    Nej, jag duschar inte varje dag. Jag duschar om jag varit svettig, annars varannan dag eller var tredje om jag bara går hemma och inte träffar någon. Torkar man sig ordentligt lär det väl inte finnas mycket kvar? Knappast så att jag har bajs och kissfläckar i trosorna...
  • Ellaria

Jag kan inte sova utan trosor för jag tycker det är obekvämt. Har "hipstertrosor" som går ner lite på benen, utan dem klibbar mina lår ihop i värmen och då får jag typ panik. Har aldrig haft svamp eller underliv som mått dåligt.

• Ellaria
    Anonym skrev 2011-07-30 16:52:35 följande:
    Byter trosor och duschar varje dag.
    Klart det luktar annars! Ni blundar bara för det och blir så hemmablinda ni som inte byter på 3 dagar.
    När jag blev tillsammans med min pojkvän tyckte han att jag var fräsch därnere. Innan hade han tydligen varit tillsammans med en annan tjej som tydligen hade svårt att hålla sig ren därnere, så i början vågade han aldrig sig ner dit, men när han väl gjorde det på mig blev han glatt överraskad :) Kan tänka mig att det luktar hemskt fränt och surt blandat med rumplukt därnere annars USCH OCH FY!! Att tvätta sig är att rekomendera. Tänk på att ni sprider e-kolibakterier på offentiga toaletter o dyl.Kräks
    Jag luktar inte om jag inte bytt på mer än en dag. Jag svettas kanske inte lika mycket som du, vem vet? Alla är olika liksom.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)