Furstinna skrev 2011-08-15 20:33:38 följande:
Kanske klumpigt uttryck.. Det va inte så jag menade iaf. Men jag personligen kan inte känna lika starkt för någon annan som jag gör för mitt barn även om det är helt olika typer av kärlek. Men den dagen det blir problem eller min man har problem med att jag sätter min dotter först får han gå..
det är väl det jag inte förstår. Att man ser det som fel att prioritera sin partner oxå.
Eftersom det är så olika kärlek blir ju inte ett barn och den kärleken lidande för att du även prioriterar en partner och den kärleken.
Det är ju när man inte kan prioritera både och som det skiter sig.
Jag är rätt övertygad om att många separationer bottnar i precis det. Att ena föräldern, ofta mamman, slutar vara kvinna i en man/kvinna relation, och ser bara sin roll som mamma.
Det är enligt mig inte hälsosamt. Likväl som det inte är hälsosamt att sluta vara mamma och bara vara en kvinna i en relation.
Det är ju en balans och när man hittar den, och inser att det är fullkomligt ok att prioritera även en partner, så får man även en bra kärleksrelation som även skapar en bra och trygg familjekonstellation.
Det är i alla fall min övertygelse.