• Giraff

App för ettåring?

SVT Play förstås! Finns massor av barnprogram att titta på. 

Annars gillar vår son dom här:

Bondgården
    Mina första ord
    Baby Piano 
    Talking Tom
    Songify  

• Giraff
    Vinxen skrev 2011-07-30 21:45:52 följande:
    En vanlig hederlig bok att kolla och bläddra i? Vet inga appar för så små barn då barn inte ska hålla på med mobiler.
    Varför tycker du det? 
  • Giraff
    Vinxen skrev 2011-07-30 22:23:55 följande:
    För att det nyligen är bevisat att det är skadligt för deras leder. Dom skall inte hålla på med elektronik vid så låg ålder. Samma som att små barn inte skall se på tv. Men jag dömer ingen. Vill man ge sitt barn en mobil ist för en bok/leksak så gör så :) men JAG hade inte valt mobilen.
    För deras LEDER? Förvånad

Var har du läst det?  
  • Giraff
    Vinxen skrev 2011-07-30 23:20:04 följande:
    Orkar inte leta men det va i DN har jag för mig. Veckan som gick. Anledningen är att mo ilen blir för tung för dom att hålla i längre perioder. Fan, familjeliv börjar bli påhopparnas favorithak. Kan ju inte skriva något längre utan att folk flippar. Gör vad ni vill med era barn, det drabbar inte mig ändå. Jag kom bara med ett tips och ett råd precis som ni andra...orkar inte ens diskutera mer. Känner att gravidhormonerna steg i taket!
    Det här är den enda artilkel jag hittat i DN på temat? Det kan inte vara så att du kommer ihåg fel?

www.dn.se/nyheter/vetenskap/studie-mobiler-ger-inte-barn-cancer 
  • Giraff
    Vinxen skrev 2011-08-01 18:23:15 följande:
    www.lifemojo.com/health-news/handheld-games-m...

According to Yusuf Yazici, MD, a professor of rheumatology at New York University Hospital, "Our study has shown the negative impact that playing computer games and using mobile phones can have on the joints of young children, raising concerns about the health impact of modern technology later in life."

Read more: www.lifemojo.com/health-news/handheld-games-m...#ixzz1TnLudHzB

varsegod!
    Jamen - LÄSTE du inte ens det du länkade till? 

1. Det är en studie på barn mellan 9-15 år
    2. Dessa barn använde handkonsoler eller mobiler i flera timmar
    3. Resultatet visar att barnen som använde Gameboy eller Xbox hade mer smärta än de som lekte med iPhone

Hur i hela friden lyckas du tolka den här studien som att det skulle vara farligt eller dåligt för småbarn att kortare stunder leka med sin förälders mobil eller titta på videoklipp i den?

Svar på tråden App för ettåring?