Anonym (Borrelia) skrev 2011-08-14 23:11:25 följande:
Du tror inte att det kan vara pga graviditeten som du är så trött? Ingen graviditet är den andra lik. För mig, med första barnet, var jag "pigg" nästan in i kaklet. Den här gången var jag skittrött och EXTEMT illamående från v 6 till v 30 ungefär... Sen piggnade jag till. Mina piggaste veckor har varit under borrelian, märkligt nog... Förhoppningsvis är det "bara" graviditeten som spökar för dig!
Vad har du för restsymptom? Låter jobbigt...
Det som känns lite extra jobbigt med just borrelia är att sjukdomen har så många symptom, och flera av dem är sådana som en nojjig person som jag kan "leta upp" om jag ger mig den på det... Varje morgon senaste tiden har jag inbillat mig att jag är förlamad i ansiktet när ajg vaknar upp tex...
Uppdatera gärna om hur det gick för dig, lycka till hos läkaren!
Ja fy, det är lurigt med borrelia! Man kan ju få vilka symtom som helst. Jag har inte plockat bort en enda fästing i år så enligt läkaren kan jag lika gärna blivit smittad förra året som i år. Man kan ju få borrelia utan att ha märkt att man haft en fästing... Jag sökte från början för extrem trötthet (det var alltså innan jag blev gravid), kände mig helt utmattad fysiskt och psykiskt, hade tryck över bröstet, yrsel och blev andfådd vid minsta ansträngning. Utmattningssyndrom trodde jag men proverna visade annat.
Jag är fortfarande helt utmattad efter avslutad antibiotikakur och har fortfarande tryck över bröstet. Det är inte graviditetströtthet som jag upplever det. Jag orkar ingenting alls, är uppe korta stunder innan jag måste lägga mig och vila, har gått som längst till sopnedkastet senaste månaden och behöver därefter återhämta mig nån halvtimme.... helt sjuk känsla när man är van att hålla igång mycket. Det är pga det tillsammans med graviditeten som jag vill träffa en infektionsläkare. Nu fick jag inte nån tid på VC förrän imogon, men jag uppdaterar sen
Och fy för att må illa så länge!! Din stackare! Jag mår inte värst illa men har absolut ingen matlust och har helt skruvat luktsinne. Tycker att allt har en hemsk eftersmak.