• CEEW

BB-väskan BFsep2011

Här är min "pack-lista"

Till mig:

Hygien:

Shampoo och balsam Body lotion Deodorant Hårborste och gummiband Tandborste och tandkräm Lypsyl Stora bindor

Kläder:

Mysiga sockar Amnings tröja Amnings bh Flera trosor Tjock tröja med dragkedja Stora mjuka byxor Stor tröja

Övrigt:

MVC journalen med förlossningsplanen Patientbricka/körkort Kontanter/mynt till parkering Mobiltelefon och laddare Kamera och laddare Mat och dryck, godis och liknande – Druvsocker Kortlek Inneskor Amningsinlägg

Till bäbis:

Kläder:

3 st Bodys 3 st Byxor 1 st ”Kofta” Mössa Sockar

Övrigt:

Babyskydd Filt Blöjor Tvättlappar Barnolja
    BF 2011-09-11
  • CEEW
    Heffa skrev 2011-08-03 16:34:04 följande:
    Kien, har du tänkt stanna länge på bb?
    Förhoppningsvis inte, men sånt kan man ju inte själv bestämma.
    Antar att du syftar på något speciellt efter som du skriver som du gör, eller?
    BF 2011-09-11
  • CEEW
    Heffa skrev 2011-08-03 17:52:41 följande:
    Jag undrade bara för jag tyckte det lät mycket att ha med sig. Men vi har visserligen nära hem så min sambo kan hämta mer om vi skulle behöva stanna länge. Men den möjligheten har ju inte alla :)
    Ja jag vet som inte vad jag skulle kunna stryka.. Eller iofs, kortlek är kanske inte det mest nödvändiga, inte heller inneskor - man vet ju inte hur mkt man kommer att röra på sig där. Men egna hygien produkter vill jag ha samt ett ombyte med kläder. Sen känns resten av sakerna som "obligatoriska" (för mig iaf), jag menar amningsinlägg, bindor, kamera, pengar, journal, babyskydd, blöjor osv kan man ju inte åka utan :)
    BF 2011-09-11
  • CEEW

Fick detta av min BM sist jag var där,

Här kommer lite information som kan vara bra att veta för blivande föräldrar. Ring gärna
    innan ni kommer till förlossningen,

Viktigt att ta med:

• Patientbricka
    • Legitimation ex körkort
    • Blodgrupperingssvar

Ovanstående handlingar är viktiga vid alla kontroller på förlossningsavdelningen. Även när
    barnet inte förväntas födas.

Medtag även:

• Födelseplan
    • Gärna egna rispåsar, TENS och musik. CD-spelare finns.
    • Mössa och några klädesplagg till barnet samt blöjor, barnolja och tvättlappar.
    • Kläder och hygienartiklar för ett par dags vistelse på sjukhus.
    • Mat och dryck till partner/anhörig under vistelsen. Mikrovågsugn finns. En
    varmdrycksautomat finns tillgänglig- ta med mynt. Mor erhåller att mat och dryck
    under sjukhusvistelsen.

BF 2011-09-11
  • CEEW

Jag har inte heller patientbricka, för några år sedan då vi flyttade och skulle skaffa nytt med rätt adress så var de just i bytet - numera är det vanligt leg/körkort man behöver ha. Isf hos oss :)

BF 2011-09-11
Svar på tråden BB-väskan BFsep2011