Går upp i vikt fast jag tränar och knappt äter. Förtvivlad.
Vad är det för fel på min kropp? Det måste vara nåt medicinskt fel men jag vet inte vad. Jag går upp ungefär 0,5 kg i månaden sen mars fast jag absolut inte äter för mycket. Sen hoppar min vikt upp till 2 kg från dag till dag. Jag äter kanske inte helt rätt eftersom att jag inte äter kött och då blir det mycket kolhydrater men jag äter inte för mycket i kalorier räknat och jag äter alltid fullkornspasta, bröd osv. Som träning så promenerar jag och simmar redan och ska börja cykla också tänkte jag.
Hur är det ens möjligt att gå upp i vikt så mycket varje månad? I tisdags startade min mens och då vägde jag 59,7 och dagen efter 59,1 och på torsdag och fredag vägde jag 59,6 och nu på söndag hade jag hoppat till 60,5! Har aldrig vägt så mycket i hela mitt liv och jag började gråta när jag såg det. Vikten borde ju vara ganska stabil efter att mensen har startat?! Dessutom hade jag inte ätit för mycket och både promenerat som en galning hela veckan och simmat. Kan det vara för att det är så fruktansvärt varmt ute och jag både gick och simmade i en mycket varm pool? Men viktigare än så hur kommer det sig att jag stadigt går upp hela tiden och ganska snabbt dessutom?