• Mach

    Blommor?

    En bekant till mig förlorade sin dotter förra veckan 2veckor gammal. Nu undrar jag om ni har tips på vad jag ska skicka för blommor till begravningen? Text har vi bestämt men blommorna funderar vi på.
    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Blommor?
  • Ängeln Teo

    Så tråkigt att de inte fick behålla sin dotter. Ett rosa hjärta av rosor kanske eller varför inte skippa blommorna och lägga pengarna på nån fond? Nu vet jag inte vad flickan dog av men tex "Spädbarnsfonden" eller om hon var sjuk kanske nån fond som har med sjukdomen att göra. Barncancerfonden el så. När vi begravde vår son så kom det både blommor och "fondpengar" från olika som inte kom. Blommorna och Fondpengarna var självklart lika värmande i den hemska stunden. Vad du än gör el hur blommorna än ser ut så kommer de att känna värme.... Lycka till


  • 3 hjärtan

    När vi förlorade vår son och planerade begravningen sa de att man bör prata med floristen om att det är till en barnbegravning, så de anpassar storleken så det inte blir så stort till den lilla lilla kistan. Vi fick ett par hjärtan av rosor, de tyckte jag var otroligt vackra. Kom även ett annat arrangemang med stearinljus i, den var också väldigt fin. Egentligen är alla fina och man blir bara så glad över att någon uppmärksammar det över huvud taget. Även gåvor till spädbarnsfonden eller någon annan aktuell fond blir man glad för.

Svar på tråden Blommor?