Inlägg från: Lindsey |Visa alla inlägg
  • Lindsey

Bugaboo Donkey

Nu vet jag inte om frågan kommit upp tidigare, men tar den stor plats ihopfälld i bagaget? Är himla sugen på en donkey, men priset är ju inte så lockande så var mer inne på teutonias syskonvagn ett tag men den blir ju gigantisk ihopfälld :/ Inte så kul om vagnen tar upp hela bagaget...

Ellie 101016 ♥
  • Lindsey
    Xina skrev 2011-09-09 09:53:21 följande:
    Lindsey: den blir rätt liten när man tar av sitt/liggdelar o lägger bredvid. Vi har Volvo, ej kombi o får plats bra med den.
    ok låter bra :)

men är den här vagnen verkligen så fantastiskt bra att den är värd ca 14000? 
    har kollat runt på massa syskonvagnar, väntar syskon i mars, dottern är 11 månader, och ingen utom donkeyn lever egentligen upp till mina krav.
    vill kunna ha barnen mot mig, åtminstone det lilla barnet, de flesta syskonvagnar går ju bara att ha dem ifrån sig i sittläge. vill gärna kunna vända sitsarna separat om stora tjej vill åka framåt senare. vill inte ha för små hjul, vill kunna promenera i snö. inte heller vill jag att den ska vara för klumpig. 
    den enda som någorlunda kommer i närheten annars är teutonia team cosmo men den är ju jättestor och verkar som sagt ta himla stor plats i bilen. annars babyjogger city select men då får man ju ha barnen under varandra och då kommer man ändå upp i ungefär samma pengar som donkeyn.

det som är svårt är bara att övertala sambon då han sett dessa syskonvagnarna för 5-6000 en där det endast går att ha barnen ifrån sig vilket jag vägrar. han är lite dumsnål!
    Ellie 101016 ♥
  • Lindsey
    memo skrev 2011-09-09 17:58:24 följande:
    Lindsey: någon nämnde en vagn här tidigare Basson duo? där går sitsarna vända hur man vill..
    Har kollat upp den innan men tycker att framhjulen ser så små ut :/  Har hund och går långpromenader även på vintern så vill gärna kunna ta mig fram i snö.
    Ellie 101016 ♥
  • Lindsey

Har redan betalat 8000 för en emmaljunga city cross och sen 3500 för en brio sing så det gör sambon ännu mer tjurig över att betala mer för ännu en vagn :P 
    Han sa tom "Varför ska vi ha en dubbelvagn, vi har ju två vagnar redan". Snåljåpen :P

Men tycker också att det verkar så bra att man kan ha den i monoläge med. Så kan vi sälja våra andra enkelvagnar, annars tänkte jag behålla en av dem ifall man bara har ett barn med sig någon gång. 

Ellie 101016 ♥
  • Lindsey
    goldensea skrev 2011-09-10 09:58:26 följande:
    Vi har en Volvo V50 och vi får in den i bagaget utan att ta av ligg & sittdel. Den tar dock upp hela bagaget då. Ska vi ha med något annat som t ex hunden så får vi ta av ligg & sittdel.. Det gör inte så mkt då det är så himla lätt att ta av dem..

Vi använder den just nu i monoläget då syskonet först väntas i november. Maken älskar vagnen och första gångerna vi var och handlade med den så var det stora diskussioner om vem som skulle köra den.
    Ah det låter ju jättebra :) Jag får verkligen försöka övertala sambon här hemma, men tror inte att han är så lätt att övertala i detta fallet...
    Ellie 101016 ♥
  • Lindsey
    Pirr80 skrev 2011-09-10 14:10:51 följande:
    Det bästa med Donkeyn, (eller det finns väl sååå mycket) är att man bara behöver en vagn! Många andra syskonvagnar vill man ju bara använda om man har båda barnen med sig, och båda ska åka vagn. Vi hade en Cam och köpt en UJ duo men sålde båda och har nu bara en vagn, så grymt skönt.

Så Lindsey det kan du ju motivera vagnköpet med. Att ni bara kommer att behöva en vagn, kanske aldrig mer behöver köpa en annan, mindre sittvagn heller. (beror väl på hur länge de vill åka vagn  kanske) 

Det sämsta är väl att den är lite smal i sitsen och att axelremmarna sitter lite lågt (blir nog trångt i vinter....

Och de där med regnskydd till varukorgen vore ju kanon! 

Har kört det argumentet med men han tycker att vi har enkelvagnar så det räcker :P haha han är svår!
    Ellie 101016 ♥
  • Lindsey
    memo skrev 2011-09-10 17:35:49 följande:
    Lindsey: du kan ju alltid köra det argumentet min väninna körde med sin man ; "men älskling, du har ju dina små utgifter, köper datorer mobiler nästan nya varje år då de åldras snabbt....... och du ser de räcker kortare medans den här vagnen kommer räcka i flera år..." Tyckte det var en jättebra kommentar, men i och för sig är hennes man pryltokig...
    Haha jag är nog den pryltokiga i denna familjen tyvärr ;) Fast han har nog mer utgifter än mig i övrigt så det är ett argument som kanske funkar!
    Ellie 101016 ♥
  • Lindsey

Nu har jag varit och kollat på donkeyn irl och kan säga att det är den enda syskonvagnen jag gillar! Ska nog dock beställa den från något annat land för att få den billigare.
    Men efter att tidigare ha jobbat mycket med garantier och grejer är jag alltid orolig för sånt vid stora köp! Vet någon hur det fungerar med garanti om man inte köper den i sverige? 

Ellie 101016 ♥
  • Lindsey

Har mailat med wh watts idag och med frakt kostar duon just nu 1169 pund inklusive frakt, alltså 12417,11 svenska. Försöker hitta någon butik i usa som kan skicka till sverige för då sparar man ännu ca en tusenlapp men annars kommer jag beställa därifrån.

Undrar dock fortfarande över garantin. Någon som vet hur det funkar om den är köpt utomlands? 

Ellie 101016 ♥
  • Lindsey

ok tack för svaren :) lutar åt att beställa från england då! egentligen gillar jag bäst att ha en butik att gå till om något blir knas men man sparar ju ändå ett par tusenlappar på att köpa den från england!

Ellie 101016 ♥
Svar på tråden Bugaboo Donkey