Inlägg från: Lindsey |Visa alla inlägg
  • Lindsey

Bugaboo Donkey

NaBas skrev 2011-09-28 07:32:34 följande:
    Ang cocoonen, hur länge kan bebis ligga i den?
    När jag frågade i butik sa hon upp till fyra år, det påstod hon att donkeyn höll till också. Vet inte om det var lite överdrivet men det var vad hon sa iaf :P Man kan ju ta av framsidan sen och använda den som värmande sittdyna också om det skulle bli trångt.
    Ellie 101016 ♥
  • Lindsey
    Smultronpajen88 skrev 2011-10-03 07:50:27 följande:
    Tack för svaret :))

Är det svårt att beställa från Holland och England?
    Jag har varit i kontakt med wh watts nu och det verkar enkelt iaf. Mailade dem förra veckan om prisuppgifter och leveranstid och de sa att jag bara skulle skicka min adress och telefonnummer för att beställa så ska de ringa upp och göra beställningen över telefon. Så igår skickade jag ett mail om att jag ville beställa så vi får se när de ringer upp :)
    Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • Lindsey

Nu har wh watts ringt mig och jag har beställt en donkey duo i helsvart :) Den lär väl dyka upp om någon månad eller så, men det är ingen brådska för lillebror är inte beräknad förrän i mars! Ska använda den som enkelvagn så länge :)

• Lindsey
    Silvera skrev 2011-10-10 19:46:03 följande:
    *viskar väldigt tyst*... länk till bildtråden? 

Jag hade den förut i favoriter, men nu har den gömt sig... 
    Länk har du uppe i trådinfo eller vad det kallas. Under rubriken till tråden :)
  • Lindsey

Beställde från wh watts i början av förra veckan och fick betala knappt 12700 för en duo inklusive frakt.

• Lindsey
    smoolan skrev 2011-10-18 18:18:42 följande:
    Nu har vår donkey landat i vårt vardagsrum. En kvart efter att jag sett att wh watts mailat tracking nr så ringde det på dörren

Behöver lite råd kring däcken. De behöver ju pumpas men när jag skulle fixa det första så pös all luft ur och nu får jag inte i nån. Hjälp. Ska man göra på nåt särskilt sätt med pumpen?
    Förvarnar de inte innan när de ska komma? Har själv beställt från wh watts :P Trodde att man fick en dag och ungefärlig tid från budfirman när de ska komma, för de lämnar den väl endast om man tar emot den? Vet en som beställde en dator och när han inte var hemma hade budfirman bara ställt den utanför dörren :O Helt galet. Hoppas att dessa skickar med en bättre budfirma än så iaf :P
  • Lindsey
    smoolan skrev 2011-10-18 20:32:30 följande:
    Trodde också att de skulle förvarna men de gör de tydligen inte när det är expressbud. Jag ringde dhl för att fråga just eftersom jag såg att vagnen landat på Arlanda kl 13 idag och tänkte att den kanske skulle komma imorgon. Men då sa de att den skulle vara hos oss senast 17:30. Så håll dig hemma! Vi behövde inte signera nånstans.
    Hmm ok :o har 1-2 dagar i veckan då ingen av oss är hemma så jag hoppas inte att den kommer då. men fick du mail från wh watts först när den blev skickad därifrån? 
    vi ska byta adress lagom till att vagnen är beräknad och vet inte om jag ska kontakta wh watts eller budfirman, men vet ju inte vilken budfirma det blir :P

• Lindsey

Ah oj! Men hur många dagar tog det att få den från att du beställde den?

• Lindsey

Okej, tar det lika lång tid för oss kommer det vara mitt i adressbytet. Var inte så genomtänkt kanske :P Någon som vet om adressändring kan ses av budfirmor eller gäller det bara posten?

• Lindsey
    Fru H 81 skrev 2011-10-18 21:29:52 följande:
    Nu blir jag förbryllad. Jag frågade nedanstående fråga här på tråden:
    "Har en fråga om liggläget för sittdelen på denna i övrigt så fantatiska vagn. Jag tänker på att ben och fötter kommer i ett högre läge än resten av kroppen. Ligger jag själv så en stund så domnar ju fötterna! Har det gjorts någon undersökning som visar att detta läge inte får samma effekt för barnen?"

Och fick följande svar:
    Fru H 81- Hur menar du nu? Liggläget är ju rakt, då fötterna är inte högre upp, om du inte har tippat den ett hack framåt som man ska ha när man fäller ihop vagnen med sittdelen på. Då lutar den ju liksom framåt..

Han som jobbade i barnvagnsaffären visade hur man liksom fäller sittdelen bakåt till liggläge men då följde ju den delen för fötterna med (sittdelen i sig är ju inte flexibel) så att det skapade ett högre läge för benen. Ingenting som ni känner igen? Har han visat mig fel?

Tacksam för svar
    Fötterna hamnar högre upp men sätet ska vara ergonomiskt så att benen/fötterna inte somnar.
Svar på tråden Bugaboo Donkey