Inlägg från: wiesio |Visa alla inlägg
  • wiesio

Bugaboo Donkey

En till här med frågor om Donkeyn. Vi har en son på 19 månader som får ett syskon i början av december och vi väljer nu mellan donkeyn och en annan vagn. Donkeyn är ju otroligt smidig på många sätt men vi tycker att den, jämfört med alla andra syskonvagnar och även jämfört med Cameleon är extremt ranglig och ostadig. Bara man skakar den lite fladdrar hela chassit. Hur upplever ni som har den det? Är det något ni störs av? Klarar den av att man drar den i trappor, går i skogen etc? Hur tror ni den kommer funka i snö mtp just den här rangligheten? Sedan så lade vi också märke till att den har väldigt mkt mer plast i chassit och andra vagnsdelar än många andra vagnar. Exempelvis är alla funktionsknappar och spärrar är i plast och även hållarna till hjulen är i plast och det känns som att de lätt kan gå sönder, särskilt när det blir kallt. Har någon här haft problem med det? Har ni upplevt andra problem med Donkeyn? Har förstått att många är nöjda och vi kan verkligen se fördelarna med den men är nyfikna på svagheterna också så det är främst det vi är intresserade av att höra om nu.

• wiesio

Skönt att höra att rangligheten inte påverkar funktionen. Hur har ni andra upplevt den?

Jossan, Varför ska du sälja vagnen? Den finns ju i affär i Sverige nu så de som bara vill ha visning av vagnen går säkert dit.

• wiesio

Skönt att höra att rangligheten inte påverkar funktionen. Hur har ni andra upplevt den?

Joddan, Varför ska du sälja vagnen? Den finns ju i affär i Sverige nu så de som bara vill ha visning av vagnen går säkert dit.

• wiesio

Dolphin, Vi har också kollat på duet och donkey och står i valet och kvalet. Sitsarna är små på duet men de är ju lika små, sånär som på 0,5 cm, på donkeyn, iaf när jag mätte dem båda med måttband. Hur uppfattar på sittdelen på donkey jämfört med duet?

• wiesio

Ska tillägga att jag bara mätt och i te riktigt provat med sonen ännu.

• wiesio

Dolphin, Vår son kommer bara att vara 1 år och 10 månader när vi börjar använda syskonvagn men vi vill ju gärna ha en vagn som kan användas tills han blir runt 3 år om han fortfarande har behov av vagn då och det är ju jättesvårt att prognostisera hur han kommer få plats. Funderar på att ta med mig min kompis treåring och testa vagnarna

• wiesio

Vad intressant att höra vad du tycker FlakeZ. Min man reagerade också på att vagnen var rätt ranglig när han drog ut handtaget. Jag hade kollat på vagnen tidigare men inte lagt märke till det men jag är rätt kort och har inte behövt dra ut handtaget så mycket. Vi ska köpa syskonvagn och jag tycker det är så svårt att välja (efetrsom ingen är riktigt bra). Vi har funderat på urban jungle duet men jag provade med min kompis sex månader gamla bebis idag och han fick knappt plats i liggdelen. Så det blir kanske en donkey ändå... Är du sugen på en annan syskonvagn eller tror du att ni kör på singelvagn om ni köper en ny?

• wiesio

Mabaja, vi har köpt men inte fått vår vagn ännu. Det som vi tyckte var negativt när vi kollade på den var att den kändes lite ranglig och inte lika robust som många andra vagnar vi kikade på. Dock hade den ändå så pass många fördelar jämfört med de andra syskonvagnarna att vi till slut valde den ändå.

• wiesio

Vi har köpt en donkey men jag undrar, vad är en cocoon? Är det åkpåse? Och extension set, är det något man måste köpa till?

Svar på tråden Bugaboo Donkey