• EEE

Bugaboo Donkey

Hej hej!

Googlade på Donkeyn och fann en länk till detta forum! Jag har inte fått möjligheten att testa vagnen än men är så sugen och suget blev ännu större efter att jag läst TS, ett par sidor i denna tråden och även ett superbra blogginlägg!

Tänkte höra om någon beställt den från Pramworld i duo-utförande och vad fick ni då för pris på vagnen och frakten? Har själv beställt en vagn därifrån tidigare i år och är supernöjd med deras bemötande och service, att frakten inte ens tog en vecka var ett enormt plus! Finns det andra webbutiker som ni har beställt ifrån som ni är nöjda med och där vagnen kanske är ännu lite billigare?

Önskar att jag hade fått möjligheten att testa Donkeyn innan vi fick vår bebis för då hade vi säkerligen köpt vagnen direkt och inte en annan vagn i mellan. 

Tog även en titt i bildtråden och måste verkligen berömma er duktiga sömmerskor som "hottat" upp era vagnar!

• EEE
    spigg skrev 2011-11-25 08:39:42 följande:
    Hej och välkommen hit! Misstänker att du kan ha läst i min blogg, är det så så tackar jag för berömmet. ;)

Det bästa är att du mailar Pramworld själv och hör vad de tar för vagnen i duo-utförande + frakt. Men jag tror de brukar ta 1159 eller 1169 pund. Leveranstiden kan ju variera också, vet att leveranstiden från W H Watts (där många här inne köpt sin Donkey) är cirka 4 veckor. W H Watts har varit jättetrevliga och svarat snabbt på mail, jag har själv inte beställt vagnen därifrån men de jag vet har gjort det har fått den på utlovad tid.
    Ja, det var ditt blogginlägg!

Har ju beställt våra nuvarande vagn från Pramworld och deras leverans var  ju supersnabb! Min lilla är redan 3½månad så det är ju önskvärt att vagnen kommer så fort som möjligt!

Jag ska mejla både WH watts och Pramworld så får vi väl se vem jag väljer att beställa ifrån. Men först och främst blir det en tripp till storstan så jag får testa på vagnen.
    Jolle01 skrev 2011-11-26 18:48:51 följande:
    Jag har beställt donkeyn från Pramworld. Leveranstid var lite över en vecka. Priset var 1140 GBP. Bra service!
    Var det nyligen som du beställde den? Är priset inklusive frakt och i duoutförande? 

• EEE

Glömde fråga...

...ska jag passa på att beställa fotmuff/åkpåse eller vad nu Bugaboo kallar det. Är dem bra? Något annat som är bra att ha och lika bra att beställa när man ändå är i farten?  

• EEE
    spigg skrev 2011-11-27 19:46:12 följande:
    De sitter ju bra i vagnen, men Bugaboos åkpåsar är kanske inte den varmaste som går att finna. Samtidigt verkar du ju bli en mild vinter (fast vem vet) och de är ju inte tunna heller. Jag har dock en Brio-åkpåse i min Donkey och det funkar jättebra. Men vill du ha en buggapåse ska du absolut beställa den samtidigt, det blir billigare då.
    Åh, tack för så snabba svar! Jag får nog ta och känna lite på Buggans åkpåsar innan jag bestämmer mig.
  • EEE
    emkalo skrev 2011-11-28 10:09:12 följande:
    Jag mailade med dem för ca 2 v sen. Priset var då 1139 pund inkl frakt (till stockholm) och frakten skulle ta 5-7 arbetsdagar.
    Enligt W H Watts var priset 1169 pund och leveranstiden ca 4 veckor. Jag ska bums beställa en vagn från Pramworld!

Då lutar det absolut åt att jag beställer från Pramworld! Jag är så nöjd med dem hittills, personligen har jag inte haft några problem med vagnen vi beställt därifrån tidigare men andra som haft det har fått superbra respons, de bryr sig verkligen om sina kunder, även oss i Sverige!

Som någon redan svarat så är det DHL som levererar hem vagnen och det gör dem hem till dörren. 

Känns surt att jag inte köpte vagnen i maj när vi köpte vår syskonvagn, då var punden som lägst i år, men som jag skrev i ett tidigare inlägg så ville jag provköra  vagnen innan beställning.      

• EEE

Hej! Har varit i mejlkontakt idag med PW och jag fick ett schysst pris på Åsnan, tror jag fick ett bättre pris för jag även tänkt beställa två fotmuffar och en tripp trapp stol och det berätta jag såklart i mejlet! Nu väntar jag bara på att mannen ska komma hem så vi kan diskutera, han tycker ju såklart att det är mycket pengar ändå och det är det ju, men...

• EEE
    DizNick skrev 2011-11-29 13:24:36 följande:
    Är PramWorld billigast stället att beställa en Donkey? Blir det billigare att plocka ihop delar eller köpa den hel?

Har du fått reda på om det är billigare att bygga sin egen Donkey? Funderar själv på att skaffa en med enbart två sittdelar om det är möjligt. Tycker ju att det borde kosta mindre.
  • EEE
    spigg skrev 2011-12-03 09:31:22 följande:
    Liggdelen är ju bara ett "tygstycke" typ, så jag är rätt övertygad om att vagnen inte blir billigare av att avstå liggdelen.

Jaså? Gah! Riktigt irriterande att jag aldrig tycks få chansen att komma in till storstan för att testa och se vagnen live. Men är det så att sittdel/liggdel är av samma stomme och så gör man bara om den efter behov eller? Jag trodde sitt- och liggdel var helt separata delar.
  • EEE
    Cassie2007 skrev 2011-12-03 15:25:33 följande:
    Hejsan!
    Jag har tänkt sälja min åsna. En duo för 12500. Ena sittdelen aldrig använd ligger fortf. Ner packad. Alla orginal tillbehör följer med. Plus två bumperbarskydd. Vagnen är i fint skick endast ett märke på ena bumperbaren men syns ej när skyddet är på eller annars heller. Eftersom det är på insidan. :)

Får man fråga varför du ska sälja? Är du på något vis missnöjd med vagnen?
  • EEE

Jag har också sett dessa blocketannonser med märken på chassit så man undrar ju lite. Men köper man en ny så får man ju åtminstone ett nytt om det skulle hända.  

Svar på tråden Bugaboo Donkey