• EEE

Bugaboo Donkey

spigg skrev 2011-12-04 13:10:15 följande:
    Nej, du fäster antingen ett sittdelstyg eller ett liggdelstyg på en ram, men det är samma ram som du fäster dem på. Så liggdelen tar ingen plats att förvara och den sparar dig troligtvis ingenting eftersom att det är billigast att köpa delar i de färdiga kit de kommer i.

Nä, tror inte heller att man tjänar in något när det är samma ram som används. Lika bra att köpa den i duo och får jag användning för liggdelen är det bra om inte så ökar nog ändå liggdels-tyget värdet på vagnen när den väl ska säljas! 

Tack återigen för snabb och bra respons!  
  • EEE

Igår fick jag reda på att Donkeyn fanns att beskåda i stadens barnbutiker så idag fick jag brått att klä ungarna och komma i väg. Tydligen har den funnits i butiken i två veckor nu,{#emotions_dlg.djavulsk} om jag bara hade vetat det! Jag testa den på olika sätt och vis, med barn i, ihopfälld mm. Jag är KÄR!!!!Hjärta Vagnen var ju t.o.m snyggare i verkligeheten! Det enda jag inte kunde testa var om vagnen går in i vårt bagage eftersom mannen kör dagligen. Jag vill ha den NU men mannen vill vänta tills efter flytt och färdigställd renovering för att då se hur vår budget ser ut. Alltså inget fullständigt nej och jag tror han också kommer falla för den när han väl fått testa den! Håll tummarna nu och så hoppas jag de kommande två veckorna går fort!

Vet att några skrev om att vagnen var svår att fåi och ur bagaget pga att den gärna ville fälla ut sig igen. Sker detta när ni har ligg-/sittdelar på? Jag tänkte ju även på det i butiken och biträdet som hjälpte mig tryckte till lite på framhjulen så att de liksom kilades fast med bakhjulen och när jag testa att lyfta chassit så förblev det ihopfällt. Hjulen ska såklart vara svängbara för att detta ska gå. Vi provade bara att fälla ihop vagnen utan några sitt-/liggdelar på så jag vet inte om det gör någon skillnad.

• EEE

Jag har inte beställt vagnen än men mejlat Pramworld två gånger och fått samma prisuppgifter. Konstigt nog fick jag till svar i senaste mejlet att de prissänkt Donkeyn sedan tre dagar tillbaka. Men saken är den att jag fick samma pris för vagnen när jag skrev mejl i slutet av november. Det där med att den sänktes för tre dagar sedan stämmer ju inte, förhoppningsvis ville dem bara vara snälla och ge kommande rabatt, eller? Nu hoppas jag inte priset hinner ändras tills det är dags för mig att beställa. OM det nu blir en Donkey!Tungan ute

Väger duon mycket, fraktas den i flera paket? Tyckte frakten var lite dyr när jag jämför med fraktkostnaden för min senaste vagn som beställdes i maj i år. Då betala jag £26 och nu vill de ha £60, det är ju mer än dubbelt så mycket men jag kan ju verkligen inte tänka mig att Donkeyn väger dubbelt så mycket än vad min andra vagn väger.

• EEE
    Strossel skrev 2011-12-12 12:58:51 följande:
    Har någon beställt från pramworld? Hur funkar det om något går sönder osv? Vad kostar en duo därifrån?
    I en annan vagntråd här på FL beställde många från Pramworld och de som fick problem med något skulle mejla över bilder på den felande/trasiga delen och på batchnummret och så fick det nya delar hemskickade helt gratis! Superservice verkligen! 
  • EEE

Hur länge kan man använda buggans åkpåsar? Alltså hur stora barn rymmer dessa åkpåsarna? Funderar på om jag ska köpa en eller två. Min stora flicka blir två i mars och den lilla kommer antagligen inte behöva någon åkpåse förrän till höst/vinter 2012. Stora flickan är normallång. Eller ska jag beställa två när det ändå är så bra pris på dem i england?

Har enbart använt en egensydd åkpåse och aldrig testat någon av de som finns på marknaden. 

• EEE
    memo skrev 2011-12-17 12:58:49 följande:
    EEE: jag skulle nog bara köpa en. Själv köpte jag två och ångrar det nu. Min nyfödde använder den ännu ej på länge och min nästan tvåårige son vill helst vara i overall för att snabbt komma ur vagnen och få gå bredvid... Det blir nog mycket varmt med overall och åkpåse, och man vill nog inte heller ha skor i... så för mig blir det till att sälja en.
    Tack för din syn på det! Ska fundera lite mer på det och hoppas på lite fler svar. Vi bor centralt så det är väldigt sällan som vår stora får gå själv när vi är ute med vagnen. Och som du skriver så vill man nog inte ha i blöta, geggiga skor så här års i påsen. Kanske räcker med en påse och skulle vi verkligen vara i behov av en till så får vi införskaffa det då. Men är påsen rymmlig nog för din stora?
  • EEE

Funderar på att låta mannen köpa en Donkey i Spanien och frakta hem den med flyg. Skulle det bli något billigare nu tror ni när euron är så låg? Priset är väldigt viktigt för min man tycker det är galenskap att betala så mycket för en vagn. Sen är ju frågan om flygbolaget tar någon extra avgift för hemfrakten?

Någon som vet butikspris på Donkeyn i Barcelona? 

• EEE

Oj vad det har velats här fram och tillbaka. Verkar som jag äntligen lyckats övertala mannen att Donkeyn är vagnen vi bara måste ha! Kravet är att vi säljer nuvarande vagnen först! 

Till alla er som beställt en duo från utlandet: Vart ifrån har ni beställt? Kostnad? Leveranstid? Vill gärna få hem vagnen så fort det bara går efter att jag sålt vår.

Finns ev möjlighet att själv hämta hem en från Spanien om priset är bättre där. Någon som har erfarenhet av att själv ha köpt en vagn i ett annat land och fraktat hem den med flyg?  

• EEE
    lillaknytet skrev 2012-01-07 14:43:14 följande:
    Hur funkar pramworld med garantier och dyligt?

Vår nuvarande vagn är inköpt från Pramworld och jag vet andra som köpte vagn av samma märke men en annan modell som hade en del problem. Allt de behövde göra vara att fota batchnummer och skada/fel/problemområde så löste dem det. Ingen var missnöjd med deras mottagande eller service och dessutom fick de den nya/felaktiga delen hemskickade kostnadsfritt. Har bara hört gott hittils och därför vågar jag ännu en gång beställa därifrån!
  • EEE

Tack för svar tjejer! Har fått samma prisuppgifter i mejlkontakt med Pramworld.

Är också orolig för hur det ska gå att frakta vagnen i bilen. Har tjatat på mannen att vi ska åka och testa men han är inte lika brydd som jag. Vi kör en Audi a4 -08 och den tog vår singelvagn utan problem och även vår Vibe 2(antagligen marknadens minsta syskonvagn), den tog mindre plats än singelvagnen t.o.m. Men Donkeyn verkar ju ta upp hela bagageutrymmet på kombibilar så hur ska det då gå för oss med en sedan?Rynkar på näsan

Svar på tråden Bugaboo Donkey