Inlägg från: Tant Mutti |Visa alla inlägg
  • Tant Mutti

Bugaboo Donkey

Åh, Gud vad sugen jag är på en sån här vagn. Kommer aldrig kunna övertyga maken om att betala 15000 för en vagn när man kan få en ny syskonvagn av annan modell för 4000. Måste vinna lite pengar Glad.

Ni som vet: kan man ha sittdelarna åt olika håll eller måste man ha båda antingen framåt- eller bakåtvända?
    Vad betalade ni för babyskydd+adapter?

nån som har koll på om det blir billigare att köpa om man är på resa i england? ska dit i höst.

• Tant Mutti

Tack för svar Glad. Får påbörja operation övertalning här hemma.

• Tant Mutti

Hej! Mejlade John Lewis i London om pris igår och har fått svar nu. Låter inte detta väldigt billigt? Har de missat nåt?

"The Bugaboo Donkey Duo is for children of different ages, and for this, you will also need to buy the Donkey Duo Extension set (£155) and the Donkey Tailored Fabric (£70).

If you need a Bugaboo Donkey for children of the same age/twins, you will need to buy the Bugaboo Donkey Base (£829), and the Donkey Complete Carrycot Base (£95) and also another hood for the pram."

Totalt: 1054 pund vilket är 11 600 kronor med Forex valutaväxlare. Sen tillkommer ju frakt på det, det vet jag inte hur mycket det är.

Nån som har köpt från John Lewis som vet pris?

• Tant Mutti
    memo skrev 2011-09-03 18:33:47 följande:
    Tant Mutti: Jag köpte hos WH Watts, verkar som de flesta köpt där. Anledningen att köpte hos dem var att de svarade först på mitt mail, och priset var det samma hos båda. Däremot om jag minns rätt, så har jag läst någonstans i tråden att John Lewis ej ger någon garanti och att WH Watts ger, mot ev. fraktkostnad av reservdelar......kan vara värt att kolla upp.
    Tack, det är ju definitivt värt att kolla! Anledningen till att jag kollade med John Lewis är för att jag ville ha en återförsäljare i London, eftersom jag ska dit i höst. Men vagnarna finns ändå inte på plats i affären utan måste beställas från deras lager så det spelar ju ingen roll från vilken affär jag beställer.

Japp, det är en Duo jag vill ha. Undrar vad han fick priset 1054 från?
  • Tant Mutti
    Fujji skrev 2011-09-05 17:11:29 följande:
    Ett skydd till själva lyftbågen med skum på sittdelen eller liggdelen...vet inte hur jag ska förklara...
    Tack :)
  • Tant Mutti

Har haft kontakt med två butiker i England. Här är senaste prisuppgifterna, inkl frakt.

John Lewis:
    Bugaboo Donkey Base - £829.00
    Donkey Tailored Fabric - £70.00
    Duo Extension Set - £155.00
    Donkey Sun Canopy - £45.00

Total Value of Goods:£1099.00
    Postage:£176.89 (via UPS, trackable to final delivery destination)
    Total for goods and delivery:£1275.89

WH Watts:
    £1169.00 (inte specat pris och frakt)

Rätt stor skillnad i pris?? Vad gäller garanti så hänvisar båda butiker direkt till Bugaboo och att de inte står för fraktkostnader vid garantiärenden. På ett sätt känns det ju tryggare att köpa från en butik här hemma då... Vi får se. Måste ju som sagt övertala maken först!

• Tant Mutti

Förresten. Är det nån som kan förklara det här med växlingskurserna? Jag har kollat ett antal sajter för valutaomräkning och 1169 brittiska pund varierar från 11742 SEK (Forex) till 12152 SEK (resevalutor.se). Häromdagen varierade det med nästan 1000 kronor beroende på vilken sajt jag kollade på.

• Tant Mutti

Undrar lite om varukorgen på sidan. Om det regnar, fylls den med vatten då eller är typ hål i botten? I andra vagnar har man ju bara en varukorg undertill och då regnar det ju inte i den. Kan man sätta regnskyddet även över varukorgen?

• Tant Mutti

En fråga om färg: både jag och maken tycker att den knallrosa suffletten med svart bas är snyggast. Vi har en dotter och väntar ett barn till. Vet inte könet, men tycker ni att det är tjejigt med rosa? Jag tycker själv att killar kan ha rosa, men jag har inte lust att behöva bemöta andras kommentarer om vi skulle få en pojke.

har funderat på röd också, men den tyckte mannen var ännu tjejigare... 

Svar på tråden Bugaboo Donkey