Inlägg från: Tant Mutti |Visa alla inlägg
  • Tant Mutti

Bugaboo Donkey

spigg skrev 2011-10-24 21:41:19 följande:
    Ååå jag är allergisk mot uppdelningen av färger efter kön! För det första för att det är ett sånt totalt nonsens, det finns inga tjej- eller killfärger. Och för det andra för att helt ärligt, vem är det som egentligen bryr sig om färgen på vagnen? Jo, den som ska köra den! Du ska välja den färg DU vill ha, och är det rosa så är det det!

Om jag ser en vagn med rosa sufflett så tänker jag inget särskilt allt faktiskt. Rosa är inte min favoritfärg personligen, så jag skulle inte välja det. Jag älskar däremot och köper bara massa blå grejer, oavsett om det är till min son eller till min dotter. Ta det du vill ha och jag brukar vara helt för att man ska komma överens i ett förhållande men helt seriöst, du har varit gravid och du ska föda - din man kan ge sjutton i att lägga sig i ditt val av färg på barnvagnen! ;)
    Ja, visst är det tråkigt när man säger att ena eller andra könet inte kan ha en viss färg! Jag tror att jag skrev lite otydligt, för jag menade inte att min man var emot rosa till en kille. Han ser över huvud taget inga problem med det. Det var jag som undrade om röd var mer neutralt än den rosa och då sa han att "i så fall tycker jag att röd är tjejigare, faktiskt"

Det jag menar är att omgivningen kan ha åsikter om en rosa vagn till en kille – men det är ju egentligen bara att strunta i.  Även om jag inte har lust att försvara vårt val och genusdiskutera, då är det liksom lättare med en neutral färg.

Sen kommer vi ju båda köra vagnen och vi vil gärna komma överens om en färg som båda gillar. 
  • Tant Mutti
    Mamma Tes skrev 2011-10-24 22:26:32 följande:
    Tant Mutti: Vi hade lite samma funderingar. Har en dotter sen innan och var gravid. Jag älskar den rosa färgen men skulle inte vilja ha det, oavsett vad andra tycker eller gör, till en pojke. Inte för att jag bryr mig om jag ser ngn annan ha en rosa vagn till pojkar eller rosa kläder, tänker inget särskilt... Hur som så valde vi svart bas till båda och svart suflett till den extra sittdelen/liggdelen och rosa suflett till dotterns sittdel. Verkligen SKITSNYGG kombo! För en månad sen kom våran bebis till världen. Det blev en till tjej! Just nu körs vagnen med den rosa sufletten på liggdelen till det svarta locket och våran större tjej har den svarta sufletten med en blommig fin dyna (kolla bildtråden).
    Kollade i bildtråden och det var jättesnyggt med rosa och svart! Får se hur vi gör... Jag är otroligt velig och mannen tycker inte att det spelar så stor roll. Låter mig bestämma.
  • Tant Mutti

Hur funkar det om man köper en vagn i duo-läge, får man två eller tre suffletter? Alltså, får man två sittdels-suffletter och en liggdels-sufflett? Eller "gör man om" suffletten så att den passar både till liggdelen och sittdelen?

• Tant Mutti
    spigg skrev 2011-10-25 21:01:50 följande:
    Samma sufflett till liggdel som till liggdel, suffletter fästs separat vid chassit. Du får alltså två suffletter när du köper en duo, två när du köper en twin och en om du köper en mono.
    Tack för svar!
  • Tant Mutti

Nån som har erfarenhet av sufflett i offwhite? Blir den smutsig? Var i en butik igår och så en med vit sufflett och den var ju sååå snygg! Har inte ens tänkt tanken på vitt innan, men nu blev jag lite sugen...

• Tant Mutti
    Lillebror12 skrev 2011-11-12 19:42:35 följande:
    Vi har OFW-sufflett på vår Cam, har tvättat den 1-2 ggr på över ett år, så nej, den blir inte smutsig spec ofta . Dessutom är den lätt att tvätta!
    Låter ju helt ok, men frågan är om man kommer gå omkring och vara orolig för att få fläckar som inte går bort. Tänk oljefläck eller morotspuré... Tvättar du den i maskin?
  • Tant Mutti
    ThereseX skrev 2011-11-12 22:39:21 följande:
    Jag hade OFW suflett till min CAM, och nog fick jag tvätta den en del men inget som inte gick bort i tvätten, vart ska oljan komma från? Och att äta morotspure i vagnen kan man ju undvika känns det som.
    Dock tog vi donkeyn svart/svart eventuellt köper vi nåt annat till sommaren.

Jag drömmer om att det kanske kommer limited edition även till åsnan i framtiden.. : )
    Haha, nej det är klart att man kan undvika morotspuré, det var bara ett exempel. Men man vet ju hur det är med småbarn som kan ha ätit blåbär eller vad som helst som gärna fingrar på allt. Man vill ju behöva noja överdrivet mycket och ropa  nej och akta. Olja, inte heller så troligt kanske. När man ska transportera vagnen i båten eller bilen kanske. 
  • Tant Mutti

Nån som vet vad det där liggdelslocket heter på engelska? Jag vet ju inte ens vad det heter på svenska, haha.

Vilka uppgifter behöver man vid beställning från England? Färg på sufflett (top set?), färg på basen, samt duo eller mono? Något annat man ska tänka på?

• Tant Mutti
    spigg skrev 2011-12-04 21:12:45 följande:
    Tant Mutti skrev 2011-12-04 21:06:53 följande:
    Nån som vet vad det där liggdelslocket heter på engelska? Jag vet ju inte ens vad det heter på svenska, haha.

Vilka uppgifter behöver man vid beställning från England? Färg på sufflett (top set?), färg på basen, samt duo eller mono? Något annat man ska tänka på?
    Det heter bassinet apron på engelska.

Du ska välja om du vill ha en mono eller duo, basfärg (svart eller sand), färg på topset för kit 1 som är ligg+sittdel och sen färg på suffletten för extensionkit, dvs den andra sittdelen.
    Tusen tack! 
  • Tant Mutti

Ett tips till er som är på gång att beställa! Pramworld har vinterrea nu så man får 10 % rabatt. Fick min Donkey för 1049 pund inkl frakt :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey