Inlägg från: HollyGolightly |Visa alla inlägg
  • HollyGolightly

Bugaboo Donkey

Hej, hoppar in här! Har läst HELA tråden, men tror inte jag har sett hur lång Donkeyn (twinversion, men det är väl samma mått gissar jag) blir när den är ihopfälld? Vill kolla om den ryms i bakluckan med kortsidan utåt eller om jag måste ha den på bredden så att säga.

Sen undrar jag också om det är vecka 39 som nya chassit släpps? Och tror ni det blir lång väntetid från PW etc då? Jag är bara i v11 (snart 12) än så jag har tid att vänta, men samtidigt är det tvillingar på gång så de kan ju dyka upp väldigt tidigt om vi har otur.

Och slutligen - om man köper från svenska butiker brukar det ju finnas förlossningsgaranti om något skulle få fel. Finns det motsvarande hos de utländska sajterna, eller får man vara beredd på att sälja den via Blocket om nu det värsta skulle hända?

(Och ledsen om jag trots allt missat den här infon nånstans i tråden... )

• HollyGolightly
    HollyGolightly skrev 2012-08-24 23:05:58 följande:
    Hej, hoppar in här! Har läst HELA tråden, men tror inte jag har sett hur lång Donkeyn (twinversion, men det är väl samma mått gissar jag) blir när den är ihopfälld? Vill kolla om den ryms i bakluckan med kortsidan utåt eller om jag måste ha den på bredden så att säga.

Sen undrar jag också om det är vecka 39 som nya chassit släpps? Och tror ni det blir lång väntetid från PW etc då? Jag är bara i v11 (snart 12) än så jag har tid att vänta, men samtidigt är det tvillingar på gång så de kan ju dyka upp väldigt tidigt om vi har otur.

Och slutligen - om man köper från svenska butiker brukar det ju finnas förlossningsgaranti om något skulle få fel. Finns det motsvarande hos de utländska sajterna, eller får man vara beredd på att sälja den via Blocket om nu det värsta skulle hända?

(Och ledsen om jag trots allt missat den här infon nånstans i tråden... )
    Jag puffar lite för mina frågor, om det är okej? Jag antar att vecka 39 stämmer ang chassit, men blir superglad om jag kan få svar på de övriga två frågorna om det är någon som vet? Stort tack på förhand!
  • HollyGolightly

Nån som vet hur BeSafe Izi Sleeps babyskydd funkar med åsnan i twinversion? Jag har läst mig till att det ska funka med Donkey, men däremot hittar jag ingen dubbeladapter så jag undrar om det kanske bara är duon det funkar till?

• HollyGolightly
    bellan1981 skrev 2012-09-05 15:59:13 följande:
    Har precis varit inne i deras butik på Sibyllegatan här i Sthlm och expediten hade testat på Donkeyn och det funkade över både liggdel och varukorg så jag köpte ett fint prickigt regnskydd
    Någon som har Donkey twin och vet ett prisvärt regnskydd som funkar att dra över två liggdelar?
  • HollyGolightly
    denimbee skrev 2012-09-06 09:01:34 följande:

Jag har också tvillingar och jag har 2st enkla regnskydd från brio. Har en som på 21 mån också så ibland när han ska ha sittdelen så är det bra att kunna ha separata regnskydd ifall sittdelen är framåtvänd.
    Ah, bra att veta! Vet du vilken sort det är? Något av dessa? www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/brio-regnskydd/index.html
    Och är de mjuka och smidiga när de inte används? (Försöker lista ut hur allt kan ta så lite plats som möjligt ... =)
  • HollyGolightly

Åh, beslutsångest! Idag var vi och testkörde Donkeyn och båda tyckte den kändes toppen! Vi är fortfarande rätt tidigt ute (v13), samtidigt känns det som att valutorna ju är på väg upp och det känns dumt att vänta när vi säkert kan få den såld på Blocket om det i värsta fall skulle hända något med barnen (särskilt om vi säljer den för det pris vi köpte den för och valutorna har stigit sen dess).

Men så måste man ju bestämma sig också! Färger är inga problem, men tillbehör? Vi får tvillingar i mitten på mars, jag är inte så förtjust i utseendet på Bugaboos åkpåsar utan funderar på Elodies även om passformen inte är hundra. Är ju inte ens säker på att åkpåsarna behövs i början om det blir en mild vinter och barnen verkligen väntar till mars med att titta ut. Vi behöver ju däremot två babyskydd (Maxi Cosi, har inte bestämt modell än), adapter och kanske även baser att sätta i bilen. Funderar på att köpa Breeze sun canopy redan nu av ekonomiska skäl (billigare valuta, och kanske lite mängdrabatt), även om den ju funkar att köpa till våren också. 

Men sen? Är det något mer tillbehör ni andra absolut skulle ha köpt till för februari/marsbebisar? Alla tips mottages tacksamt, så jag kan slå till! 

• HollyGolightly

Fialottis: Tack för tipset! Vi väntar tvåäggs så det är relativt bra chans att jag hinner gå så gott som full tid, så min plan är absolut att inte köpa mer än ngn enstaka uppsättning smått till att börja med.

Hejåhå: Ah, garantin tänkte jag ju inte på! Åh, då borde jag nog avvakta lite, även om det kliar i fingrarna när man ser valutan stiga... Tack för tipset!

Råd om tillbehör tar jag däremot ändå, förr eller senare ska jag ju handla.

• HollyGolightly
    denimbee skrev 2012-09-06 21:29:34 följande:

Ja de jag har är bara att knöla ihop, har en liten påse till som jag stoppar ner de i när de inte används.
    Tack, toppen!
  • HollyGolightly

Gick på Marilis spår, kan inte sitta och kolla på eurons uppåtkurva längre trots att vi har långt kvar - pengarna vi sparar genom att handla nu kommer ju definitivt att behövas till annat sen. Så nu beställde vi!

Från Moeders Mooiste, de gav det bästa priset på ett paket med Bugaboo Donkey twin, två Maxi Cosi cabriofix med baser, adapter till vagnen och två Breezy canopy. Totalt gick det på 16 783 kronor, det känns helt okej med tanke på att vi behöver två av det mesta! 

Svar på tråden Bugaboo Donkey