• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Lindsey

Nu har wh watts ringt mig och jag har beställt en donkey duo i helsvart :) Den lär väl dyka upp om någon månad eller så, men det är ingen brådska för lillebror är inte beräknad förrän i mars! Ska använda den som enkelvagn så länge :)

Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • ThereseX

Jag beställde en Donkey duo svart igår, och den kommer i morgon eller på torsdag.. Jag ska också ha den som mono tills liten kommer i mars.. : )

• Fujji
    Pärla skrev 2011-10-03 12:00:23 följande:
    Så snygga så snygga

Har du tjejer, eller en av varje Fujji?

Jättefin suflett! Skål
    Tack! Så roligt att få feedback! Jag har faktiskt bara en liten tjej på 1,9 månader än så länge, passade på att köpa en när vi var USA då vi vill ha en till!
  • BejbyBoo
    Fujji skrev 2011-10-03 10:49:18 följande:
    Ny bild i bildråden! :)

Och på bloggen såklart!
    www.lillstrutsen.blogspot.com/
    Kalasfint!
    Jag håller på nu och än så länge känns det som att det blir bra. Ska vara så noggrann som möjligt, så bildbevis dröjer lite.  
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Joddan

Ligger en donkey ute för 8000:-, en duo. Blocket alltså. Tycker det är galet bra pris... För den som bor i trollhättan

• BejbyBoo
    Joddan skrev 2011-10-03 12:58:37 följande:
    Ligger en donkey ute för 8000:-, en duo. Blocket alltså. Tycker det är galet bra pris... För den som bor i trollhättan
    Oj, ja verkligen!
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • spigg
    Xofina skrev 2011-10-03 10:30:37 följande:
    Hallå alla! Förhoppningsvis får jag joina er inom en mycket snar framtid, äntligen har jag lyckats få mannen att gå med på en donkey! Så nu försöker vi sälja våran nästan sprillans nya Emmaljunga (1½ månad gammal) för att kunna köpa vagnen! Glad

Har en fråga bara, hur funkar det med lufthjulen? Andra vagnar får väldigt lätt punka, ska man undvika att köra på något underlag eller hur funkar det? Har nämligen aldrig haft lufthjul Glad

Sen är jag väldigt intresserad utav färgen off white! Men är så rädd att den ska bli smutsig, hur är tyget? fastnar det lätt damm etc. på den? går det att tvätta? Tell me! Skrattande   
    Har inte fått punka, än, däremot råkat tömma däcket på luft när jag skulle pumpa det med den lilla handpumpen som följer med vagnen. Så varning för att testa att pumpa däcken om man befinner sig långt från typ närmaste bensinmack!

Jag tycker suffletterna blir rätt skitiga, och jag har inte ens offwhite utan blåa. Men det går att tvätta, 30 grader.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Xofina
    spigg skrev 2011-10-03 16:31:58 följande:
    Har inte fått punka, än, däremot råkat tömma däcket på luft när jag skulle pumpa det med den lilla handpumpen som följer med vagnen. Så varning för att testa att pumpa däcken om man befinner sig långt från typ närmaste bensinmack!

Jag tycker suffletterna blir rätt skitiga, och jag har inte ens offwhite utan blåa. Men det går att tvätta, 30 grader.

Haha! Hoppas det gick bra! Glad

Hmm..är det så illa..den är ju så snygg! men får de lätt smuts på sig så kanske man ska överväga svart sen köpa till lös suflett? 
Svar på tråden Bugaboo Donkey