Bugaboo Donkey
Vi tänkte försöka få iväg vår andra vagn (har redan sålt en) innan vi hämtar donkeyn. :) men känns bra att den ändå är beställd så det bara är att hämta ut när vi känner för det. :)
Vi tänkte försöka få iväg vår andra vagn (har redan sålt en) innan vi hämtar donkeyn. :) men känns bra att den ändå är beställd så det bara är att hämta ut när vi känner för det. :)
Pleasant: de har väl även 10% rabatt nu innan årsskiftet på vagnarna?
Vi funderade på att åka dit IOM rabatten men vi kom på att vi är ju aldrig på södra sidan! Och ska vi åka fram och tillbaka så visst man tjänar lite men slitage och diesel kostar också. Så då tog vi häggvik istället. :)
Nästa vecka ska vi hämta vår donkey! :) som jag längtat!
Vi var och hämtade vår bugga i helgen! Och vilken cruiser! Jag bara njöööööt när jag körde den! Dagen efter tog vi en tur ute i snön och där var den ju ännu härligare! Nu måste jag bara lära mig att fälla ihop den på smidigt sätt så jag törs ta med mig den ut! ;) Nu kör vi på vår sittvagn till Wildabus. :)
W går dessutom fram till vagnen och vill åka så fort vi ska ut så jag tror hon gillar den med!
Angående bäddning i liggdelen så kommer vi ha en fårskinnsfäll och så täcke över nu när det är vinter. BF nästa söndag.
Lade ner W i liggdelen för att se hur trång den är (ser ju väldigt trång ut) men hon var bara några enstaka cm för lång! Så jag blev positivt överraskad även där! :)
Nu var det längesen jag skrev. Men. Går det att köpa ny bygel? Min 20 mån har tuggat sönder den nämligen.
Såg att nån skrev om adaptern. Vi har aldrig använt den men det beror på att när vi testade den här hemma fick vi inte av den förrän mycket slit och kämpande
Pilly; jag får ett överdrag nästa vecka. :) tänkte sy själv under midsommarveckan då vi är hos min pappa (han har symaskin) men hon hann bita sönder den innan så nästa vecka kommer en kompis med ett överdrag. Men vill ju fortfarande ha en hel bygel. :)
Nej jag har ingen aning. :) tänkte mäta och höfta lite. :) men nu när jag får ett "köpt" kan jag utgå från dem. :)
Pilly: hushållssysslor sker på kvällarna när de sover. Så varje kväll får jag ta hand om "stormen Wildas" framfart. :)
Hur kan den vara för tajt för en 5 månaders. Jag har inga som helst problem med min 20 mån gamla dotter.
Tordyvel: vi har den vita och jaaa- den blev snabbt skitig. Och vet inte riktigt när jag ska ha tid att tvätta den. :s
Malinooo: storasyster är inte den renligaste av sig och det borde jag väl ha listat ut tidigare (16 mån när syrran kom). Men ska hugga in på sufflorna när vi köpt nya (i annan färg).
Femhjärtan: jag ser bara fördelar med donkeyn. Har haft min sen feb 2012.. Har 16 mån mellan mina barn och min äldsta (2 år och 7 mån) åker nu ståbräda. Om en månad får vi tillökning och då får vi se om vagnen funkar lika bra som dubbelvagn och ståbräda. :)
För mig finns ingen annan vagn och kommer behålla den till vårt tillskott slutar åka vagn. Chassit knarrade lite i vintras men inte nu.
Enda nackdelen vi har är att vi har krångel att fälla upp vagnen när vi haft den ihopfälld. Men det är enda.
Hej
Jag har en fråga... Jag använder nu liggdelen för andra gången (barn nr 3 har kommit) och liggdelen har nötts sönder på två ställen. Det är nåt "metalliknande ram" eller hur man ska säga som ligger emot. Är det något man kan reklamera eller nåt jag får "stå ut" med? Tycker ju att en liggdel som är använd 4,5 mån med ett barn och nu 2,5 mån med ett annat ska hålla lite bättre... Och för det priset man betalar!
Jag älskar min vagn! Och har nu haft den till tre barn (köpt feb 2012)..
Min äldsta dotter blir 3 år nu i oktober... Vet inte hur lång hon är men var 91 cm vid 2,5 år och vuxit en hel del sen dess. Hon åker ibland och älskar vagnen. Min mellantjej är 18 mån och yngsta 3 mån så vagnen blir välanvänd!