• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • lillaknytet
    SULLIN skrev 2012-01-28 20:18:13 följande:
    Hej hej! Idag fick jag hem min tvillingdonkey- så fin!!! Vill bara tala om att izi- go besafe babyskydd fungerar med bilstolsadapern. (vi valde den eftersom den till skillnad från maxicosi har fempunktsbälte)

Men va smart :) Men ni har testat så den inte "ramlar av" Då ska jag nog kolla in deras babyskydd istället :)
  • EmmaW84
    anntherese77 skrev 2012-01-30 13:12:54 följande:
    Har jätteproblem att pumpa vagnen främst fram. För trångt för pumpen... Ventilen verkar lite intryckt - funkar det för er?

Jag hade också problem att pumpa med handpumpen som följde med men man kan dra ut ventilerna en bit, sedan får man skruva och spänna så att inte luften läcker ut men när man väl fått kläm på det så funkar det utan problem
  • spigg

Ett tips när det gäller att pumpa med handpumpen är i änden av handtaget så är det en grå plupp. Ta loss den så hittar ni en förlängning som går att skruva på pumpen och underlättar pumpandet av hjulen med flera hundra procent, jag lovar. :)

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Mrs TH

Hej!
    Jag tänkte höra om det är några som beställt åsnan via UK, jag har lite funderingar på hur det fungerar med reparation etc om något skulle gå sönder, passar delar i Sverige till en UK vagn?
    Hur upplever ni att den är fungerar ex vid bussåkning?
    Jag såg inte  frågorna i inledningen och jag önskar att jag hade tid att läsa igenom 238 sidor men tyvärr

Jag har länge tänkt att vi ska ha en city select men det är jätteviktigt för mig att vår dotter, som kommer att vara 20 månader okorr eller 17 mån korr när lillasyster kommer, kan sitta vänd mot oss. Det kan hon ju iofs i en city select men då måste lillasyster vara längst ifrån mig och det vill vi inte heller.

Jag förstår ju att ni alla är kära i era åsnor men jag tänkte ändå höra om någon har erfarenhet av city select vs donkey?

• Berry85

Jag har beställt från wh watts i uk. Jag har inte fått min beställning än, men jag frågade hur det fungerar vid reparationer och dom skrev att dom ofta har lyckats lösa det därifrån, jag antar att dom skickar de delar som gått sönder. Han skrev att vid ett tillfälle har dom fått vända sig till bugaboo och då löst problemet med dem. Så det verkar inte vara några problem. Visserligen tar det säkert längre tid än att reparera den här i Sverige eftersom delarna skickas från uk.

Tyvärr var det den enda av dina frågor jag kunde svara på eftersom jag inte har vagnen än :)

• Luella

Ni som har pumpat er Donkey på en mack eller liknande, vilket tryck har ni hjulen?

• Lindsey
    Mrs TH skrev 2012-01-30 21:28:36 följande:
    Hej!
    Jag tänkte höra om det är några som beställt åsnan via UK, jag har lite funderingar på hur det fungerar med reparation etc om något skulle gå sönder, passar delar i Sverige till en UK vagn?
    Jag såg inte  frågorna i inledningen och jag önskar att jag hade tid att läsa igenom 238 sidor men tyvärr

Jag har länge tänkt att vi ska ha en city select men det är jätteviktigt för mig att vår dotter, som kommer att vara 20 månader okorr eller 17 mån korr när lillasyster kommer, kan sitta vänd mot oss. Det kan hon ju iofs i en city select men då måste lillasyster vara längst ifrån mig och det vill vi inte heller.

Jag förstår ju att ni alla är kära i era åsnor men jag tänkte ändå höra om någon har erfarenhet av city select vs donkey?
    Jag var också inne på city selecten först men när jag provade den i butiken tyckte jag att den var trög att svänga och jag tyckte inte att jag kunde se dottern ordentligt när jag satte henne i den understa sitsen. Föredrar också att kunna ha barnen bredvid varandra så jag valde bort den och det blev en donkey ist ;)
    Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • spigg
    Luella skrev 2012-01-31 10:14:06 följande:
    Ni som har pumpat er Donkey på en mack eller liknande, vilket tryck har ni hjulen?
    Det står på däcket! Tror det är max 30 psi? Eller var det 20? Som sagt, det står utskriver på själva däcket.
    Mrs TH skrev 2012-01-30 21:28:36 följande:
    Hej!

Bugaboo Donkey ser exakt likadan ut överallt i världen, så vilket land man köper vagnen från spelar ingen roll när det gäller reservdelar. Jag tycker den är jättesmidig att ha på bussen.

Har inte haft en City Select men skulle inte vilja ha den heller, vill ha mina barn mot mig och jag vill ha något lättkört och smidigt. 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • SULLIN
    lillaknytet skrev 2012-01-30 14:36:17 följande:
    Men va smart :) Men ni har testat så den inte "ramlar av" Då ska jag nog kolla in deras babyskydd istället :)
    Hej!
    Ja det var försäljaren som tipsade om att det kanske funkade för hon visste att den fungerade på enkeladaptern. Visste dock inte om det skulle passa i tvillingbilstolsadaptern men det gjorde det. 
  • Stefanie

Jaja88:
    Har du fått höra något om ifall pramworld skickat din vagn än? Jag har inte fått något trackingnummer än så jag antar att de inte skickat... Vet att vi fick samma besked när vi beställde (att de skulle få in donkeyn i fredags och skicka den efter det). 

Svar på tråden Bugaboo Donkey