• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Jaja88
    jean1 skrev 2012-01-31 16:45:47 följande:
    Japp, från Pramworld !

Men då tar det ju iaf en vecka från det att de skickar den alltså! Hoppas du får din imorgon och att min skickas :)
  • Doa

Posten var tydligen här idag och skulle leverera. Vi jobbar ju såklart på dagarna och är inte hemma och nu får jag hämta min på närmsta postutlämning imorgon. Så spännande:)

• Mrs TH

Tack för bra svar:) det blir nog en donkey från pramworld:) sen är det bara färgvalet kvar:)

• EmmaW84

Är det någon som har koll på om det finns något annat regnskydd som passar till sittdelen (eller båda, men främst sittdelen) än det som följer med vagnen? Tycker att det är ganska meckigt att sätta fast och otympligt att bära med sig. Dessutom känns det sådär med plasten, hade nog hellre haft tyg. Men sånt där universalregnskydd, funkar det eller blir det för stort?

• EEE

ÅH! Idag sålde vi syskonvagnen så nu blir det en beställning från PW. Har jag förstått det rätt att man mejlar om vilket utförande och färg man vill ha och sedan får man ett mer detaljerat mejl tillbaka från PW, därefter mejlar man tillbaka svaren på deras frågor + telefonnummer och så ringer de upp en?
    Eller ska jag från början skriva så noga som möjligt vad jag önskar?  Vet inte riktigt vad alla delar kallas. Vill iaf ha suffletter och topp i off-white och en svart bas.

• spigg
    EmmaW84 skrev 2012-01-31 21:52:30 följande:
    Är det någon som har koll på om det finns något annat regnskydd som passar till sittdelen (eller båda, men främst sittdelen) än det som följer med vagnen? Tycker att det är ganska meckigt att sätta fast och otympligt att bära med sig. Dessutom känns det sådär med plasten, hade nog hellre haft tyg. Men sånt där universalregnskydd, funkar det eller blir det för stort?
    Scrolla ner lite i min Donkey-recension här så får du bild och lite tips om regnskydd som funkar:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/27/bugaboo-donkey/
    EEE skrev 2012-01-31 22:05:20 följande:
    ÅH! Idag sålde vi syskonvagnen så nu blir det en beställning från PW. Har jag förstått det rätt att man mejlar om vilket utförande och färg man vill ha och sedan får man ett mer detaljerat mejl tillbaka från PW, därefter mejlar man tillbaka svaren på deras frågor + telefonnummer och så ringer de upp en?
    Eller ska jag från början skriva så noga som möjligt vad jag önskar?  Vet inte riktigt vad alla delar kallas. Vill iaf ha suffletter och topp i off-white och en svart bas.
    Ja precis så brukar det gå till. Det räcker bra att du skriver 1) i vilket utförande du vill ha den (duo, mono el twin) 2) vilken basfärg 3) vilken färg på topset (och där KAN du välja en färg på topset 1 som är sufflett + liggdelslock och en annan färg till topset 2 som är bara en sufflett). Skriv även att du vill ha prisuppgift inkl fraktkostnad till Sverige. Om jag vore du skulle jag maila dem omgående, idag sägs vara sista dagen på deras rea - 10% rabatt på Donkeyn.

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • EEE
    spigg skrev 2012-01-31 22:17:54 följande:
    Scrolla ner lite i min Donkey-recension här så får du bild och lite tips om regnskydd som funkar:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../

Ja precis så brukar det gå till. Det räcker bra att du skriver 1) i vilket utförande du vill ha den (duo, mono el twin) 2) vilken basfärg 3) vilken färg på topset (och där KAN du välja en färg på topset 1 som är sufflett + liggdelslock och en annan färg till topset 2 som är bara en sufflett). Skriv även att du vill ha prisuppgift inkl fraktkostnad till Sverige. Om jag vore du skulle jag maila dem omgående, idag sägs vara sista dagen på deras rea - 10% rabatt på Donkeyn.

Ska genast skicka iväg ett mejl då! tack för snabba svar!
  • Jose

Hur gör man om man köpt vagnen från PW och det blir något fel etc?

• Tant Mutti
    EmmaW84 skrev 2012-01-31 21:52:30 följande:
    Jag köpte två svarta universalregnskydd på Gekås för 99 kronor styck som funkar bra! Det går att dra över sidokorgen när den är i monoläge också.
Svar på tråden Bugaboo Donkey