Inlägg från: Marilis |Visa alla inlägg
  • Marilis

Bugaboo Donkey

Garantin är den samma även om man köper från utlandet, det är Bugaboo själva som står för den och det är aldrig några problem. Om köpare på Blocket är tveksamma bara för att den är köpt i utlandet har de inte koll på läget helt enkelt. Garantin gäller bara första ägaren även om man köpt den i Sverige.. Sök på import i tråden får ni se flera som behövt reklamera vissa saker och det har inte varit några problem från utlandet alls. Jag är bara i vecka 15 men jag tycker absolut man ska passa på nu när euron ändå är låg, den går ju bara upp och upp, snart är det lika dyrt som att köpa i Sverige.

Jag beställler footmuff, cupholder, duovagn, bilbarnstol, familyfix och lite fler saker för 15500 från Babyplus med dagens kurs.

• Marilis

Nu är äntligen vagnen beställd, efter mycket om och men så valde jag MM från Holland

*1 Bugaboo Donkey Duo black                                1339,-

*1 Bugaboo Donkey breezy sun canopy                   64.95
    *1 Bugaboo cup holder                                             19.95
    *1 Bugaboo tray                                                        39.95
    *1 Bugaboo bugaboard                                             74.95
    *1 Bugaboo donkey adapter bugaboard                   12.95
    *1 Bugaboo donkey mono adapter Maxi Cosi         39.95
    *1 Bugaboo organizer                                               34.95
    *1 Maxi cosi Familyfix                                             149.-
    *1 Cabriofix black reflection (total black)                  169.-
    *1 Bugaboo footmuff yellow               109,95 (free)
    *1 Svart parasoll

Totalt €1845, i dagens kurs 15713 kr (skiljer 600 kr från lägsta kursen)
  • Marilis
    tvillingmamma74 skrev 2012-09-08 21:49:58 följande:
    I väntan på svar om Kids Room har jag mejlat med Babyplus och Moeders Mooiste, och fått snabba och informativa svar av båda. Det skiljer 50 euro till Babyplus fördel för vagn, Maxi Cosi-adapter, ståplatta + adapter och frakt, inte så stor skillnad i pris alltså och deras service förefaller likvärdig.

Någon som har erfarenhet av en, eller båda, som kan tippa vågskålen åt något håll? Annars får det helt enkelt bli Babyplus, 50 euro är ändå 50 euro.
    Har precis hållt på i över en vecka med att maila och välja mellan just MM och Babyplus. Jag har tjatat och tror jag fick ner priset så mycket jag bara kunde:
    Från MM *1 Bugaboo Donkey Duo black                   1339,-     
    *1 Bugaboo Donkey breezy sun canopy                   64.95
    *1 Bugaboo cup holder                                             19.95
    *1 Bugaboo tray                                                        39.95

*1 Bugaboo bugaboard                                             74.95
    *1 Bugaboo donkey adapter bugaboard                   12.95
    *1 Bugaboo footmuff yellow                                   109.95
    *1 Bugaboo donkey mono adapter Maxi Cosi         39.95
    *1 Bugaboo organizer                                               34.95
    *1 Maxi cosi Familyfix                                             149.-
    *1 Cabriofix black reflection                                     169.-

Tot €1825, med ett parasoll €1845

Från Babyplus:

*1 Bugaboo Donkey Duo black                      1339,-
    *1 Bugaboo Donkey breezy sun canopy              69,95

*1 Bugaboo cup holder                                       19,95
    *1 Bugaboo tray                                                 39,95
    *1 Bugaboo bugaboard                                       74,95
    *1 Bugaboo donkey adapter bugaboard              12,95
    *1 Bugaboo footmuff yellow                              109,95
    *1 Bugaboo donkey mono adapter Maxi Cosi     39,95
    *1 Bugaboo organizer                                         39,95
    *1 Maxi cosi Familyfix                                       179,-

*1 Cabriofix black reflection                               119,-
    transport 3 boxes to sweden                               120,-

total                                                                2164.60

discount                                                            325,60

our offer                                                          1839,-

Så jag fick billigare från MM och eftersom Babyplus var sena med att skicka ut betalinfo så valde jag MM, tror det kommer bli toppen!
  • Marilis

Sjukt förbannad på Danske Bank dock, jag har både Icabanken och Danske bank, kollade på Icabanken vad en utlandsöverföring skulle kosta, det var 50 kr men man var tvungen att göra den på telefon och jag hade inte möjlighet tilll detta så jag förde över från Danske Bank. Letade lite snabbt efter priser men hittade inget, antog lite naivt att det borde ligga på ungefär samma summa, men nä...175 kr!!!! Löjligt! VAD är det som kostar 175 kr!? Plus att jag la in överföringen på kvällen men dragningen gjordes inte förrän dagen efter och efter att valutan höjts ytterligare....grymt irriterad lver att på en vecka (från när euron låg på 8,21) missa 900 spänn, det är ju i princip skötväskan jag tänkt köpa..fan då..svårt att tänka på hur mycket pengar jag sparat jämfört med i Sverige, hakar upp mig på dessa 900 kronorna..

• Marilis
    tvillingmamma74 skrev 2012-09-08 22:49:25 följande:
    Hm, om tjat kan få ner priset kanske jag skulle informera MM om BP:s bud och se om de prutar?

BP hade någon typ av betaltjänst där man kunde välja bland flera betalsätt, bland annat kunde man pröjsa med vanligt Visa. Det låter ju mindre krångligt - och dyrt - än det du beskriver.

Synd på valutaändringen, vi har velat och undrat om euron nått botten mot svenska kronan eller skulle sjunka ytterligare under hösten. Vi hade kunnat vänta med beställningen till november och ändå fått vagnen i tid, förmodligen. Men det är svårt att i förväg känna till exakt rätt tidpunkt att hoppa på, och lätt att vara efterklok...

Ändå så kapar vi cirka 5000 kr på priset jämfört med om vi handlar samma grejer i Sverige.  Det blir till och med billigare än om vi handlat begagnat i Sverige, så att importera känns helt rätt.

Ja jag ska inte har förrän 3/3 så jag hade ju lugnt kunnat vänta till efter nyår, men nä, vågade inte chansa på euron. Nu säljer jag den gamla vagnen och använder Donkeyn till storebror innan lillsyskonet använder, skönt också att ha det avbockat på listan, nu är det typ bara en babysitter och lite minikläder som behöver införskaffas, men kläder väntar jag med tills vi vet vad det är och babysitter kan man ju vänta med tills fjutten behagar dyka upp:)
    Bärsele och sådant väntar jag med tills jag vet hur fjutten är, till sonen använde jag bara bärselen två gånger (sålde dock för nypris) men ändå, onödigt köp till en vagntokig bebis och en mamma som tycker vagn är tusen ggr smidigare.
  • Marilis
    HollyGolightly skrev 2012-09-09 15:55:48 följande:
    Gick på Marilis spår, kan inte sitta och kolla på eurons uppåtkurva längre trots att vi har långt kvar - pengarna vi sparar genom att handla nu kommer ju definitivt att behövas till annat sen. Så nu beställde vi!

Från Moeders Mooiste, de gav det bästa priset på ett paket med Bugaboo Donkey twin, två Maxi Cosi cabriofix med baser, adapter till vagnen och två Breezy canopy. Totalt gick det på 16 783 kronor, det känns helt okej med tanke på att vi behöver två av det mesta! 
  • Marilis
    Hejåhå skrev 2012-09-09 21:05:38 följande:

Vår son gick tyvärr bort efter en månad. Vi kom aldrig hem från sjukhuset så vi hann bara köra provrundan med storasyster. Men jag var nöjd med vagnen och skulle gärna velat ha kvar den, men jag har min Cameleon och den räcker. Jag sålde den medans den hade sitt värde och jag fick tillbaka pengarna jag gett för den på Pramworld. Trodde ett tag att jag skulle kunna sälja den med vinst, men folk har rätt bra koll på att de lika gärna kan importera själva verkar det som.
     Vem vet...kanske en dag så får jag köpa en ny Donkey 2.0. :)   
    Beklagar verkligen, kan inte tänka mig en större sorg!
  • Marilis

Väntar på besked om min vagn från MM, betalade 6 sep, mailade dem i söndags om något eventuellt datum då jag kan tänkas få vagnen, inget svar....Borde det inte bli dags snart? Väntar kanske en vecka till innan jag kontaktar dem, de har nog mycket att stå i....längtar dock så jäkla mycket, sålde vår andra ordinarie vagn för ca 3 veckor sedan och nu har vi en halvtrasig carena sulky som knappt går att svänga med...hundpromenaderna är inte så kul just nu!

• Marilis
    Lotus09 skrev 2012-10-06 20:33:30 följande:
    Marilis: väntar också på en donkey från MM. Betalde i mitten på september. Dem verkar ha riktigt mycket att göra men han Han som alltid skriver är ju alltid trevlig och brukar återkomma snabbt med svar. Fick dock maila två ggr nu sist. Han skrev att dem väntar på leverans från bugabooooch att det nya chassit ska levereras v. 40 eller 41. Vecka 40 har ju redan passerat nu så jag hoppas på nästa istället men sen tar det ju några dag innan man har den hemma efter att dem fått in den så jag räknar med att ha den i alla fall i v. 42. Men du får kanske din före eftersom du betalat före. Längtar!!
    OK kanon, ja jag valde att inte maila igen då jag antog att de har ganska mycket att göra, men känns skönt att veta att jag troligen har det inom två veckor då. På tisdag får vi reda på vem som gömmer sig i magen, lillasyster, eller lillebror<3, tippar dock på lillebror:) Men skulle vara helt underbart om det var en liten tös:)
  • Marilis
    JessiWill skrev 2012-10-07 14:43:15 följande:
    Mitt skit chassi både knarrar och knäcker, är fly förbannad här hemma!!!
    Om de ber mig skicka tillbaka chassit skall jag kräva att få det nya först, väntat så länge på denna vagn nu och tänker inte vänta en dag till med 2 ungar och en enkelvagn!
    Nej men usch! Fy förstår din frustration! Har du mailat? Skriv gärna hur de svarar.
Svar på tråden Bugaboo Donkey