• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • EEE
    Plly skrev 2012-05-06 11:39:46 följande:

Jag tror det räckte med 1 meter (brukar vara dubbelvikt 150 cm brett va?), köpte 3 meter kantband som räckte bra och blev över... Köpte tyg i förra veckan och sydde klart en suflett igår (hamnar i bildtråden strax) Det var mer en söt sommarsuflett i vanligt bomullstyg, insida enfärgat bomullstyg. Nästa suflett jag syr får inget innertyg för det fuckade upp hela sufletten för mig när jag sydde

Tack för svar! Blev inget tyg idag för det var slutsålt.Obestämd Hoppas inte mitt innertyg ställer till det. Jag älskar min Donkey MEN orginal sufletterna är lite väl fattiga, har dem i off white och får slänga över filtar eller jackan när solen lyser starkt så minstingen kan somna.
  • Bumbibjörn

Tack TheMaraja och EEE, har köpt min Cam från PW för två år sedan och vet att de är bra men ja ville bara kolla om det finns andra butiker som är billigare, ska maila de.

Jag kommer nog behöva köpa extra tillbehör så som sittdynor, åkpåsar, biladapter och babyskydd till min tvillingar som kommer i juli och möjligtvis en ståbräda till storasyster som snart blir 2år.

Är det smart att beställa även de utomlands eller ska jag köpa de i Sverige?

• Hejåhå

De priser jag jämfört gällande adapter så verkar pw vara ca 30% billigare än i butik hemma. Så om du ändå betalar för portot så är det nog bara att passa på gällande allt det andra.
    Dessa priser verkar dock ligga ute på hemsidan så det är enkelt att jämföra :)

• smoolan

Ni som har köpt uv-suffletter till donkeyn, var har ni hittat dem? Jag har kollat kidzshop, jollyroom och bonti men kan inte se att de säljer dem. Håller med den som ovan skrev att suffletterna är fattiga. Solen går ju rätt igenom. Men det är väl uttänkt av bugaboo så att man ska behöva köpa på sig mer grejer...

• Söte79

Jag köpte min uv sufflet på Hansa barn i Malmö... Finns i Lund också. :0)

• Bumbibjörn

Någon som vet om Cameleons åkpåse passar till Donkeyn, samma fråga gäller sittdyna. Letat runt men hittar bara en sort, har redan en hemma till Cameleon.

• Bumbibjörn
    Bumbibjörn skrev 2012-05-07 12:50:24 följande:
    Någon som vet om Cameleons åkpåse passar till Donkeyn, samma fråga gäller sittdyna. Letat runt men hittar bara en sort, har redan en hemma till Cameleon.

Glömde nämna att svaret redan finns längst upp på sidan men lite nyfiken på om det skiljer sig mkt från Cameleons, hittar ingen som det står just till för donkeyn.
  • saandi

Någon mer som haft problem med knarrande/gnisslande chassi? Min knakar som tusan så fort det är minsta ojämnhet i marken. Har försökt smörja överallt med siloconspray men det hjälpte inte:(

• S hjärta A

Hej

Jag behöver lite hjälp ifrån er "Donkey-experter"!!  

Ska nu i eftermiddag beställa en Donkey men det går bara inte bestämma vilken färg jag ska välja.
    Svart bas hade jag tänkt mig iaf, men sen då?
    Det står mellan svart-svart, svart-offwhite, och svart-sand.
    Tycker att off-white ser super fin ut, men det jag funderar över är om det kanske blir väldigt ljust för barnen när de ska sova under den suffletten??
    Svart-svart kanske blir tråkigt?
    Och Svart-sand, kommer den passa så bra till mina åkpåsar som är svart-vita med ringar från The Buppa Brand men röd dragkedja??

Jag har en pojk och en flicka, men är inte så sugen på att ha olika färger på suffletterna.

Svar på tråden Bugaboo Donkey