• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • PopcornMamma

Nu har jag provkört donkeyn ett par dagar i monoläge. Tyvärr är jag inte så kär i den som jag trodde, men när jag kör den som syskonvariant tror jag att den blir underbar!
    Nu känns den bara sjukt bred, sidokorgen har jag ingen användning av och jag saknar min cam lite...Men i nästa vecka borde min Bee komma så då har jag en vagn att växla mellan.

Dock är ju åsnan grym att köra, bara flyter fram med hjulen, dottern sitter perfekt i den och den är ju sketasnygg!
    Men, i september hoppas jag kunna älska vagnen fullt ut, nu är den bara ok.

• Hejåhå

Bumbibjörn: betalade 989.10 pund plus 60 pund för frakten för en Duo. 29.95 pund för babyskyddsadapter singel.
    Har inte jämfört så mycket utan gick på att Pw verkar ha gott rykte och god service vid ev problem.
    Berätta gärna vad du kom fram till i jämförelsen bland olika utländska företag sedan.

• Bumbibjörn

Det kan jag göra, så fort jag vet från vilket företag jag ska välja :) Om valutaomräknaren stämmer så tjänar jag på att beställa från Holland, men vi får se för jag kanske inte behöver alla tillbehör som ja räknat med.

• jahl

Hej! Är det någon som har breezy solskydd till donkey?? Finns det andra alternativ?? Har röda sufletter idag till mina twins och det är ju tokvarmt i vagnen när solen ligger på.... Funderar på breezy men de kostar ju 700 stycket... Hmmm...

• Bumbibjörn

Jahl: Va tycker du i övrigt om den röda färgen, har funderat på röda eller svarta suflettet. Blir det för ljust i vagnen när solen skiner?

• Luella

Jahl: jag har, kolla mina tidigare inlägg och bildtråden. Skriver fr mobilen nu men jag tycker den är bra

• jahl

Tack luella ska kolla!
    Bumbibjörn: tycker röd är helt ok, det blir rött därnere i vagnen men inte så barnen störs. Mina har inte reagerat iaf. Jag tänker att de känner som om de är i livmodern! :) men det är klart att vill man ha riktigt mörkt behöver man hänga över en filt, men ska den stå ställer jag den ändå i skuggan....

• EEE

Längtar tills nästa vecka då mannen ska jobba i Malmö. Då ska han köpa tyg åt mig så jag äntligen kan sy mina sufletter och skydd till bågarna! Kul när man kan förändra vagnen!

• BeautifulFlower

Hej..jag ska ha ett syskon i mitten av oktober,dottern kommer då vara 2 år och 10 månader..är sugen på en donkey men är orolig över att den ska kännas trång för henne samt att liggdelen ska kännas så smal..hur upplever ni den ni som har syskon i 3-års åldern? Vad kostar den att beställa från pramworld,i svenska kronor? Hoppas ni kan hjälpa mig :)

• Hejåhå

En duo från Pw kostar 989.10 + 60 pund i frakt. Det blir cirka 11600 SEK med dagens valutakurs.

Svar på tråden Bugaboo Donkey