• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Alis

Efter mycket om och men har vagnen äntligen kommit till oss! Superfin och allt kom med. Men, när jag ska registrera den på bugaboos hemsida finns inte babyshop.se med som butik? Har sett flera som har köpt från babyshop utan problem så de borde väl vara en auktoriserad återförsäljare? Blir lite nervös att garantin inte ska gälla. :/ 

• Hejåhå

Luella: funkade det inte med det jag skrev innan? Är däcket osymmetriskt tror jag det beror på slangen i däcket!

• Luella
    Hejåhå skrev 2012-06-13 20:51:53 följande:
    Luella: funkade det inte med det jag skrev innan? Är däcket osymmetriskt tror jag det beror på slangen i däcket!
    Nej, tyvärr. Min man hade redan testat det .
  • Kinne79
    spigg skrev 2012-06-13 19:18:17 följande:
    Japp, i de normalbreda är det inga problem. Har inte vågat testa i en smal rulltrappa, som t.ex. den i Skanstulls t-bana.

Så bra. Åker sällan tunnelbana.
  • Bumbibjörn

Nice, nu har jag också fått hem min donkey (twin) som jag beställde från Holland. Beställde vagn med många tillbehör + transport och betalade samma pris som BARA vagn i Sverige :)

• Catox9
    jean1 skrev 2012-06-11 20:57:51 följande:
    Måste bara skriva och berätta hur det gått med ett par reklamationer jag gjort på vår Donkey. 

Redan vid leverans reklamerade jag att jag hittade små gropar i mjukdelen på handtaget samt att jag upplevde att liggdelen lutade bakåt i plant läge. Fick då utan tjafs tillsänt en ny ram och ett nytt handtag (ja, två faktiskt, ytterligare ett kom ett par dagar senare, det måst ha blivit strul men jag tackade och tog emot!). Lutningen blev inte bättre av ny ram, vilket jag kunde räkna ut själv, men nu har vi ju iaf tre ramar, om det behövs . Groparna i handtaget var nog pga tryck i förpackningen för de gick till sig av sig själv tillslut.    

Några veckor senare började även vårt chassi knarra och förra veckan skrev jag igen och påtalade det. (Till PW som vi beställt vagnen ifrån). Passade på att nämna att lutningen på liggdelen inte blivit bättre med den nya ramen. Denna gång fick jag svar redan dagen efter och nu ska vi få ett nytt chassi samt nån slags kil (wedge?) som man ska lägga i liggdelen under madrassen. De hade utvecklat denna "wedge" eftersom detta var ett problem som de ej kunnat lösa.

Jag är så himla imponerad över Pramworlds och Bugaboos snabba service och hur lätt det är att reklmaera. Det måste vara unikt? Inget strul eller tjafs.

Mitt tips till er som stör er på lutande liggdel eller knarrande chassi, fundera ej, reklamera!        
    Åh! Min liggdel lutar oxå bakåt har jag upptäckt, det funkade rätt så bra när kotten låg i åkpåsen med den lilla kudden (kommer inte ihåg vad den heter nu..) men nu när det är för varmt för den så har jag bara en liten kudde och det blir inte bra, lillen märker att det lutar och han blir gnällig!

Frågan är ju bara hur jag ska reklamera min vagn, den köpte ju farsan åt mig i USA :'(
    Fan, så typiskt! Kan det bli bättre när man riggar om till sittdelen tror du??

Ojojoj, vet inte om jag vågar berätta för min gubbe, han höll på att gå i bitar när jag berättade vad vagnen skulle kosta :P

• smoolan

Med tanke på hur ohjälpsamma många återförsäljare varit så spelar det nog ingen roll om du köpt den i USA eller nån annanstans. Så länge du har chassinr etc så kan du ju vända dig till bugaboo direkt. Jag tänkte få tummen ur och göra det idag. Wh watts ville ju inte hjälpa mig iaf.

• JohannaL

sitter i kvalet om vilken syskonvagn vi ska ta, är inne på phil o ted då vi haft den innan har även kollat mycket på donkey, men har lite svårt att se varför den skule va så fantastisk med tanke på priset? nån som har åsikter om varför det är värt att lägga så mycket på vagnen? förutom att den är snygg!

känns den väldigt bred att köra omkring med på bussar och affärer och dyl tex? 

• Stoce

Tack för era svar, då ska jag uppsöka en butik och antagligen bli ännu mera såld på den ;)

Svar på tråden Bugaboo Donkey