• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Mamma Tes

"In transit to" betyder "På väg till".

OMG! Vagnen är ju ännu bättre och läckrare i verkligheten och den rosa sufletten... jag dööör så snygg! Våran lillfis trivs och sitter just nu i den och tittar på barnprogram Blir nog premiärtur imorgon! Ska försöka hinna med att ladda upp någon bild ikväll

• Lillla My
    Mamma Tes skrev 2011-08-10 15:45:10 följande:
    OMG! Vagnen är ju ännu bättre och läckrare i verkligheten och den rosa sufletten... jag dööör så snygg! Våran lillfis trivs och sitter just nu i den och tittar på barnprogram Blir nog premiärtur imorgon! Ska försöka hinna med att ladda upp någon bild ikväll
    Visst är den! Min lillplutt ligger och sover i sin i köket.

Sålde min Cam idag, vemodigt då det var min första vagn som hängt med alla byten! Skulle varit riktigt jobbigt om jag inte hade Åsnan hemma!  
  • solouniko

Man gör ju inte annat än att uppdatera det där jäkla trackning numret Nåja, jag hoppas den är här innan veckans slut iallafall.

Visst är den? Så mkt finare IRL, jag blev så positivt överraskad när jag såg den hos en bekant. Var orolig att jag inte skulle gilla den lika mkt som Camen. Men GUD jag skulle nog välja den över Camen nu 7 dar i veckan Så snygg och smidig, och den har verkligen ALLT en syskonvagn ska ha!  
    Milla 090316 ♥ Freja 110505 ♥ solouniko.blogg.se
  • Lillla My
    solouniko skrev 2011-08-10 16:21:30 följande:
    Visst är den? Så mkt finare IRL, jag blev så positivt överraskad när jag såg den hos en bekant. Var orolig att jag inte skulle gilla den lika mkt som Camen. Men GUD jag skulle nog välja den över Camen nu 7 dar i veckan Så snygg och smidig, och den har verkligen ALLT en syskonvagn ska ha!  
    Ja, jag var också orolig, men nu gillar jag den mer än Camen jag också. Det enda jag kan sakna är lite högre kanter på den nedre varukorgen och klädd ram på sittdelarna pga att de är så lätta att repa.
  • Joddan

Jag gillar froggen mkt mer än Donkeyn! Går inte att jämföra alls i smidighet... Och uj duo var lättare att köra än donkey också!!! Mkt lättare. Men donkey är snyggare

• spigg
    Joddan skrev 2011-08-10 16:34:11 följande:
    Jag gillar froggen mkt mer än Donkeyn! Går inte att jämföra alls i smidighet... Och uj duo var lättare att köra än donkey också!!! Mkt lättare. Men donkey är snyggare
    Näe, nu kan du inte mena allvar? Min Donkey är mycket mer rättrullad än UJ Duo! HAr du pumpat däcken ordentligt på Donkeyn verkligen?
  • Tre små älsklingar

Nu har jag läst hela tråden och jag ska beställa min vagn på fredag, längtar så mycket nu

• spigg
    Tre små älsklingar skrev 2011-08-10 20:49:05 följande:
    Nu har jag läst hela tråden och jag ska beställa min vagn på fredag, längtar så mycket nu
    Grattis till ett mycket bra val av vagn! :D
  • BejbyBoo

Ja, den rosa är verkligen jättefin!! Min dotter ville ju ha blå och valde rosa till lillasyster. Men nu är det hon som har den rosa.

Jättefina bilder på din Donkey och sittdynan passar jättebra! 
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Tre små älsklingar
    spigg skrev 2011-08-10 20:51:31 följande:
    Grattis till ett mycket bra val av vagn! :D
    Tack tack Skrattande
    Finns det någon bildtråd? Hittar inget...
Svar på tråden Bugaboo Donkey